Tee-se-itse -loisteputkivalaisin?
Valvoja: Moderaattorit
Tee-se-itse -loisteputkivalaisin?
Onko kellään kokemusta? Paljonko tuli maksamaan ja mistä osat?
Valaisintarvikkeet, l. kuristimet, sytyttimet & kannat saattaa olla yllättävän tyyriitä erikseen ostettuina komponentteina, jostain kumman syystä.
Kannattaakin harkita, että ostaa esim. jotain teollisuus-/kodinvalaisimia esim. Finnpartialta. Itse maksoin 18W x 2 keittiöön tarkoitetusta loisteputkirungosta vähän alle kakskymppiä, isompiakin löytyy kyllä ja hinnat suhteessa "oikeisiin akvaariovalaisimiin" on noin kaksi-kolme kertaa alemmat.
Kannattaakin harkita, että ostaa esim. jotain teollisuus-/kodinvalaisimia esim. Finnpartialta. Itse maksoin 18W x 2 keittiöön tarkoitetusta loisteputkirungosta vähän alle kakskymppiä, isompiakin löytyy kyllä ja hinnat suhteessa "oikeisiin akvaariovalaisimiin" on noin kaksi-kolme kertaa alemmat.
"Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad." - Penny Arcade
-
- Member
Minä kun en noita tappovälineitä suosi (ei kosteisiin tiloihin tarkoitetut kattovalaisimet etc.), niin 5x36W tuli maksamaan noin 120 euroa.
Kotelo puusta, jossa 5x arcadian yksiköt, jokaisen saa ajastettua erikseen halutessaan.
Kotelo puusta, jossa 5x arcadian yksiköt, jokaisen saa ajastettua erikseen halutessaan.
-
- Member
-
- Imperaattori
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Onko ne tosiaan kaikki edes roiskevesisuojattuja? Itse olen joskus jäänyt niitä katsellessani siihen käsitykseen että ainakaan kaikki eivät olisi kovin suojatun tuntuisia verrattuna esim. MP -akvaarioni valaisimeen.nikita kirjoitti:Akvaariokaupoissa myytävät valaisimet on roiskevesisuojattuja
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
-
- Member
..
Noniin... tänään kävin sitten bauhausissa (kiitos kaima vinkistä
). Ostin sieltä 4kpl 36w runkoja jotka maksoivat putken kanssa 6,90€/kpl. Tietysti pari sylvaniaa täytynee jossain vaiheessa hankkia.
Nyt vaan värkkäämään koteloa ja katkaisijoita lampuille eli siis takoituksena rakentaa 4-putkinen valaisin 160cm akvaarioon. Kuvia lisäilen sitten kiinnostuneille myöhemmin kunhan kerkiän rakentelemaan

Nyt vaan värkkäämään koteloa ja katkaisijoita lampuille eli siis takoituksena rakentaa 4-putkinen valaisin 160cm akvaarioon. Kuvia lisäilen sitten kiinnostuneille myöhemmin kunhan kerkiän rakentelemaan
Mistä minä tiedän - en minä noita myy! Kysykää kauppiailta, mitä myyvät ja miksi myyvät. On tietysti itsestään selvyys, että kosteisiin paikkoihin sellaiset, jotka kosteutta kestävätmarko.markkanen kirjoitti:Eli sinun mielestä akvaariokaupoissa myytävät valmiit loisteputkivalaiset ovat tappovälineitä? Taitavat olla kuitenkin aika turvallisia oikein käytettynä. Kosteussuojaukseltaan kun nämä ja Bauhausin rungot eivät eroa toisistaan.

Todennäköisesti saatte vastaukseksi "Akvaariossahan on kansilasit!"
-
- Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Ja näppärä akvaristi taitaa silikoniruutan ja tiivistyksen tehdessään oman lampun.aqua2002 kirjoitti:Mistä minä tiedän - en minä noita myy! Kysykää kauppiailta, mitä myyvät ja miksi myyvät. On tietysti itsestään selvyys, että kosteisiin paikkoihin sellaiset, jotka kosteutta kestävät :mrgreen:marko.markkanen kirjoitti:Eli sinun mielestä akvaariokaupoissa myytävät valmiit loisteputkivalaiset ovat tappovälineitä? Taitavat olla kuitenkin aika turvallisia oikein käytettynä. Kosteussuojaukseltaan kun nämä ja Bauhausin rungot eivät eroa toisistaan.
Todennäköisesti saatte vastaukseksi "Akvaariossahan on kansilasit!"
Asiasta toiseen, saako Suomesta mistään ns. power compact -tyyppisiä loistelamppuja?
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Isaac Asimov