Kalasto 160 litraa, onko ok?
Valvoja: Moderaattorit
Kalasto 160 litraa, onko ok?
Meillä on perusmallinen, 160 litraa vetävä akvaario. Kalastoksi olen suunnitellut seuraavaa:
5 hunajarihmakalaa (u+n+3 poikasta)
26 mustaneontetraa
kääpiömonnisia x-määrä (mikä olisi hyvä?)
Meneekö yksiin? Sopivatko yhteen? Mitä mieltä kokoonpanosta?
5 hunajarihmakalaa (u+n+3 poikasta)
26 mustaneontetraa
kääpiömonnisia x-määrä (mikä olisi hyvä?)
Meneekö yksiin? Sopivatko yhteen? Mitä mieltä kokoonpanosta?
Kuulostaisi hiukan isolta tuo mustaneonien määrä. Vaikka 15 laittaisin mieluummin.
Jos rihmoja ei olisi, niin sitten mustaneoneita menisi tuo isompi määrä.
Kääpiömonnisia tuonne menee varmaan myös se 15, ellei enemmänkin jos ovat ainoita pohjalla elelijöitä. Ja kunhan pohjamateriaali on hienoa hiekkaa joka sopii monnisille.
Jos rihmoja ei olisi, niin sitten mustaneoneita menisi tuo isompi määrä.
Kääpiömonnisia tuonne menee varmaan myös se 15, ellei enemmänkin jos ovat ainoita pohjalla elelijöitä. Ja kunhan pohjamateriaali on hienoa hiekkaa joka sopii monnisille.
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Muuten, aiheen vierestä, hauska luku tuo 26...joko sinulla on parvi valmiina vai mistä luku on peräisin? Jos parvikaloja hankitaan paljon, niin yleensä ihmiset (ainakin itse teen niin) ostavat viiden kertotaulun mukaan, eli 15, 20, 25, 30.... 
Entä jos ottaisit ensin vaikka sen 15 mustaneonia ja katsot miltä kokonaisuus näyttää? Kasvatat parvea sitten, jos tyhjältä näyttää.

Entä jos ottaisit ensin vaikka sen 15 mustaneonia ja katsot miltä kokonaisuus näyttää? Kasvatat parvea sitten, jos tyhjältä näyttää.
-
- Starting Member
-
- Starting Member
Mutta minä sanoin vain oman mielipiteeni ja minulla on siihen oikeus.lehtis kirjoitti:Älä viiti keksiä.Kultakalafani kirjoitti:Minusta tuon kokoiseen akvaarioon mahtuisi korkeintaan vain 1 hunajarihmakala, 8-10 tetraa ja 3-4 monnista.. Itse laittaisin 10-15mustaneotetraa, monnisia 5-10 ja 1koiras+2naaras hunajarihmaa
Ja mielipiteestäsi riippumatta monniset ovat parvikaloja, ja minimi parvikooksi määritellään vähintäänkin kuusi yksilöä...Kultakalafani kirjoitti:Mutta minä sanoin vain oman mielipiteeni ja minulla on siihen oikeus.lehtis kirjoitti:Älä viiti keksiä.Kultakalafani kirjoitti:Minusta tuon kokoiseen akvaarioon mahtuisi korkeintaan vain 1 hunajarihmakala, 8-10 tetraa ja 3-4 monnista.. Itse laittaisin 10-15mustaneotetraa, monnisia 5-10 ja 1koiras+2naaras hunajarihmaa

Sitä menee vaikka läpi harmaan kiven, mutta muitakin reittejä olisi.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS
- Sukupuoli: Nainen
Mä oon samalla kannalla!Kirsey kirjoitti:Muuten, aiheen vierestä, hauska luku tuo 26...joko sinulla on parvi valmiina vai mistä luku on peräisin? Jos parvikaloja hankitaan paljon, niin yleensä ihmiset (ainakin itse teen niin) ostavat viiden kertotaulun mukaan, eli 15, 20, 25, 30....

Phanny
-
- Junior Member