Kalatubi kiekolla?
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Kalatubi kiekolla?
Miten yleistä kalatuberkuloosi on kiekoilla? Olen lähettämässä tutkittavaksi yhden oudolta vaikuttavan kiekon ja tuommoinen alkoi mietityttää. Sillä on silmät olleet pullistuneet jonkin aikaa ja myös uintiasento on vino. Lisäksi kyljessä on yksi haava joka tosin on nyt pienentynyt. Aluksi se oli vain tummunut ja lopetti syömisen mutta loislääkkeestä ei ollut hyötyä ja oireet ovat menneet yhä kummallisemmiksi nyt..Eelassa ollaan kuulemma matkoilla huomenna joten toivottavasti kala säilyy hengissä torstaihin saakka.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS
- Sukupuoli: Nainen
Minun käsittääkseni tubi ei juurikaan valikoi kohdettaan lajin perusteella. Jos tubi lymyää altaassa ja on puhjetakseen jossain heikkokuntoisemmassa yksilössä, ei kalan lajilla juurikaan taida olla merkitystä, eli ei oikein voida sanoa onko se kiekoilla sen yleisempää kuin muillakaan. Ainakin näin minä olen asian ymmärtänyt.
The difficult is done at once, the impossible takes a little longer.