Kannattaako miekkapyrstöä viljellä?

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
vellu-m
Starting Member
Starting Member

Kannattaako miekkapyrstöä viljellä?

Viesti Kirjoittaja vellu-m »

Kannattaako jos alkaisi viljelemään miekkapyrstöjä? Onko vaikea saada lisäytymään?

Paljon kannattaisi pyytää (nuorista) miekkapyrstöistä jos alan myymään niitä?

(Mulla on kokemusta miljoonakalojen viljelystä, mutta olisin kiinostunut enemmä miekkapyrstöistä...)
Akvaarion pitää olla näyttävä!!
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Kai niitä nyt muutaman poikueen saat menemään, mutta kummoista korvausta niistä tuskin saa.
Harvoilla on tarjota miekkiksille sopivan kovalla vedellä täytettyä ja tarpeeksi suurta allasta. Silti miekkiksiä on jatkuvasti akvakaupassa tyrkyllä.
Hintaa näkyy täällä pidetyn 1-2 euroo/pyrstö. Jos taas myyt akvakauppaan, niin hinta (jos sellaista saat) on kauppiaasta kiinni.
jyrza
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jyrza »

Minulle tarjottiin miekkapyrstöistä (joskus aikoinaan) eläinkaupassa ruokaa vaihtoon. Voihan toki jokin pienemmän kylän eläinkauppias ottaa mielellään vastaan lähiseudun kalaa... Mutta ei kun kyselemään ja onnea sulle... :D

Jyrza
Nuuskapoju
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Nuuskapoju »

Mulla on miekkapyrstöjä ja voin sanoo että niitä ei ees tartte viljellä.kunnon korvausta et niistä saa mäkin vein varmaan 20 kalaa akvaariokauppaan ja sain ruokapurkin :frown: no jos viljelet varo ettei akvaariosi ylikansoitu
aqua-
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

viljelemään vaan!!

Viesti Kirjoittaja aqua- »

Mulla on miekkapyrstöjä ja voin sanoo että niitä ei ees tartte viljellä.kunnon korvausta et niistä saa mäkin vein varmaan 20 kalaa akvaariokauppaan ja sain ruokapurkin no jos viljelet varo ettei akvaariosi ylikansoitu
Jos on rahan takia viljelemässä miekkapyrstöjä, niiin homma kannattaa jättää sikseen... Mutta mikä mieletön onnistumisen tunne tulee,
kun viet omakasvattamat poikaset kauppaan :D

Mä kasvatin viime syksynä yht. 33 miekkiksen poikasta ja vein ne 3-4cm mittaisina Kuopion Akvaarioliikkeeseen.
Siellä ottivat mielellään "kotimaisia" poikasia, rahaa sain 40cnt/kpl.
Siis ei rahana, vaan tavarana. Nyt 75l akvaariota komistaa poikasilla ansaittu koristeruukku :)
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

Kuulostaa vähän siltä, että näiden "itsestään lisääntyvien" kalojen viljely ja kasvatus on juuri sen verran tuottoisaa, että saa ruokapurkin hommattua seuraavaa poikaserää varten ja niistä saaduilla tuloilla sitä seuraavalle poikaserälle ruuat... [;)]

Mutta mielenkiintoistahan tuo kasvattaminen varmasti on, eipä tässä harrastuksessa rahan tuloa voi paljoa toivoa/ajatella.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”