Yksi kiekkokala ei syö..
Valvoja: Moderaattorit
Yksi kiekkokala ei syö..
Mitä voin tehdä? Se on kaikista pienin, eikä sitä päästetä aina edes ruokapaikalle, ja sieläkin se vain"katselee".. Miten saan sen syömään?
Sama täällä. Aluksi oli 5 kiekkoa ja tuntuivat olevan todella arkoja. Yhtä yleensä aina kiusattiin ja se olikin silloin kaikkein pienin. No ensin asian helpottamiseksi rupesin ruokkimaan eripuolilta allasta, että sekin saisi tarpeeksi ruokaa. Kyllä se siitä pikkuhiljaa tokenikin, mutta kalat silti vielä oli arkoja ja päätin hankkia kaksi lisää. No kiekot muuttuivat aktiivisemmaksi ja jopa uskaltautuivat tulemaan tutkimaan kun touhusin altaassa. Nyt eli ensi maanantaina altaaseen tulee vielä kaksi uutta kaverusta niille niin eiköhän sitten rupea parvi olemaan kunnossa
Eli mieluummin hankkii yli 6kpl kiekkoja niin ovat huomattavasti eloisampia ja toki niitä on sitten mukavempi itsekkin seurata kun näyttävät viihtyvän ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Junior Member
Minulla on tuollaiset Eheimin 60 cm pihdit. Olen huomannut kaikista tasapuolisimmaksi ruokkimistavaksi antaa pakasteruokaa pitämällä sitä pihdeissä sopivalla paikalla akvaarion puolivälissä sen aikaa kun se ehtii sulaa ja tulla syödyksi. Jostain syystä yksikään kala ei edes yritä valloittaa itselleen pihtien päässä sulavaa ruokaa kuten pyrkimyksenä on pohjaan pudonneelle pakastemyökylle. Tällähän ruoan voi myös tuoda ruuan arkailijalle helpommin esille. Tietysti mitkä tahansa tähän sopiva pihtisysteemi ajaa saman asian. En tiedä auttaako muilla mutta minulla on hyvin toimiva ja ei vaadi kerralla kuin vajaa kaksi minuuttia pihtien pitelyä.haukka kirjoitti:No ensin asian helpottamiseksi rupesin ruokkimaan eripuolilta allasta, että sekin saisi tarpeeksi ruokaa.
Pihdit
Käytän pinsettejä kun annan pakastematoja kaloille, ja pudottelen matopaakkuja sinne sun tänne ja kalat pupeltavat kukin oman osansa. Kahdeksan kiekkokalaa polskii altaassani tällä hetkellä (muiden kalalajien, mm. labyrinttikalojen lisäksi), joista kaksi on ollut kauemmin kuin muut. Vanhat konkarit tulevatkin hanakammin pinseteille kun jo tietävät talon säännöt, ja samat kaverit tuppautuivat eteen allasta puhdistettaessa! 
Pakasteista puheenollen; olen aina sulattanut madot erillisessä pikku lasiastiassa ennenkuin aloitan ruokinnan. Ei palella pikkuisten suita![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Pakasteista puheenollen; olen aina sulattanut madot erillisessä pikku lasiastiassa ennenkuin aloitan ruokinnan. Ei palella pikkuisten suita
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ex-kiekkoilija...
kaikkea kokeilin, myös eripaikkaan ruokkimista ja toiseen altaaseen siirtoa.. mikään ei auttanut ja nyt pikkuinen asustelee tuolla ylhäällä..
no, parempi sillä siellä on kuin täällä isompien kiusattavana..
--------------------
taidanpa myydä muut 4, katson nyt vielä..ehkä kiekot ei sittenkään olleet mun kaloja..

--------------------
taidanpa myydä muut 4, katson nyt vielä..ehkä kiekot ei sittenkään olleet mun kaloja..

-
- Imperaattori
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Itselleni on tullut pariin kertaan sama tunne; kiekot ei ole mun kaloja. Mutta siltikin niitä on edelleen. Suosittelen tosiaan kokeilemaan suurempaa porukkaa kuin tuo neljä tai viisi, ehkä kymmenen voisi olla jo sellainen määrä ettei niin helposti yksi joudu muiden ahdisteltavaksi.
Ainiin, oliko siellä altaassa jotain muita kaloja?
Ainiin, oliko siellä altaassa jotain muita kaloja?
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
-
- Junior Member
Itselläni oli alkuun vaan 4 kiekkoa sitten hankin muutamia lisää ja meno vilkastui hiukan seuraavaksi ostin taas muutamia lisää ja nyt mulla on isossa laatikossa jo 11 kiekkoa ja kaikki sujuu mallikkaasti. Tosin tohon kiekkojen hankinnan väliin on mahtunut suuremman altaan hankintaa ym. alotin 380L. Lisää meinaan hankkia vielä, eli suosittelen kanssa suurempaa parvea (vaikka en vielä mikään kiekko pro olekaan, since 10/04... )