Kalasto 160 litraa, onko ok?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mette
Starting Member
Starting Member

Kalasto 160 litraa, onko ok?

Viesti Kirjoittaja Mette »

Meillä on perusmallinen, 160 litraa vetävä akvaario. Kalastoksi olen suunnitellut seuraavaa:

5 hunajarihmakalaa (u+n+3 poikasta)
26 mustaneontetraa
kääpiömonnisia x-määrä (mikä olisi hyvä?)

Meneekö yksiin? Sopivatko yhteen? Mitä mieltä kokoonpanosta?
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Kuulostaisi hiukan isolta tuo mustaneonien määrä. Vaikka 15 laittaisin mieluummin.
Jos rihmoja ei olisi, niin sitten mustaneoneita menisi tuo isompi määrä.

Kääpiömonnisia tuonne menee varmaan myös se 15, ellei enemmänkin jos ovat ainoita pohjalla elelijöitä. Ja kunhan pohjamateriaali on hienoa hiekkaa joka sopii monnisille.
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Kirsey
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Kirsey »

Muuten, aiheen vierestä, hauska luku tuo 26...joko sinulla on parvi valmiina vai mistä luku on peräisin? Jos parvikaloja hankitaan paljon, niin yleensä ihmiset (ainakin itse teen niin) ostavat viiden kertotaulun mukaan, eli 15, 20, 25, 30.... :P

Entä jos ottaisit ensin vaikka sen 15 mustaneonia ja katsot miltä kokonaisuus näyttää? Kasvatat parvea sitten, jos tyhjältä näyttää.
Mette
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Mette »

Joo, siinä on näppisvirhe, 25 piti kirjoittaa :D
Kultakalafani
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kultakalafani »

Minusta tuon kokoiseen akvaarioon mahtuisi korkeintaan vain 1 hunajarihmakala, 8-10 tetraa ja 3-4 monnista.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Kultakalafani kirjoitti:Minusta tuon kokoiseen akvaarioon mahtuisi korkeintaan vain 1 hunajarihmakala, 8-10 tetraa ja 3-4 monnista.
Älä viiti keksiä. [}:)] . Itse laittaisin 10-15mustaneotetraa, monnisia 5-10 ja 1koiras+2naaras hunajarihmaa
Kultakalafani
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kultakalafani »

lehtis kirjoitti:
Kultakalafani kirjoitti:Minusta tuon kokoiseen akvaarioon mahtuisi korkeintaan vain 1 hunajarihmakala, 8-10 tetraa ja 3-4 monnista.
Älä viiti keksiä. [}:)] . Itse laittaisin 10-15mustaneotetraa, monnisia 5-10 ja 1koiras+2naaras hunajarihmaa
Mutta minä sanoin vain oman mielipiteeni ja minulla on siihen oikeus.
Naanu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Naanu »

Kultakalafani kirjoitti:
lehtis kirjoitti:
Mutta minä sanoin vain oman mielipiteeni ja minulla on siihen oikeus.
Ja mielipiteestäsi riippumatta monniset ovat parvikaloja, ja minimi parvikooksi määritellään vähintäänkin kuusi yksilöä... :roll:
Sitä menee vaikka läpi harmaan kiven, mutta muitakin reittejä olisi.
phanny
Member
Member
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS

Viesti Kirjoittaja phanny »

Kirsey kirjoitti:Muuten, aiheen vierestä, hauska luku tuo 26...joko sinulla on parvi valmiina vai mistä luku on peräisin? Jos parvikaloja hankitaan paljon, niin yleensä ihmiset (ainakin itse teen niin) ostavat viiden kertotaulun mukaan, eli 15, 20, 25, 30.... :P

Entä jos ottaisit ensin vaikka sen 15 mustaneonia ja katsot miltä kokonaisuus näyttää? Kasvatat parvea sitten, jos tyhjältä näyttää.
Mä oon samalla kannalla! :)
Phanny
Tikruliini93
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tikruliini93 »

Hyvältä tuo muuten kuulostaa ,mutta ota neoneita korkeintaan 15.
Lahjoitetaan tummaleväpleko Joutsenossa. Kiire! Ota yhteyttä yv:nä
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Hyvinhän tuonne sopisi vaikkapa 3 hunajarihmaa (koiras + kaksi naarasta), n. 15 mustaneontetraa, 10-15 kääpiömonnista ja jollekin levänsyöjällekin jäisi vielä tilaa.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”