Haluaisin neuvoja, en arvostelua!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Tepsukka
Starting Member
Starting Member

Haluaisin neuvoja, en arvostelua!

Viesti Kirjoittaja Tepsukka »

Minua morkataan täällä aika rankalla kädellä, vaikka pyydän vain neuvoja, en haukkumista! En ole kaikki tietävä tietokirja, vaan tarvitsen neuvoja, koska akvaarioharrastus on minulle melko uusi. En ymmärrä tätä porukkaa, miksi täällä käyttäydytään näin. Koko ajan ollaan epäilemässä provoksi, vaikka haluaisin ihan tosissaan neuvoja
PimpBot9000
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Re: Haluaisin neuvoja, en arvostelua!

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Sitä kutsutaan internetiksi.
Hamsterini synnytti 10 poikasta. Kun aamulla menin katsomaan, emo oli syönyt niistä kaksi. No hemmetti - minäkin vedin pari!
lion king
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja lion king »

Suosittelen ottamaan asioista selvää ennen akvaarion hankintaa.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Vilkaisin edellisiä viestejäsi ja kyllähän siellä ihmiset näyttivät hämmentyneiltä, mutta onhan noissa altaissasi aika reippaasti korjattavaakin. Minun neuvoni, älä ota henkilökohtaisena sitä, että sinulle neuvotaan miten korjata jo tehdyt virheet. Kun kysyt neuvoa, niin täytyyhän sitten myös olla valmis saamaan niitä neuvoja, vaikka ne eivät sitten olisikaan itseä miellyttäviä. Mutta etköhän sinä altaasi kalastot saa kuntoon jos niitä neuvoja kuuntelet :)
Pöhkis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Pöhkis »

Tai sitten ottamaan ihan tosissaan ne neuvot, mitä ihmiset yrittävät antaa. Ei ole myöhäistä korjata tilannetta nytkään.
550l, 317l, 128l, lansu, kissat, marsut ja hevoset.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Älä välitä, täällä on saanut arvostelua niskaansa yks jos toinen :roll: . Ja inhoan yhtä lailla sitä. Olen kyllä vaan todennut, että jotkut ottaa vähän liian tosissaan kaikki... (vähemmistö kyllä, onneksi).

Minun mielestäni jo se, että olet täällä kysymässä neuvoja, osoittaa että olet kiinnostunut kalojesi voinnista, mikä on erittäin positiivista. Ja jos joku vastaa vähemmän asiallisesti tai haukkuu, niin se on sen oma häpeä. Uusia harrastajia pitäisi kannustaa eikä haukkua lyttyyn.
PimpBot9000
Member
Member

akvaristi kirjoitti:Älä välitä, täällä on saanut arvostelua niskaansa yks jos toinen :roll: . Ja inhoan yhtä lailla sitä. Olen kyllä vaan todennut, että jotkut ottaa vähän liian tosissaan kaikki...
Noh, jos yhtään erään kaverini sanat lohduttavat: "Kun vallankumous tulee, kiihkoilijat yleensä ammutaan ensimmäisenä."
Hamsterini synnytti 10 poikasta. Kun aamulla menin katsomaan, emo oli syönyt niistä kaksi. No hemmetti - minäkin vedin pari!
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

akvaristi kirjoitti:Älä välitä, täällä on saanut arvostelua niskaansa yks jos toinen :roll: . Ja inhoan yhtä lailla sitä. Olen kyllä vaan todennut, että jotkut ottaa vähän liian tosissaan kaikki... (vähemmistö kyllä, onneksi).
Akvaristin sanoma on aivan totta. Laske toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos arvostelut. Kyllä täällä asiallisuuttakin löytyy, vaikka toisinaan sen löytäminen tuntuu aika hankalalta. :mrgreen:
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
PimpBot9000
Member
Member

akvaristi kirjoitti:Älä välitä, täällä on saanut arvostelua niskaansa yks jos toinen :roll: . Ja inhoan yhtä lailla sitä. Olen kyllä vaan todennut, että jotkut ottaa vähän liian tosissaan kaikki...
Lisättäköön asiaan seuraava kommenttii: Nämä fundamentalisti-kiihkousko-akvaristi-terroristit aikaansaavat joskus ikävän mielen kun tulee sellanen olo, että mitä tahansa tekee akvaariolleen, aina tekee väärin. Joko se on mikrobiologian dogmeja, harrastuksen etiikkaa tai yksinkertaisesti vaan oikean totuuden statuksen saavuttanutta mutu-tietoa vastaan. Sitten nämä valaistuneet jaksavat paasata evankeliumiaan joka ***een ketjussa.

Olennaisena osana ongelmaa on se, että kaikissa asioissa on 2 tai useampia koulukuntia. Sitten joku epäonninen aloitteleva akvaristi tarvitsee apua, ja kysyy yksinkertaisen kysymyksen. Vastausta ei tule, sen sijaan aloittelija joutuu hölmistyneenä seuraamaan vierestä kiihkoilijoiden vaahtosuista väittelyä siitä, pitääkö kansilasin ruokintaloven olla oikeassa vai vasemmassa reunassa.

Lainatakseni erästä laulua: "Mä teen oikein/ joo mä teen oikein/ Vielä jonain päivänä/ mä lupaan sen"

Hyvät ihmiset! Jotkut meistä käy ihan oikeissa töissä ja meillä on muitakin harrastuksia ja tekemistä. Ja jotkut eivät vain yksinkertaisesti halua perehtyä akvaarionhoidon ihan jokaiseen mitättömään pikku yksityiskohtaan. Joillekin se vain on harmiton harrastus.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Harmiton harrastus, jossa kohteina ovat elävät selkärankaiset eläimet. Niitä koskee myös eläinsuojelulaki. Ei siis saa harrastaa ihan miten tahansa. Jos ei voi hoitaa kalojaan asiallisesti, niin voi harkita muita harrastuksia.

Esimerkiksi nyt säikeen aloittajalla todettiin olevan liikaa kaloja akvaariossaan ja pyydettiin vähentämään niitä.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Ehkä ihmisillä on palstalla lähinnä tapana ilmaista itseään hieman liian kärkkäästi, oikeasti tarkoittamatta mitään pahaa. Aika usein täällä foorumilla unohtuu ystävällisyys, avarakatseisuus ja ymmärrys siihen, että toinen ei ehkä ymmärrä kaikkia neuvoja (osa käsiteltävistä asioista ovat todellista nippelitietoa jota ei heti voi omaksua vaan vaati aikaa ja harjoittelua), tai ei halua omaksua sisältöä siksi että sävy on käskevä, ei ohjaava. Kuka meistä haluaisi että toinen tulee osoittamaan sormea tyyliin "eksää hei tajuu" sen sijasta, että ystävällisesti ohjaa oikeaan suuntaan ja kohtelee vertaisenaan?

Vaikka olemme internetissä, niin ihmisen peruspsykologia kyllä pelaa täälläkin. Viestiä, jossa kritisoi toista, kannattaa aloittaa ystävälliseen sävyyn kehumalla jotain (joka asiasta löytyy jotain positiivista!!) ja vasta sen jälkeen ehdotetaan mahdollista muutosta. Silloin tulee vastauksen lukijalle ensin hyvä mieli ja seuraava kritiikki omaksutaan helpommin. Lukion peruspsykasta opittua, ei humpuukia. Tämä ei ole "kiertelemistä ja kaartelemista " tai turhan lössötystä, vaan monelle ihmiselle palstan yleinen tylyhkö tyyli tuntuu oudolta ja usein jopa epämiellyttävältä. Tästä huolimatta tiedän, että moni pitää mielipidettäni "lässyttämisenä"...

Asiaa pitää toki palstalla kuitenkin puhua eikä vain lässyttää kivoista värikkäistä fisuista, mutta pieni positiivisuus, kohteliaisuus ja kysyjän tietotason arvioiminen vastauksessa voisi usein olla paikallaan.

Toiselta kannalta katsottuna, olen itse ystävällissävyisten neuvojen vastikkeeksi saanut pitkän YV:n verran sensuroitavaa tekstiä tyhmyydestäni ja osaamattomuudestani. Ja välillä tuntuu turhauttavalta se, että kysyjä usein ei halua ottaa minkäänsävyistä neuvoa kuuleviin korviinsa. Että ei auttavan ja hyvätahtoisenkaan rooli ole aina helppo.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
MKM
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja MKM »

Hyvä Tepsukka,

Neuvot sisältävät joskus välttämätttä myös arvostelua. Tässä tapauksessa arvostelun kohteena ovat akvaariosi, et kuitenkaan sinä itse henkilönä.

Itse epäilin viestiäsi tuolla alkeet-osastolla provoksi, koska kalakombinaatio ja lukumäärä olivat mielestäni käsittämättömiä. Kyseisessä ketjussa sinua on neuvottu vähentämään molempien altaidesi kalamääriä ja -lajeja huomattavasti sekä paneutumaan paremmin kalojen vesi- ym vaatimuksiin.

Em. neuvot toki sisältävät viittauksen siihen, että tällä hetkellä asioissa on huomattavasti toivomisen varaa. Se on arvostelua, arviointia ja neuvomista.
Ja tämän tyylinen neuvominen/arviointi/arvostelu epäilemättä tuntuu epämukavalta. Mutta mitä muuta sinulle olisi voinut vastata, kun totuus on, että akvaarioissasi on enemmän kuin hitusen korjattavaa.

Jos haluat altaidesi olosuhteita paremmiksi muuttaa, saat tältä palstalta varmasti paljon hyviä neuvoja. Älä ota heittoja itseesi, poimi viesteistä asia ja paina mielessäsi "ignore"-nappia kaikkien henkilökohtaisuuksien kohdalla, ellei itseen kohdistuva huumori uppoa.
PimpBot9000
Member
Member

jarvij kirjoitti:Harmiton harrastus, jossa kohteina ovat elävät selkärankaiset eläimet. Niitä koskee myös eläinsuojelulaki. Ei siis saa harrastaa ihan miten tahansa. Jos ei voi hoitaa kalojaan asiallisesti, niin voi harkita muita harrastuksia. Esimerkiksi nyt säikeen aloittajalla todettiin olevan liikaa kaloja akvaariossaan ja pyydettiin vähentämään niitä.
Olemme taas vaihteeksi samaa mieltä. :D
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Näitä "miks kaikki kiusaa mua" säikeitä on alkanut ilmestyä kuin sieniä sateella. I wonder why... :roll:

Mielestäni henkilökohtaista arvostelua et ole saanut, luin juuri kirjoittamiasi viestejä ja niihin tulleita vastauksia. Ihan turhasta nyt hermostut. Suosittelisin kyllä lukemaan forumin säännöt, mm. sen mitä mainitaan HUUTAMISESTA [;)] ...Täällä ei ole ollut tapana ihastella altaita joissa kalasto ei ole kunnossa. Välillä voi joltakulta lipsahtaa ikävä viesti, jonka saa korjatuksi painamalla Ilmoita-nappia.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
PimpBot9000
Member
Member

-Alix- kirjoitti: vaan monelle ihmiselle palstan yleinen tylyhkö tyyli tuntuu oudolta ja usein jopa epämiellyttävältä. Tästä huolimatta tiedän, että moni pitää mielipidettäni "lässyttämisenä"...
Tyly tyyli outoa? Eikö tylyttäminen nyt ole yleensä vakiotavaraa netin keskustelupalstoilla. Ja täytyy sanoa että tämä palsta ei ole mielestäni ollenkaan tyly, päinvastoin.
Vielä vuosi sitten kävin vakituisesti muusikoiden.netissä ja täytyy sanoa, että siihen verrattuna tämä on uskomaton hellanlettas-palsta... off topic - palstallakin kysellään kissoista, koirista, vauvoista, tiskaamisesta ja vaaleanpunaisista keräilyesineistä. Ehkä se johtuu siitä, että täällä on suurin osa naisia*

Aina välillä minun pitää oikein pidätellä itsenä (aina en siinä onnistu). Olen kuitenkin niin tottunut muusikoiden.net tyyliin, jossa naljaileminen ja päänaukominen ja mitä typerimmistä aiheista riiteleminen oli lähestulkoon suotavaa... ja hauskaa. Ah, kaipaan niitä aikoja. Valitettavasti en enää vain jaksanut keskustella musiikista. Nimittäin kaikki aiheet jossain vaiheessa kuivuvat kokoon.

Eihän täällä uskalla sanoa edes mitään sovinistista, kun täällä on niin paljon naisia! (ks. *)
helunia
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helunia »

Joo ja provoksi luuleminen ei ole mitenkään tavatonta, jos ja kun korjaamista tosissaan on. Ja väliin täällä on nähty myös aitoja provoja... Nämä ovat poistuneet kiitos tehokkaiden moderaattoreiden, jotka siivoavat palstaa herkeämättä. Ja anteeksi myös oman vastaukseni aloitus. Huokaisin vain, kun en ensin tiennyt mistä voisin aloittaa sen neuvojen jakamisen. Jospa minullakin olisi joskus varaa pitää noin monipuolista kalastoa! Olen haaveillut kultiksista ja muista erikoisuuksista pitkään voimatta kaikkea toteuttaa tilanpuutteen vuoksi. Altaita pitäisi olla puolet enemmän... 8-)
"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Olen samaa mieltä, että neuvot pitää ottaa vastaan, mutta ne pitäisi myös osata antaa asiallisesti, eikä töksäyttämällä tylysti (kuten jotkut jo sanoivatkin). Jotenkin on jäänyt itsellekin kuva alusta asti, että palstojen keskustelusävy on jotenkin koko ajan hiukan tylyn puolella. Toki hyvinkin ystävällisiä neuvojia löytyy.

Ja voi sitä tosissaan joku ampua tässäkin harrastuksessa yli, niin kuin monessa muussakin. Onhan niitä ihmisiä, jotka laskevat ja mittaavat tarkalleen, mitä syövät ja toiset sitten taas ottavat tosissaan esim. jalkapallon... Tässä harrastuksessa siitä ei onneksi kyllä yleensä ole haittaa (paitsi jos höösää jo niin paljon että hermot ovat riekaleina ja akvaarion hoidosta alkaa tulla täyspäiväistä), koska ihminen yrittää parantaa lemmikkiensä oloja koko ajan.

Ja absoluuttista totuutta ei ole, monet asiat voi tehdä hiukan eri tavoilla, mutta lopputulos on sama. Ja eipä se ihminen vielä edes tiedä kaikkea :roll: tai tieto muuttuu. Esimerkiksi tämä vedenvaihtokäytäntö on muuttunut radikaalisti. Ainakin minä ja sisko elettiin joskus siinä uskossa, että akvaariosta (yli 100 l) vaihdetaan max 3-4 viikon välein vettä ja silloinkin max 1/3. Ja nykyään se on joka viikko ja vähintään 1/3 :mrgreen: . Okei, en tiedä onko kommenttini enää kovinkaan paljon kytköksissä alkuperäiseen viestiin :roll: .
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Olen hiukan eri mieltä tuosta "töksäyttämällä tylysti" -jutusta. Ensinnäkin Suomessa ei tunneta ****jauhantaa, jota ameriikoissa hienosto kutsutaan smalltalkiksi. Lisäksi tyypillinen suomalainen avaa suunsa vasta silloin, kun sillä on oikeasti jotain sanottavaa. Tämän lisäksi meiltä muuttuu muille monille muille kulttuureille tyypillinen lisäsanojen käyttö lieventämässä ilmausta. Kolmanneksi kirjoitettu sana voi jostakin vaikuttaa tylyltä, kun kirjoittajalle se on tavallinen tapa sanoa asiat.

Että... Jos ei nyt niin pilkuntarkasti aina luettaisi niitä ja mietittäisi, mitä toi mulle ****ee, vaan kiinnitettäisiin huomiota enemmän siihen sisältöön.
Akvaariofani :)
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Akvaariofani :) »

Myönnän, minullakin silmät laajeni, kun luin ensi kertaa ko. viestisi... :roll:
Rohkea sinä olet, kun uskallat paljastaa kalatilanteesi, täällä AW:ssa voi tosiaan tulla kylmää vettä niskaan ja saavikaupalla. :mrgreen: Olet ottanut jo suuren harppauksen eteenpäin, ole ylpeä itsestäsi! Ja sitten kun kalastosi on huippukunnossa määrällisesti ja muilta vaatimuksiltaan, ansaitset suuret kehut! :D

Ja teille vastaajille:
Yleensäkin kannattaisi aina miettiä ensin, miten kirjoittaa vastauksen. Jos on aloitteleva akvaristi ja erehtyy sanomaan, että pitää taistoa ja neontetroja yhdessä, voi tulla sellaista ryöpytystä, että aloittelijan innostus koko touhuun ja varsinkin tähän palstaan lopahtaa. Kapinamieli siinä vaan kasvaa ja loppujen lopuksi kysyjä tuhahtaa: "Ja mitä nuokin muka minun kaloistani tietää?" ja jatkaa kalojensa pitoa entiseen malliin, vaikka siinä olisikin paranneltavaa. Ja vaikkei vastaaja olisi tarkoittanut mitään pahaa, se voidaan helposti kokea mieltä pahoittavana ja hyökkäyksenä aiheen aloittajaa kohtaan. Olen lukenut monia keskusteluja, joissa on aivan sääliksi käynyt kysyjää...

En tietenkään tarkoita, että pitäisi olla hiljaa, en. Mutta asiansa esittämisessä on toivomisen varaa. Ei mitään syyttelyjä, haukkumista, [;)]-hymiöiden takaa pilkkaamista. Tulikin tuossa mieleen, että monet ovat kuulemma jättäneet AW:n jatkuvien "kinasteluiden" takia (kypsytys ym.). Mutta kuinkahan moni onkaan lähtenyt sen takia, että heti alkaa syyttely ja sormella osoittaminen, jos akvaariossa on jotain vähänkin (tai vähän enemmän) pielessä? On kai sitä parempaakin tekemistä kuin olla toisten mollattavana?

PS. Ken tuntee omantunnonpistoksen, ottakoon opikseen.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Esimerkiksi sivujeni lukeminen ennen kysymyksien tekemistä vähentäisi monilta ryöpytyksiltä. [;)]
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.htm

Tuon tiedon omaksumisen jälkeen jäävät ryöpytykseen johtavat kysymykset vähiksi. [;)]
Kun itse yli 60 vuotta sitten akvaarioharrastuksen aloitin, ei tietoa juuri ollut saatavissa. Kaikki on opeteltu vuosien mittaan itse.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
haukka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja haukka »

Niimpä niin :roll: Kyllähän jokainen varmaan akvaristi harrastustaan aloittaessa on virheitä tehnyt ja varmaan tekee myös tulevaisuudessa. Tämä harrastus opettaa todella paljon ja kalojen ehdoillahan tässä kuitenkin mennään eli niiden olot ensin kuntoon ja jos ei ole varma onko kaikki nyt ihan mallillaan kannattaa hakea mahdollisimman paljon tietoa eri asioista ja jos ei vieläkään ole varma niin kysyy täältä, mutta on tosiaan valmistauduttava ottamaan vastaan erilaista kritiikkiä asioista [;)] Itselläni haaveissa merivesipuolen aloittaminen, mutta en tosiaan voi kuvitellakkaan aloittavani sitä kylmiltään vaan kerään mahdollisimman paljon tietoa ennen siihen ryhtymistä niin on itselläkin helpompaa kun käsittää edes perusasiat sen puolen asioista.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Tuosta tiedon hankkimisesta vielä. Kun sitten joku sanoo että on lukenut esim. sen ja sen kirjan, niin täällä sanotaan, että älä usko sitä ja älä usko tuota. Järven sivut ovat hyvät, mutta en minäkään niistä tiennyt mitään ennen kuin tänne tulin. Ei voi siis olettaa, että kukaan muukaan aloittelija tai edes kokeneempi akvaristi tietäisi automaattisesti ko.sivuista ja siitä, mihin sivuihin voi luottaa ja mihin ei. Eli monesti syytellään aloittelijaa tms. siitä, että on luottanut esim. kalakauppiaaseen tai johonkin kirjaan. Miksi ihminen olettaisi ensimmäisenä, jos kysyy jotain asiaa kauppiaalta, että tuohon ei pidä luottaa? Ainahan kauppiasta pidetään alan asiantuntijana (se on sitten eri asia ketkä oikeasti ovat, mutta oletus on siis tämä). Eli mielestäni ei pidä mollata ketään siitä, jos nyt on sattunut uskomaan kauppiasta... :roll: .
PimpBot9000
Member
Member

Akvaariofani kirjoitti: En tietenkään tarkoita, että pitäisi olla hiljaa, en. Mutta asiansa esittämisessä on toivomisen varaa. Ei mitään syyttelyjä, haukkumista, [;)]-hymiöiden takaa pilkkaamista.
Todellakin. Minun mielestäni aqua-webistä pitäisi poistaa :roll: ja [;)] hymiöt. Yleisesti ottaen niitä käytetään lähinnä negatiivisissa merkityksissä.

Esimerkkejä, jonka tyylisissä yhteyksissä ko. hymöitä käytetään:

ns. sarcastic hymiön käyttö:
"Niinpä niin :roll: "
"Mitä minä sanoin :roll: "
"Mikset ottanut asioista etukäteen selvää :roll: "
"Löytyyhän tuo tieto kun käyttää hakua tai googlea :roll: "

ja wink-hymö:
"Et varmasti osaa lukea. [;)] "
"Turha kai tästä asiasta on keskustella, väärässä sinä kuitenkin olet [;)] "
"Olet idiootti [;)] "

No, tarkalleen ottaen olen sitä mieltä, että hymöiden käyttö pitäisi kokonaan kieltää. Ne latistavat kielellistä ilmaisua ja aliarvioivat lukijan älykkyyden. Lisäksi olen huomannut, että ihan turha on yrittää lohkoa minkäänlaista huumoria ilman että miljoonalla hymiöllä alleviivataan vitsiä. Hymiöiden ylikäyttö on siinä määrin jo ilmeisesti rapistuttanut luetunymmärtämistä, että huumoria ei enää voi kirjallisesti ilmaista ilman hymiöitä, että tulee ymmärretyksi.

Laskekaapa huviksenne noista ylläolevista viesteistä kuinka usein :roll: -hymiötä käytetään. Sen jälkeen miettikää, minkälaista olisi keskustella ihmisen kanssa, joka jatkuvasti pyörittelisi silmiään (ja vielä maiskauttaisi). Tunnen sellaisia ihmisiä, ja rehellisesti sanottuna, joka kerta kun he tekevät niin tulee väkivaltaisia impulsseja.
höntti
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja höntti »

jarvij kirjoitti:Esimerkiksi sivujeni lukeminen ennen kysymyksien tekemistä vähentäisi monilta ryöpytyksiltä. [;)]
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.htm
Pitäisi kai kaikille ohikulkijoille mainostaa että jos aloitat akvaarioharrastuksen niin lue nämä sivut. Näihin voi luottaa. Eikä siellä kuitenkaan kerrota mitkä kalat eivät sovi yhteen.

Pitää mennä vissiin ulos kun näin pienistä asioista alkaa pipo kiristämään..

Säälitti tosiaan sen ketjun aloittaja joka sai sen ryöpyn niskaansa. Vaikka melkoinen soppa hänellä on. Mutta ikinä ei saa sanoa heti että provoilija tai en usko tai jotain vastaavaa. Ja viestin loppuun voi aina laittaa nauravan hymiön jos se jotakin auttaa käsittämään vietin luonteen.

:mrgreen:
PimpBot9000
Member
Member

jarvij kirjoitti:Esimerkiksi sivujeni lukeminen ennen kysymyksien tekemistä vähentäisi monilta ryöpytyksiltä. [;)]
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.htm]
Eli toisin sanoen, täällä ei saa kysyä mitään, ennenkuin tietää jo kaiken. Ei todellakaan ole ihme, jos täällä yksi sun toinenkin kokee sormella osoittelua...
höntti kirjoitti: Ja viestin loppuun voi aina laittaa nauravan hymiön jos se jotakin auttaa käsittämään vietin luonteen.
:mrgreen:
Miksei sitä samantien kaikki vaan laita hymiötä allekirjoitukseensa. Sen jälkeen voikin turvallisin mielin aukoa päätään kun hymiö kuitenkin negatoi sen. Pyydän anteeksi että käänsin tämän hymiökeskusteluksi, mutta hymiöt ovat minulle punainen vaate. Tuntuu välillä kuin keskustelisi 12-vuotiaiden teinityttöjen kanssa messengerissä. Välillä kyllä tuo hymiöiden käyttö täällä on sellaisissa mittasuhteissa, että 12-vuotias teinityttökin olisi kateellinen . 8-) :P :D

"vietin luonne" :mrgreen: 8O :frown: 8-)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”