Liika lämpö

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sopuli
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Liika lämpö

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

Eli akvani on 200l ja kalastona on mm. seeprakaloja, jotka vaativat alle 24 asteen lämpötilan, mutta veden lämpötila ei ole tuo 24 vaan huitelee 26 asteessa. Kansi laseja yritin pitää auki ja se laski kyllä lämpötilan 25, mutta samalla väheni valo akvaariossa.

Kun vaihdan vettä laitan tilalle aina noin 22 astesta vettä, jotta lämpötila laskisi, mutta 9 tunnin kuluttua on se taas 26. Mikä neuovoksi?

Ja muuten sanokaa mulle jotain, sillä minulla on ollut 1 ja puoli kuukautta tuo akvaario ja nyt on jo halu ostaa uus akvaario esim 140l allas seeproille.
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

käännä huoneen pattereita pienemmälle tai laita pieni puhallin puhaltamaan veteen akvaarion sivusta...
Sopuli
Junior Member
Junior Member
Viesti:

patterit nyt eivät koskaan lämmitä, sillä aurinko lämmittää huonetta tarpeeksi. Itselläni on yksi irtonainen pc-tuuletin ja olen kuullut että näistä voisi tehdä tuulettimia akvaan, mutta miten? Älkää ainakaan sanoko, että käytä hakua, sillä sen aion tehdä.
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

mä laitoin sen viistosti altaan kulmaan sillein että vedenpinta alkaa väreilemään sillein se pelas...onpa jännä että lämpö ei laske alle 26.lamppua voisi tietty kanssa nostaa jos se jotain auttaisi ja kansilasit pois kanssa...hankala homma :roll:
Sopuli
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Lamppujen nostaminen? Eipä onnistu sillä akvani on http://www.aquaristikshop.com/pictures_g/420002.jpg tollanen, ja valot ovat siis niinkuin kiskoilla ja lähellä vedenpintaa.
samara
Senior Member
Senior Member

katselin tosta noitten seeprojen ihannelämpöjä jotka oli max.25 joten ei tuo asteen heitto siinä haittaa.onnea vaan uudelle harrastukselle [;)]
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Oikeastaan seeproja olisi hyvä pitää 18-22 asteisessa vedessä, mutta jos lämpötila on alle 25, niin jes.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”