Osmoosilaitteesta

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ebogga
Starting Member
Starting Member

Osmoosilaitteesta

Viesti Kirjoittaja ebogga »

Uusi RO-vekotin tipahti eilen postista ja nyt jo vesi lirisee. Pissahädän lisäksi tilanteesta heräsi pari kysymystä. :)

Luin täältä aikaisemmista ketjuista jotain tuon kalvon huuhtelusta. Onko se tarpeellista kaikissa RO-laitteissa, kun eikös tuo "jätevesi" putkesta tuleva vesi ole juuri sitä kalvon huuhteluun käytettyä vettä? Minulla siis kolmivaiheinen RO ilman mitään huuhteluventtiiliä. Pystyykö tuota edes kytkemään jotenkin huuhtelutilaan ja onko se tarpeellista?

Laite ei tule minulla olemaan kokoajan kytkettynä vaan käytössä vain n. kerran viikossa. Heikentääkö tuo paljon sen toimintaa ja haittaavatko ne sisälle jääneet vedet jotain?

Viimeiseksi vielä tuosta osmoosivedestä, maistelin sitä hieman eilen ja kylläpä oli naminamia tämän Turun kloorilla maustetun veden jälkeen. Oli niin hyvää etten tiedä antaisinko veden kaloille vai pitäisikö juoda itse. Vaan onko tuo ihan juomakelpoista ja turvallista kamaa? Juomaveden puhdistamiseenhan sitä käytetään mutta luin että RO-vedestä puuttuisi jotain tarpeellisia kivennäisiä tjsp.
MiSt
Senior Member
Senior Member

Re: Osmoosilaitteesta

Viesti Kirjoittaja MiSt »

ebogga kirjoitti:...Viimeiseksi vielä tuosta osmoosivedestä, maistelin sitä hieman eilen ja kylläpä oli naminamia tämän Turun kloorilla maustetun veden jälkeen. Oli niin hyvää etten tiedä antaisinko veden kaloille vai pitäisikö juoda itse. Vaan onko tuo ihan juomakelpoista ja turvallista kamaa? Juomaveden puhdistamiseenhan sitä käytetään mutta luin että RO-vedestä puuttuisi jotain tarpeellisia kivennäisiä tjsp.
RO-vettä ei kannata juoda. Se ei ole kovin terveellistä, koska noin puhtaana vesi on jo hieman "agressivisempi" liuotin. RO-vedestähän puuttuu jo lähes kaikki liuenneet ionit.
><{{{(*> ><Mikko(*> ><{{{(*>
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”