Likoeläimet? Apua!
Valvoja: Moderaattorit
Likoeläimet? Apua!
Likoeläimet, mistä niitä saa? Vai pitääkö ne kasvattaa itse? En tiedä! Mitä muuta pitää antaa kääpiörihmakalojen poikasille kun ne kuoriutuu? 

-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Se banaaninkuoresta tekeminen on kanssa oikein simppeliä n. litra vettä ja sokeripalaa vähän pienempi pala banskun kuorta. Tähän laitan vielä tilkan maitoa. Sitten seuraavana päivänä on valmista tarjoiltavaksi pikkuisille.
Elävänä ravintona likoeläimet ovat hyväksi siinäkin mielessä, etteivät pilaa vettä turhan paljon. Syömättä jääneet elelevät sitten altaassa kunnes joku nälkäinen sielu käy ne napsimassa masuunsa.
Likoeläinten rinnalla minä tarjoilen pari kolme ekaa viikkoa myös kaupallista poikashiutalemurskaa, sitä pölymäistä joka tarjoaa myös likoeläimille hyvän elelyalustan. Aika pian alkavat syödä sitäkin ja kolmeviikkoisille annan sitten vastakuoriutunutta artemiaa.
Elävänä ravintona likoeläimet ovat hyväksi siinäkin mielessä, etteivät pilaa vettä turhan paljon. Syömättä jääneet elelevät sitten altaassa kunnes joku nälkäinen sielu käy ne napsimassa masuunsa.
Likoeläinten rinnalla minä tarjoilen pari kolme ekaa viikkoa myös kaupallista poikashiutalemurskaa, sitä pölymäistä joka tarjoaa myös likoeläimille hyvän elelyalustan. Aika pian alkavat syödä sitäkin ja kolmeviikkoisille annan sitten vastakuoriutunutta artemiaa.
Suojele mastiffia pienenä, niin se suojelee sinua suurena.
-
- Starting Member
-
- Elite Member
Re: Likoeläimet? Apua!
Noista likoeläimistä sen verran, että kun ostin tässä aika pitkäaika sitten akvaarioon.fi nettikaupasta purkillisen niitä pelletti likoeläin ymppejä
ja tuossa kun vähän aikaa sitten pistin muovikannuun pystyyn tuon likoeläin viljelyksen ja kun tänään katoin huvikseen tonne kannuun niin sielä uiskenteli paljon semmosia harmaita pisteitä, eli voiko jotkut likoeläimet nähdä paljaalla silmällä?
ja tuossa kun vähän aikaa sitten pistin muovikannuun pystyyn tuon likoeläin viljelyksen ja kun tänään katoin huvikseen tonne kannuun niin sielä uiskenteli paljon semmosia harmaita pisteitä, eli voiko jotkut likoeläimet nähdä paljaalla silmällä?
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kai niitä paljaalla silmällä pystyy näkemään. Koska minäkin olen nähnyt. Kuparimonnisten poikasia 3l karkkilaatikossa ja sinne alan likoeläimiä nyt kippaamaan. 

Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
Re:
Kaadetaanko se liemi sitten sellaisenaan poikasille vai kuinka?Aqvaristi kirjoitti:Likoeläimiä saa helposti, kun lisää veteen esim. yhden tipan kermaa tai pienen banaaninkuoren palasen. Annos on valmis, kun suurin "sumennus" on poistunut.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
Mitä poikasia/paljonko/millaisessa litramäärässä
Juuri kuoriutuvia keltabarbin munia hyvin tiheäsilmäisessä ehkä litran vetoisessa poikashäkissä joka on 420-litraisessa altaassa. Munia on joitakin kymmeniä.
-
- Advanced Member
Myönnän heti alkuun että en ole paras neuvoja tässä, mutta luulen että se häkki ei ole riittävän tiuha. Koska isommatkin poikaset siitä karkaa. Lisäksi likoeläinten antaminen sinne on aika huono juttu koska nekin karkaavat vedenkierron kanssa veks.Olisko ollut fiksumpaa siirtää ne vielä vaikka johonkin isoon rasiaan jota pitäisit siellä pytyn pinnalla. Jolloin ne ei karkaa, ja jolloin likoeläimet pysyy oikeassa paikkaa jne. Ne ei varmaan ruokaa myöskään heti tarvi, ennenkuin liikkuvat vapaasti eli etsivät sapuskaa (muistelisin että barbeilla tämä sama kuin esim taistoilla) Likoeläin liosta ei nyt varmaan paljoa tarvi tolle määrälle kerralla antaa, kukaan ei varmaan osaa sulle tarkkaa annosta antaa kun ei voi tietää paljonko esim sun likoeläintehtaassa on porukkaa, onko se teelusikka vai ruokalusikka. Tuosta kandee sitten siirtyä artemiaan jos saat niille ensin pikkasen kokoa että artemia mahtuu suuhun. Joku muukin vois varmaan koittaa jeesata.
Nää on ekat munat joita koitan saada henkiin. mulla on 10- litraisia pikkualtaita, minisuodatin ja pieni ilmapumppu mutta niistäkin tuli niin hurjat kuohut että kokeilin tätä tiheäsilmäistä isossa kelluvaa ratkaisua.
Kiitokset vastauksesta, tutkin asiaa ja kokeilen. Katsotaan mitä tulee. Artemiavehkeet on valmiina jos sinne asti päästään.
Kiitokset vastauksesta, tutkin asiaa ja kokeilen. Katsotaan mitä tulee. Artemiavehkeet on valmiina jos sinne asti päästään.
-
- Advanced Member
Etsä suodatinta aluksi tarvi, kivi vaan pumpun perään(plus säädin letkuun ellei pumpussa ole) tekeen pikkasen liikettä että hapettuu vesi ja lämpö pysyy tasaisena. Suodatin on varma loukku vaikka kuinka vuorais sukkahousulla tms. Liian isossa vesimäärässä ei kande mun mielestäni lähtee kasvattamaan kun ovat pienen pieniä koska ruokinnan kohdistaminen vaikeutuu suhteessa. Artemian osalta huomannut että on parasta peittää reunat/varjostaa ja tuottaa valo vain ylhäältä. Jos siis poikaset hengaa pinnalla niin artemia pohjalla ei paljoa auta. Artemia kuitenkin laskee nopeasti pohjalle ellet pakota valolla sitä pintaan.
Siis kyllähän ilmapumppukäyttöistä suodatinta voisi käyttää. Jos virtausta tulee liikaa, voi tehoa säätää ilmaletkua litistämällä. Toisaalta olen kyllä barbin poikasia kasvattanut aivan ilman suodatintakin ensimmäiset 40 päivää. Tosin vettä pitää vaihtaa päivittäin:
http://dawkinsiatambraparniei.blogspot.fi/
-
- Advanced Member
Olipas muuten hyvin kirjoitettu, määkin tajusin kertalaakista. Mielenkiinnosta, noi on ilmeisesti pikkasen isompia kavereita jos kerta 1pv iässä ollaan jo luokkaa 4mm?kirahvi1 kirjoitti:Siis kyllähän ilmapumppukäyttöistä suodatinta voisi käyttää. Jos virtausta tulee liikaa, voi tehoa säätää ilmaletkua litistämällä. Toisaalta olen kyllä barbin poikasia kasvattanut aivan ilman suodatintakin ensimmäiset 40 päivää. Tosin vettä pitää vaihtaa päivittäin:
Sera L60 <3
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miten ne likoeläimet on sinne kermaan alunperin päässeet?