Hiilidioksidilevittimen hinta

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
nallu80
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Hiilidioksidilevittimen hinta

Viesti Kirjoittaja nallu80 »

Mitä tuollainen hiilidioksidilevitin maksaa? Olisi mukava myös kuulla kokemuksia kyseisestä laitteesta. Esim. miten vaikutti kasvien kasvuun.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

No, jos ihan tavallista levitintä tarkoitat, niin levitin+kertakäyttöpullo (alá Tetra) ~ 25e. Levittimiä olen yrittänyt metsästää, mutta mistään ei ole löytynyt pelkästään...

Jos sitten sellaista hienompaa systeemiä tarkoitat, jossa on painepullot yms., hinta on siellä 2-300e luokkaa.

Akvaario näyttää viidakolta tällä hetkellä. Toisen levittimen +hiivatepullon lisäys antoi potkua kasvien kasvulle. Kärsivät aikaisemmin ilmeisesti hiilidioksidin puutteesta, kun kasvoivat sen verran hitaasti.

Papukaijalehti heräsi eloon vasta hiilidioksidinpötkylän laiton jälkeen kasvin taakse. Tosin kärsi alkuaikoina, kun laitoin kasvin uuteen altaaseen ja vieläkin näyttää aika rähjäiseltä.
artturi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja artturi »

aquaristikshop.de myy pelkkää levitintä vajaalla 7 eurolla.
Kawai
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

aqua2002 kirjoitti:No, jos ihan tavallista levitintä tarkoitat, niin levitin+kertakäyttöpullo (alá Tetra) ~ 25e. Levittimiä olen yrittänyt metsästää, mutta mistään ei ole löytynyt pelkästään...
Täällä menin kauppaan ja sanoin, et "Myyppä tuolta paketista pelkkä levitin!?" Ja nehän myi. :D Huono puoli oli sitten hinta: 17 juroa. Toinen tulossa saksasta artun mainitsemaan hintaan. Olivat kuitenkin paikallisessa liikkeessä hieman labiaalit pyöreänä, kun sanoin, et hiilidioksidit tuotan itse kiljupullolla. [;)]

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Jessi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jessi »

Tarkoitatteko levittimellä Tetran vihreää "tötteröä" (Tetra Diffusionsrohr for CO² Optimat)? Mites siihen kiljupullosta tuleva letku liitetään, tungetaan läpi teflonkalvosta vai miten ihmeessä tuo toimii? Yritän saada selkoa noista CO2-jutuista, kun joku levitin pitäisi varmaan rakennella.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Jessi kirjoitti:Tarkoitatteko levittimellä Tetran vihreää "tötteröä" (Tetra Diffusionsrohr for CO² Optimat)? Mites siihen kiljupullosta tuleva letku liitetään, tungetaan läpi teflonkalvosta vai miten ihmeessä tuo toimii? Yritän saada selkoa noista CO2-jutuista, kun joku levitin pitäisi varmaan rakennella.
Hei!
Helpointa letku on liittää sitä varten olevaan nippaan :mrgreen:
http://www.akvaariotieto.info/suomi/ohj ... a.php#ala3
Nippa näkyy (tosin huonostI) kuvan levittimen yläosassa takana olevana tummana suorakulmiona
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Kawai
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

jarvij kirjoitti:
Jessi kirjoitti:Tarkoitatteko levittimellä Tetran vihreää "tötteröä" (Tetra Diffusionsrohr for CO² Optimat)? Mites siihen kiljupullosta tuleva letku liitetään, tungetaan läpi teflonkalvosta vai miten ihmeessä tuo toimii? Yritän saada selkoa noista CO2-jutuista, kun joku levitin pitäisi varmaan rakennella.
Hei!
Helpointa letku on liittää sitä varten olevaan nippaan :mrgreen:
Aivan näin. Kunhan näet sen levittimen livenä, niin et voi olla huomaamatta. Itse ostin sen ja mukaan tuli letku, joka siis em. nippaan liitetään. Toinen pää sitten menee itse valittavaan/rahatilanteen mahdollistamaan hiilidioksidilähteeseen. Tuo jarvij:n sivun ohjeen mukaan olen yhden hiivasössön käyttänyt. Se kesti n. 5(!) viikkoa, nimkä jälkeen siellä oli vielä hieman hyytelöä jäljellä. Koko tuon ajan oli Tetran levitin täynnä. Seuraavaksi tuleekin saksasta toinen putki. Täytynee asentaa ne akvaarioon samalle korkeudelle suurinpiirtein, että hiilidioksidi niiden yläpuolella olevasta haarasta jakautuisi tasaisesti kumpaankin levittimeen. Mielenkiinnolla odotan, että taas pääsee pipertämään...

Ai niin... Monesti on ollut myös puhetta siitä, kuinka tiivistää liitoskohta, josta muoviputki viedään läpi limpsapullon korkista. Itse poltin 4-tuumaisella rautanaulalla (lämmitys hellan levyllä) reiän korkkiin, puukolla rösöt pois ja putki läpi, sinitarraa sopiva klöntti letkun päähän (ei kuitenkaan niin, että letku tukkeutuu [;)] ) ja sitten vain puristelemaan se paikoilleen korkin sisäpuolelle. Hyvin piti ainakin tuon 5 viikkoa. Ongelma on siinä, että paine pullossa ja levittimissä suhistaa kaiken hiilidioksidin harakoille, ellei tämä kohta ole kunnolla tiivistetty.

-K-
---
Ny piisaa paatos! :P
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Kastanya
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kastanya »

VilleJ kirjoitti:No, jos ihan tavallista levitintä tarkoitat, niin levitin+kertakäyttöpullo (alá Tetra) ~ 25e.
Nostanpa vanhaa aihetta. Vielä ovat hiilidioksidilevittimien salat minullekin arvoitus, joten kysymykseni saattaa olla aivan hölmö:

Jos tuohon Tetran levittimeen kuuluu kertakäyttöpullo niin se tarkoittanee, ettei pulloa voi täyttää enää itse? Pystyykö levitintä hyödyntämään vielä jälkikäteen niin, että käyttää ensin tuon pakkauksen oman pullon loppuun ja yhdistää sitten levittimen vaikka omatekoiseen pulloon?
appura
Member
Member

Viesti Kirjoittaja appura »

Kyllä pystyy uusio käyttämään juuri tuolla tavalla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”