Akvaario 350L ja uusia kaloja

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sanna77
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Akvaario 350L ja uusia kaloja

Viesti Kirjoittaja sanna77 »

Mulla oli 128 litraisessa 1 partis, 11 intiaanisulkaa, 3 albiinomonnista, 2 leväbarbia ja sit 2 semmosta miljoonakalaa, joita en ajatellut alkaa kasvattaa. Nyt ne olen siirtänyt 350 litraiseen ja akvaarioni näyttää melkolailla tyhjältä. Kannon ja kasveja tietenkin hommaan lisää sekä kierteissarvikotiloita ja muutaman partiksen, mutta en oikeen osaa hahmottaa, kuinka paljon kaloja tämmöseen altaaseen voi ylipäätänsä laittaa. Ajattelin, et haluisin jonkun isomman tetraparven ja sit lehtikaloja taikka rihmakaloja. Mutta en tiedä, et sopiiko ne yhteen näiden nykyisten kalojeni kanssaja kuinka monta kutakin vois sit olla. Veden lämpö on 26 astetta. Ph 7,5 ja Kh 4.
Nanuska
Member
Member

Re: Akvaario 350L ja uusia kaloja

Viesti Kirjoittaja Nanuska »

sanna77 kirjoitti:Mulla oli 128 litraisessa 1 partis, 11 intiaanisulkaa, 3 albiinomonnista, 2 leväbarbia ja sit 2 semmosta miljoonakalaa, joita en ajatellut alkaa kasvattaa. Nyt ne olen siirtänyt 350 litraiseen ja akvaarioni näyttää melkolailla tyhjältä. Kannon ja kasveja tietenkin hommaan lisää sekä kierteissarvikotiloita ja muutaman partiksen, mutta en oikeen osaa hahmottaa, kuinka paljon kaloja tämmöseen altaaseen voi ylipäätänsä laittaa. Ajattelin, et haluisin jonkun isomman tetraparven ja sit lehtikaloja taikka rihmakaloja. Mutta en tiedä, et sopiiko ne yhteen näiden nykyisten kalojeni kanssaja kuinka monta kutakin vois sit olla. Veden lämpö on 26 astetta. Ph 7,5 ja Kh 4.
-Miljoonakalat pois, vaativat käsittääkseni ihan erilaista vettä kuin muut ja alkavat helposti lisääntymään...

-Muutama partis... ehkä yksi tai max. kaksi lisää ja sitten samaa sukupuolta kuin olemassa oleva! (lisääntyvät nopeasti ja niitä on jo kaikkien harrastajien altaat täynnä)

-Monnisille ja leväbarbeille parvi täyteen (Riittääkö leviksille tila, tuleeko toimeen esim. lehtikalan kanssa??)

-Intiaaninsulkaparveen lisäystä

Se lukumääristä. Vesiarvoista en osaa sanoa mitään, viisaammat vastatkoon mitkä lajit käyvä yhteen. PH kuulosti vähän korkealta(ko)??

Ps. gH saattaisi olla hyvä tietää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”