JOKI-akvaariot

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Kala_
Member
Member

JOKI-akvaariot

Viesti Kirjoittaja Kala_ »

Onkohan täällä jollain tuon merkkisestä akvaariosta kokemusta?
Ilmeisesti vain tuo Turun Puutorin akvaario noita valmistaa.
Olisi vain sen verran houkutteleva tarjous tuolla nyt, että houkuttelee ostaa tuo reilu 700 litrainen.
Millaisetkohan nuo (massiivipuu) pöydät ovat, joka tuohon tulisi mukaan?
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kala_
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kala_ »

Takennetaanpas: Eli lähinnä laitteista joita mukana tulee, kokemuksia.
Eli tuossahan mainostetaan mukana tulevan "mattosuodatin"?
Onko tuosta valokannesta mihinkään?
jartza
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin akvaariokerho
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jartza »

Itseäni kanssa kiinnostaisi tietää jos jollain on kokemusta näistä JOKI-akvaarioista,koska tilasin itselleni tämänkuun tarjouksen 320 litraisen akvaariopaketin 520 euroa.

Pakettiin kuuluu massiivipuukaapisto ja puutorin nettisivuilta ei löydy kunnolla kuvaa minkälainen tämä on.Mattosuodatinkin kuuluu mukaan jos tajusin oikein sivuston tiedoista ja nyt selailen tietoa sen toimivuudesta koska on aivan uusi tuttavuus.

Niin ja akvaario on kuusikulmainen ja keskiviikkona pääsen hakemaan 8-)
Akvaariot 300+140+100+63 litraa, vaimo ja 2 kissaa!
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Masa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Masa »

Missä siellä sivustolla sanotaan että altaan mukana tulee mattosuodatin?
jartza
Member
Member

Siellä kun on se maaliskuun tarjouspaketti linkki heti etusivulla.
Lukee ainakin näin: JOKI akvaario & massiivipuukaapisto integroidulla kaksoisloistevalasimella ja suurella mattosuodatusjärjestelmällä. Paketiin kuuluvat myös loisteputket, lämmitin ja 25 kg 2-3 mm perushiekkaa.

Hinta yhteensä vain 520,-

Koko on aika erikoisesti merkattu itse en ymmärrä,mutta kun sinne soitin niin kertoivat koon olevan 320 litraa ja akvaarion kuusikulmainen.
Siinä on se kuvakin väärin,kuvassa normaali neljäkulmainen.

Siinä vielä samalta sivulta: JOKI UUTUUSAKVAARIOISSA
on kannen sisään rakennettu loistevalaisinjärjestelmä. Suuri mattosuodatin tehokkaan pumpun kera.

En mene varmaksi sanomaan kun en erikseen kysynyt,mutta tuo kyllä siihen viittaisi.

Kiitoksia jarvij on tullu luettua muutamaan otteeseen.
Masa
Junior Member
Junior Member

Re: JOKI-akvaariot

Viesti Kirjoittaja Masa »

jartza kirjoitti:Lukee ainakin näin: JOKI akvaario & massiivipuukaapisto integroidulla kaksoisloistevalasimella ja suurella mattosuodatusjärjestelmällä
Maininta matosta siis löytyi.
Kala_ kirjoitti:Onkohan täällä jollain tuon merkkisestä akvaariosta kokemusta?
Ilmeisesti vain tuo Turun Puutorin akvaario noita valmistaa.
Olisi vain sen verran houkutteleva tarjous tuolla nyt, että houkuttelee ostaa tuo reilu 700 litrainen.
Millaisetkohan nuo (massiivipuu) pöydät ovat, joka tuohon tulisi mukaan?
Onko siellä vielä jossain tuosta 720 litrasesta jokin muu sivu missä mainitaan sen mukana olevan kaapin ja suodattimen johonkin järkevään hintaan?

Pelkkiä altaita käsittelevällä sivulla pytyn hinnaksi mainitaan 565€.
jartza
Member
Member

Re: JOKI-akvaariot

masa_ kirjoitti: Onko siellä vielä jossain tuosta 720 litrasesta jokin muu sivu missä mainitaan sen mukana olevan kaapin ja suodattimen johonkin järkevään hintaan?

Pelkkiä altaita käsittelevällä sivulla pytyn hinnaksi mainitaan 565€.
Luulen ettei muuten saa selville ku soittamalla,vähän huonosti on ilmoitettu nuo hinnat.
Kultsi
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Kultsi »

Mulla on käytössä joulukuusta lähtien JOKI-akvaario 250l. Puutorin akvaarion on jo neljäs allas. Tämä paketti on alumiinijalustalla ei puukaapilla. Kokonaisuus on hyvin näyttävä ja hiljainen! Lamppukotelo siinä on erinomainen ratkaisu, koska mahtuu niin pieneen tilaan (koneisto roikkuu ulkopuolella taustan takana). Se mitä olen tutkinut näitä mattosuodattimia, niin tässä paketissa maton pinta-ala ei mene laskujen mukaan, ainakaan niiden jotka ovat Jukan sivuilla... Kun paketti on ollut mulla vasta 2 kk, niin en osa sanoa miten rupee toimimaan pidemmän päälle. Mutta todellaan hyvä juttu että täällä on muitakin JOKI:n käyttäjät, niin olisi hyvä vaihtaa kuulumisia ja seurata niitä käytännössä…JOKI akvaario on muuten myös kauppakeskus Myllyssä…onko kukaan kuullut miten se on siellä pärjännyt?
jartza
Member
Member

Voisin yrittää saada digikameran lainaksi ja ottaa pääsiäisen jälkeen kuvia tosta kokonaisuudesta ja massiivipuukaapistosta.

Jos vaan onnistun laittamaan niitä tänne [:I]
jartza
Member
Member

Kultsi kirjoitti:Se mitä olen tutkinut näitä mattosuodattimia, niin tässä paketissa maton pinta-ala ei mene laskujen mukaan, ainakaan niiden jotka ovat Jukan sivuilla...
Onkohan mulla matto samaan tyyliin,ku sen koko on 10*10*54cm l,s,k
Akvaarion sisään erikseen koteloituna ja pumppuna toimii aquaclear 50 joka puhkuu 750 litraa tunnissa eli akvaarion läpi n 2.3 kertaa.

En tiedä miten ton sitten laskee että onko riittävä?

Juu ja kameraa en ole vielä saanut.
m.n
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja m.n »

Kannattaa ennen joki-akvaarion ostoa varmaan kysellä myös lasin paksuuksista. Noilla akvaariolla kun on vähän heikko maine. No mulla ei oo omakohtasia kokemuksia, joten ei siitä sen enempää. Itse en valinnut ko. akvaariota kun sen näin. Otin mieluummin toisesta liikkeestä kehyksille rakennetun akvaarion, jossa on prässätyt kulmatuet.
matte78
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja matte78 »

Mulla on kaksi kokolasi joki akvaariota 250L ja 720L ilman mattosuodatinta. Mun mielestä on ihan hyvät akvaariot ja hintakin aika kohilleen.
E pur, si muove! Ei [sensuroitu], se on muovia!
Kultsi
Starting Member
Starting Member

jartza kirjoitti:Onkohan mulla matto samaan tyyliin,ku sen koko on 10*10*54cm l,s,k
Akvaarion sisään erikseen koteloituna ja pumppuna toimii aquaclear 50 joka puhkuu 750 litraa tunnissa eli akvaarion läpi n 2.3 kertaa.

En tiedä miten ton sitten laskee että onko riittävä?...
Joo, just sellainen...
Kultsi
Starting Member
Starting Member

m.n kirjoitti:Kannattaa ennen joki-akvaarion ostoa varmaan kysellä myös lasin paksuuksista. Noilla akvaariolla kun on vähän heikko maine. No mulla ei oo omakohtasia kokemuksia, joten ei siitä sen enempää. Itse en valinnut ko. akvaariota kun sen näin. Otin mieluummin toisesta liikkeestä kehyksille rakennetun akvaarion, jossa on prässätyt kulmatuet.
No niin kun kirjoitin jo aikaisemmassa viestissä mulla on jo neljäs akva Puutorin akvaariosta ja olen ollut hyvin tyytyväinen niihin..mutta tämä JOKI-akva on ensimmäinen johon on rakennettu suodatin sisälle..on kyllä kokemusta Juwel-akvasta (500l) jossa suodatin oli myös sisään rakennettu ja sen jälkeen en huoli enää mitään virityksiä ulkopuolelle [;)]
Ja kokolasiakvaario on ehdoton suosikkini verrattuna kehystetyn :)
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Saako kyseiseen firmaan lainkaan yhteyttä sähköpostilla?
*laa la laa*
Kultsi
Starting Member
Starting Member

Tittis kirjoitti:Saako kyseiseen firmaan lainkaan yhteyttä sähköpostilla?
Hmm...katsastin äkkiä heidän sivustoa, ei siellä todellakaan ole mitään sähkärin osoitetta :o
Ehkä ei ne sitt käytä sitä ollenkaan, en tiedä...
Mutt kyll luulis että nykymaailmassa sähköposti on hyvä olla varsinkin kauppa tekevillä ihmisillä :roll:
henene
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henene »

Kyllä heiltä löytyy sähköpostiosoite.
Muistaakseni oli info(at)puutorinakvaario.fi , heidän kotisivuiltaan sitä tosin ei löydy. Yleensä jos laittaa sähköpostiin myös puhelin numeronsa niin sieltä tulee soitto jossain vaiheessa jos pyytää esim tarjousta altaista.
Suomalainen sotilas ei peräänny, kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa matkaansa!
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Mulla on kohta neljä vuotta ollut Puutorin akvaariosta hankittu Joki-akvaario (200l). Mitään vikaa en ole siinä havainnut, mutta jalustalle annan sellaisen miinuksen, että ne pienet pyöreät alustassut olisi voinut jättää kokonaan pois. Nyt ne ovat porautuneet muovimattoon :x. Tosin nyt kun uuteen tulokkaaseen eli Juwel Rekord 96:een vertaan, niin Joki-akvaarion lasit eivät ole hionnaltaan järin viimeistellyt. Vaan eipä tuo mua onneksi haittaa. Akvassa on tuplalasipohja, mikä ainakin kuulostaa hyvältä. Oikeasti en tiedä, onko siitä mitään hyötyä.
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Miksiköhän ei löydy kotisivuilta tuota osoitetta?Muutamaan kertaan selailin ja ihmettelin kun ei löydy millään. Ei viitsisi heti soittaa, kun ei ole varmaa hommaako akvaa sieltä, eivätkä varmaankaan osaa lonkalta heittää hintaa mittatilauslootalle ja jalustalle. Täytynee laittaa mailia siis :D
*laa la laa*
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Puutorin akvaario on valmistanut niitä ainakin 80-luvulta lähtien, joten eiköhän kokemusta jo ole. Hiomattomat kulmat ei esteettisesti ole suuri asia, enpä edes huomannut aikaisemmin. Ostin nyt käytetyn puoli vuotta vanhan. Täyspuujalusta on siitä hyvä, ettei piittaa ihan heti kosteudesta. Jalustaa saa myös ovellisena mun tietääkseni. Itellä käytetyssä ei tietty sitä mahdollisuutta ollut. Aikosin tuohon koloon tehdä puolivälin hyllyn sekä laittaa ite ovet tai verhon aukon peitteeksi. Petsaan myös jalustan kirsikalla ja sopii sitten muuhun kalustukseen.
Kuva

Ai niin, ainoa negatiivinen puoli on, että myyjä myi sitä 380 litraisena, veden vaihdon jälkeen heräsi epäilys ja mittasin sen. Akva onkin "vain" 325 litrainen.
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Ajattelin mittatilausakvaa, kun ei mistää oikein löydy sopivillamitoilla käytettynäkään. Kauhean moni 400-500l. allas on 150 x 60 x 60 tyylinen(lyhyt ja leveä). Itse haen mieluummin pidempää ja hieman kapeampaa mutta korkeaa. 180 x 45 x 55(korkeus) olisi suunnittelilla tilata, jos ei hirmu kalliiksi tule. Mukaan se kaappimallinen massiivipuujalusta punaruskeana.
*laa la laa*
sammari
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sammari »

Meillä on tälläkin hetkellä käytössä 14 kpl puutorilta ostettuja akvaarioita. Hyviä ovat ja sieltä ostan varmaan jatkossakin :D
klorofylli
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja klorofylli »

Kannattaa soittaa Puutoriin Göranille. Hän pystyy kyllä sanomaan hinnan suoraan puhelimessa, jos kyseessä ei ole mikään ihan oudon mallinen allas. Vaikka en Puutorin tyylistä muuten pidä niin akvaarioihin olen ollut hyvin tyytyväinen.

Mittatilauksesta eivät laskuta juurikaan ylimääräistä, vaan hinta on jokseenkin sama kuin vakimalleilla per litra.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”