Avo on sitä mieltä, että ostamme uuden altaan. Ei se siinä asuntolainassa enää mitään tee
Uusi on ainakin naarmuton ja vedenkestävä, mutta maksaa tietysti enemän kuin vanha. Kommentteja ja pohdintoja otetaan innolla vastaan.
Valvoja: Moderaattorit

Niin no miten sen nyt ottaa.. On tässä tullut vastan muutama tapaus, että on oltaasta revennyt lasi irti silikoonisaumasta, kun robotti, joka siis nuo valmistaa ei olekkaan ruitannut silikoonia lasien väliin vaan pelkästään sisäpuolelle..NILI kirjoitti:Osta ehdottomasti uusi kokolasi-allas, älä kotimaista ohutlasikehysallasta, vaan esim. Saksalainen merkkituote. Veikkaanpa että et kadu. Saat näyttävän huonekalun samalla, kun hankit sen jalustoineen
Tietenkin pituuskin vaikuttaa, mutta suhteessa paljon vähemmä.maspe kirjoitti:Muistelisin vaan, että pituudellakin olisi vaatimuksia lasin paksuudelle, eli pituuden kasvaessa täytyisi myös lasin paksuutta kasvattaa vaikka korkeus ei muuttuisi.
No tilavuutta saa muutettua yllättävän pienillä muutoksilla, 10 cm syvyyttä lisää, 10 cm korkeutta lisää ja 50cm pituutta lisää niin allas on kasvanut 900 litraiseksi, jos lähtökohtana on 200x50x50 (500L).

Juu halusin vain painottaa, että suomalaiset ovat kyllä laatualtaita.. 6 vuoden aikana on niitä myyty varmaan satoja ja eipä ole tainnut tulla yhtään viallista liikkeeseen takaisin.NILI kirjoitti:pleko_88: eiköhän tuo altaan kokoluokka tullut jo ilmi, joten "konevalmistus" pois laskuista. Itse olen nähnyt vuotavia altaita jo kauan ennen kuin synnyit, itsekin olen niitä omistanut lukuisia ja kaikki kehys-tyyppiäOn se kumma kun tuota ikää ja elämänkokemusta pitää aina vaan painottaa, mutta niin se vaan on.
Tätä en muuten oikein ymmärrä mitä vihjaat, mutta kyllä minulla vuosia on vielä jäljellä ja sen tiedän itsekkin..Koita kestää, sinulla vuosia edesä enemmän kuin minulla
Kun siitä tekee vielä riutta-akvaarion niin...NILI kirjoitti:Osta ehdottomasti uusi kokolasi-allas, älä kotimaista ohutlasikehysallasta, vaan esim. Saksalainen merkkituote. Veikkaanpa että et kadu. Saat näyttävän huonekalun samalla, kun hankit sen jalustoineen
Niin vaan kotimainen kokolasialtaan pohja hajosi vajaa kaksi vuotta sitten - oli hiukan yli vuoden ikäinen - ja kiire tuli hakea uusi Ruotsista. Sieltä sainkin sen kahdessa viikossa (vaikka oli kesälomaika). Että se siitä kotimaisista laatualtaista - osataan täälläkin tehdä huonoja!pleko_88 kirjoitti:Juu halusin vain painottaa, että suomalaiset ovat kyllä laatualtaita.. 6 vuoden aikana on niitä myyty varmaan satoja ja eipä ole tainnut tulla yhtään viallista liikkeeseen takaisin.
Tarkentaisitko, oliko kyseessä JUTA-akvaario vai jokin muu? Jos allas oli noin nuori, eikä vika ollut omistajassa, niin hoitivatko asiallisesti korvausvelvollisuutensa?Niin vaan kotimainen kokolasialtaan pohja hajosi vajaa kaksi vuotta sitten - oli hiukan yli vuoden ikäinen - ja kiire tuli hakea uusi Ruotsista. Sieltä sainkin sen kahdessa viikossa (vaikka oli kesälomaika). Että se siitä kotimaisista laatualtaista - osataan täälläkin tehdä huonoja!