Suodattimen sammutus yöksi
Valvoja: Moderaattorit
Suodattimen sammutus yöksi
Onko tästä haittaa? Akvaario on samassa huoneessa kuin sänky ja uni ei tule, jos suodatin on päällä. Itse pumppu ei kovasti ääntä pidä, mutta tuo veden kupliminen, kun ilma sekoittuu veteen, pitää ääntä. Jos tuon ilmareiän pumpun päältä tukkii, suodatin on melkoisen hiljainen. Olisiko parempi tukkia tuo ilmareikä kokonaan ja antaa suodattimen käydä yöt päivät? Vai voiko tuon sammuttaa yöksi ja päivällä antaa sen kuplia niin paljon kuin se haluaa?
Kiinnostaisi myös, mistä suodattimelle saisi manuaaleja sun muuta? Tuommonen Hydor Crystal K20 II on kyseessä. Googlettamalla ei löydy kuin vastaavaa, jonka nimessä on "duo". Tämä mun suodatin ei varmastikkaan sellainen ole, koska sisällä ole yhtä osaa, joka duon hajotuskuvassa näkyy..
Kiinnostaisi myös, mistä suodattimelle saisi manuaaleja sun muuta? Tuommonen Hydor Crystal K20 II on kyseessä. Googlettamalla ei löydy kuin vastaavaa, jonka nimessä on "duo". Tämä mun suodatin ei varmastikkaan sellainen ole, koska sisällä ole yhtä osaa, joka duon hajotuskuvassa näkyy..
Siispä täytyy etsiä sopiva letku tuohon ilmahässäkkään. Varmaan käy melkein mikä tahansa letku vai tarvitseeko olla jotain erikoitsa elintarvikekäyttöön kelpaavaa tms.? Veden alle se ei kuitenkaan mene, kun turvallisuussyistä en halua upottaa suodatinta niin syvälle, että sähköjohdon reikä on veden alla..
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Kyllä mulla on upotettuna kokonaan. Miksi et uskalla upottaa kokonaan? Eiköhän kaikki suodattimet ole siten tehty että ne voi huoletta upottaa johdon kanssa veden alle? Onko sulla siinä reiän päällä semmonen "korkki"? En tiedä onko joka mallissa samankokoinen mutta kun hävitin kerran sen letkun pätkän niin bogasin lasten nenän niistäjästä saman kokoisen letkun
Ilkeä äiti
Kai se on sama mitä ohutta ilmastusletkua siihen laittaa, itse en muutaman sentin takia jaksanut lähteä ostamaan joten täytyi vähän soveltaa.

Itse en enää luota mihinkään sähkölaitteeseen niinpaljon, että ottaisin riskiä upottamalla kokonaan veden alle..mariana kirjoitti:Kyllä mulla on upotettuna kokonaan. Miksi et uskalla upottaa kokonaan? Eiköhän kaikki suodattimet ole siten tehty että ne voi huoletta upottaa johdon kanssa veden alle? Onko sulla siinä reiän päällä semmonen "korkki"? En tiedä onko joka mallissa samankokoinen mutta kun hävitin kerran sen letkun pätkän niin bogasin lasten nenän niistäjästä saman kokoisen letkunIlkeä äiti
Kai se on sama mitä ohutta ilmastusletkua siihen laittaa, itse en muutaman sentin takia jaksanut lähteä ostamaan joten täytyi vähän soveltaa.
Ei mulla ole siinä korkkia. Itseasiassa tuossa Duo-version hajotuskuvassa näin sellaisen ja mietin, että on varmaan edellisellä omistajalla kadonnut.
Multa ei löydy nurkista kuin polttoaineletkua yms. tavaraa, joita en ehkä itse käyttäisi mehupillinä, vaikka käyttämättömiä ovatkin. Ehkä muovikaupasta löytyy jotakin 10cm hukkapaloja..
-
- Advanced Member
eikös ne akvaario suodattimet ole tehty siihen käyttöön, että kestävät vettä? esimerkiksi lämmittimessä on se raja, minkä alle vesi ei saa menne (muuten saattaa haleta), siksi se pitää upottaa niin, että esim matkan aikana vesi ei pysty haihtumaan niin paljoa. Ja siten samalla sähköjohto uppoaa veteen.
Itselläni on kylläkin vain Eheimin sisäsuodattimia, mutta kaikki ovat upotettuina siten, että sähköjohto on veden alla.
Pitipä sitten vielä kurkata Eheim 2048:n kotelointiluokitus; se on IP68, eli paineveden kestävä ja käyttötarkoitus veden alla.
Lisätietoa täällä
Pitipä sitten vielä kurkata Eheim 2048:n kotelointiluokitus; se on IP68, eli paineveden kestävä ja käyttötarkoitus veden alla.
Lisätietoa täällä
-
- Senior Member
Hydorissa tulee mukana semmonen virtausta ohjaava suutin jonka voi kääntää pintaan päin vaikka suodatin olisikin kokonaan veden alla. Eri asia on tietenkin onko tämä osa tallella?Teho kirjoitti:Ehkä siksi että suodatin rikkoisi vedenpintaamariana kirjoitti:Miksi et uskalla upottaa kokonaan?
Nyöks: Eräs tuttava oli upottanut suodattimen kokonaan, jolloin Robin hoodin kalanruoka oli tehnyt pintaan paksun kalvon.
Enpä kumminkaan uskalla sitä upottaa.mariana kirjoitti:Hydorissa tulee mukana semmonen virtausta ohjaava suutin jonka voi kääntää pintaan päin vaikka suodatin olisikin kokonaan veden alla. Eri asia on tietenkin onko tämä osa tallella?Teho kirjoitti:Ehkä siksi että suodatin rikkoisi vedenpintaamariana kirjoitti:Miksi et uskalla upottaa kokonaan?
Nyöks: Eräs tuttava oli upottanut suodattimen kokonaan, jolloin Robin hoodin kalanruoka oli tehnyt pintaan paksun kalvon.

Ei ole tallessa sitä suutintakaan. Varmaan on hukkunut edellisen omistajan aikaan kuten se ilmansäätönupikkakin.
Saakohan näitä varaosina mistään?
Sen Hydorin voit huoletta upottaa veden alle vaikkei se sähköjohdon reikä ehkä siltä näytäkkään. Se kuitenkin on suunniteltu veden alaiseksi. Itselläni oli ainakin 3 vuotta samanlainen suodatin kokonaan upotettuna ilman ongelmia. Samalla pääset siitä ilmastuksestakin eroon kunhan otat sen muoviletkun pätkän siitä irti ja jätät reijän veden alle.