Harlekiininuoliainen, Botia kubotai

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
~TiiNa~
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Harlekiininuoliainen, Botia kubotai

Viesti Kirjoittaja ~TiiNa~ »

Heip!

Jo etukäteen; en todellakaan ole nuoliaistietäjä kun en ole ikinä ollut niiden kanssa tekemisissä. Joten sen vuoksi tarvitsenkin muiden apua. [;)] Eli, teen 63-litraisestani suunnilleen-aasia-"biotoopin". Eli ei siis minkään alueen, ainoastaan niin että kasvit ja kalat ovat aasialaisia. Allas tulisi pyörimään kääpiörihmakalaparin ja mahdollisesti kimalaistokkotrion (1+2, ok?) ympärillä. Aluksi ajattelin pohjakaloiksi piikkisilmiä (jotka ovat edelleen kakkosvaihtoehto), mutta sitten silmiini osui akvaristi viime vuodelta, olisiko ollut 1/04? Siinä Markku Varjo kertoi asuttaneensa kaksi harlekiininuoliaista 50-litraiseen. Siinä samalla mieleeni tuli että voisinko minä mahdollisesti majoittaa harlekiineja omaani? Olen kyllä lukenut myöhemmätkin akvaristit joissa sanotaan minimitilavuudeksi muistaakseni 150 litraa. Mutta koska kaloja ei tulisi paljoa ja liki koko pohja olisi niiden valtakunta, voisiko harlekiineja edes ajatella akvaariooni? :D Kun taas mielessäni ovat myös käyneet kääpiönuoliaiset ja vaikka niillekkin suositellaan yli 100litraista ja 10-20 kalan parvea, eivätkö nekin periaatteessa pärjäisi akvaariossani? Olot kuitenkin olisivat rauhalliset ja suojaisat? Poksauttakaa minut takaisin maanpinnalle tarvittaessa!!!! :mrgreen: Kiitos tuhannesti jo etukäteen.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

harlekiininnuoliainen kasvaa niin isoksi että akvaariossa ei ole sille riittävästi uimatilaa vaan seinät tulee vastaan
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Ei tasan mahdu. :?
Meillä on viisikko harlekiininuoliaisia 250-litraisessa ja välillä pohdin, onko akvaario niille tarpeeksi suuri.

Kääpiönuoliaisetkaan eivät valitettavasti mahdu, eikä mun mielestä edes siihen 100-litraiseenkaan. Vaativat tosiaan vähän isomman parven. Kasvavat n. 8 cm pituisiksi kotiakvassa ja vilkkaudeltaan/liikkuvuudeltaan seeprakalan veroisia. Mulla löytyy kääpiönuoliaisia 8 kpl parvi tuosta samaisesta 250-litraisesta ja tunnustan, oletin niiden sopivan aluksi pienempään altaaseen ja kidutin niitä viikon 63-litraisessa kunnes tajusin että touhottaminen ei ole paniikkia vaan normaalia käytöstä ja tätä normaalia käytöstä varten tarvitaan pikkuisen suurempi areena.
~TiiNa~
Junior Member
Junior Member
Viesti:

No hitto... Kun tuota vähän ounastelinkin.. :? Noh, tyydyn sitten piikkisilmiin. Harmi. :D Kiitos neuvoista!
Tiina_
Member
Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiina_ »

Täytyy kaimalle todeta, että hienosti kysytty ennen kalojen hankitaa :mrgreen:

Tätä lisää :mrgreen:
Tiedotus kansalaisille: Tunnelin päässä näkynyt valo on kustannussyistä päätetty sammuttaa.
~TiiNa~
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Kiitos. Noh nythän olen otettu. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”