Lappoletkun imu vinkki

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
oletus
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 11:53, 10.08.2001
Paikkakunta: Oulu

Lappoletkun imu vinkki

Viesti Kirjoittaja oletus »

Jos jollain on pitkä lappoletku ja allas jonne se ei mahdu peukalotulppa-taktiikalla ja myöskään talosta ei löydy minkäänlaista pumppua tms laitetta.
Ottakaa muovinen pyörän juomapullo tai muu vastaava, leikatkaa siitä pohja pois (pitää leikata aika tasaisesti) poratkaa pullon sivuun pieni reikä halkaisija riippuu kuinka paksua letkua käytätte mutta kuitenkin huomattavasti pienempi kuin letkun halkaisija. Isontakaa reikää saksilla mutta jättäkää siihen semmoiset "kiristimet"
| /
- O -
/ |
Toi "o" on se reikä ja noi viivat on ne "kiristimet".
Työntäkää se letkun toinen pää (se joka ei mene akvaarioon) siihen reikään (huomatkaa homma ei toimi jos reikä ei ole tarpeeksi tiukka (lue: ilmatiivis). sitten meettä sinne minne haluatte valuttaa veden (oletan että toinen pää osataan laittaa akvaarioon veden alle , laitatte käden tiiviisti pohjaksi ja alatte imemään pullon suuosasta
heti kun vettä alkaa tulemaan, se ei tule suuhun, vaan tippuu kädelle. Sit vaan pohjaa imuroimaan.
ps. mitä pidempi letku sitä paksumpi sen pitää olla tai homma ei toimi.

En nyt tiedä onko tuosta nyt ns. käytännön hyötyä, mutta mulla alko tässä viime lauantaina todellakin tympimään kantaa noita ämpäreitä, ja rahaakin on mennyt jo ihan tarpeeksi kaloille.
Tajusin just että tuosta kuvasta ei taida saada mitään selvää
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

elo kirjoitti: | /
- O -
/ |

Tajusin just että tuosta kuvasta ei taida saada mitään selvää
Mun mielestä toi näyttää kissan naamalta
Tosin tuo vinkki, ainakin jos sen oikein ymmärsin kuulosti hyvältä. Itselläni ei oikein pitkän letkun kanssa pysty käyttämään sitä toista tekniikkaa joten joutuu aina imaisemaan. Tosin siihen imutekniikkaankin on jo harjaantunut niin hyvin, ettei vettä enään tule suuhun saakka!
Jos joutuu imutekniikkaa käyttämään niin läpinäkyvä letku on siihen tarkoitukseen suositeltava




Edited by - Taika-Jim on 14/08/2001 17:21:27

Edited by - Taika-Jim on 14/08/2001 17:22:11
Tartaros
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 00:32, 27.06.2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tartaros »

Olen kehittänyt itselleni "laiskan miehen tekniikan", eli yhdistänyt vedenvaihtoletkun toiseen päähän lapon ja toiseen liittimet vesijohtoverkkoon.
Homma toimii kätevästi. Kun otan vettä akvaariosta pois yhdistän liittimen itse taiteilemaani vesijohtoputkeen (vanha pesukoneen vedenpoisto/otto putki)ja lapon akvaarioon. Sitten vaan pohjaa seulomaan ja vettä poistamaan.
Kun taas vastaavasti lisään vettä pönttööni, vaihdan oikean lämpöisen veden juoksemaan vesijohtoverkosta akvaarioon. Lappo hapettaa veden samalla mukavasti. Vedenhoitoaineet/kasviravinteet perässä ja taas on vesi vaihdettu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”