Tausta
Valvoja: Moderaattorit
-
-Alix-
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Meikäläisellä oli 15 vuoden ajan paperitausta, kasviaiheinen. Sen kissat tuhosivat metsästyspuuhissaan. Nyt olen miettinyt maalaamista suoraan altaan takana olevaan seinään... Toiseen altaaseen on tulossa itse tietokoneella rakentamani "kiviseinä" jonka tulostin töissä iiisolla printterillä. Siihen pitää vain keksiä jokin vesisuojaustapa ennen altaan taakse laittamista, tuloste ei siedä pisaraakaan vettä. Ostettu "kiiltokuvatausta" löytyy kyllä roinan seasta, aivan ällöttävä enkä ole käyttänyt päivääkään... Niin, sammakkoakvaariossa (kokonaiset 40 litraa) on oikein ostettu kivilohkarekuvatausta (tykkään sanahirviöistä
) Entisessä 250-litraisessa oli pelkkä sininen kontaktimuovi, ihan hyvä sekin.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Re: Tausta
Mulla on akvaarioliikkeistä saatavan taustapapei molempien akvaarioiden takana. Toki siten, että siitä paperista on taustapuoli akvaariota kohti.pemperton kirjoitti:Millaisia taustoja olette itse pitäneet.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Hei!
Minulla on Tanganjika-akvaariossani kivilohkarekuvataustamuovikelmu. Panin paremmaksi
Ja kotilokutijoilla sininen kontaktimuovi.
Minulla on Tanganjika-akvaariossani kivilohkarekuvataustamuovikelmu. Panin paremmaksi
Ja kotilokutijoilla sininen kontaktimuovi.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
Lisa
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Käytetyn 200 litraisen mukana tuli sangen kuvottava "tavallinen akvaariomaisematausta" (muovitettua paperia), jonka vaihdan jossain vaiheessa mustaan kontaktimuoviin(?). 100 litraisessa ei ole taustaa ollut kaikkien näiden vuosien aikana, mutta kaapissa makaa kuitenkin tummansininen taustapaperi käyttöä vailla
63 litraisessa on akvaariomaisematausta (muovitettua paperia), joka ainakin tällä hetkellä kelpaa 
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Re: Tausta
Itselläni on ollut näitä tavallisia akvaariokasviaiheisia paperisia-/muovitettujataustakuvia. Nykyään isommassa altaassa on liukuväri-tyylinen tummansininen muovitettutaustakuva, joka on ehdottomasti parhaimman näköinen mitä minä olen pitänyt. Pienemmässä ei ole ollenkaan taustakuvaa, kaapissa tosin on varalle sellainen paperinentaustakuva. Kaupoistahan löytyy noita tavallisia paperisia taustakuvia, muovitettuja taustakuvia, BTN-taustoja, Juwel-taustoja ym. Sitten netistä voi etsiä sivuja missä on tee-se-itse taustan teko-ohjeita. Ja nuo tavalliset yksiväriset kartongit löytyvät tuollaisista tiimari tyylisistä kaupoista. Jos rahavarat riittäisivät ostaisin kyllä mielelläni BTN-taustan, ehkä sitten siihen tulevaisuuden 1500-litraiseen.pemperton kirjoitti:Millaisia taustoja olette itse pitäneet.
Onko kellään tietoa back to nature taustoista.
Millaisia taustoja kaupoista löytyy.
Olisin pistämässä kiekkoaltaaseen taustaa.
Mikä olisi paras tausta?
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
On ollut itse maalattua ruskeaa joen penkan näköistä. Säälittävästi vesiväreillä vain tavalliselle paperille.
Sitten on ollut mattamustaa paksua foliota. Oikeesti se on tarkoitettu yli 800 W:sten spottivalojen (punapäiden ja blondien) eteen vaikkapa rajaamaan valoa. Näytti ihan hienolta kun sitä rypisteli ja maalarinteipillä asetteli paikoilleen. Meni lopulta hermot siihen kun se oli niin äänekästä...? Siis äänet tuli siitä kun akvaarion takana oleva verho hankautui taustaan kissojen siirrellessä verhoa. Sellaista selkäpiitä riipivää kitinää ja raapinaa siitä lähti! Hrrrr...
Nyt on tiimarista hankittua sinistä silkkipaperia yhen akvan takana ja sitten ihan kaupasta ostettua kivi-kasvimaisemaa. En voi sietää niitä valmiita maisemia joissa on kirkkaan sinistä kasvien ja kivien lisäksi. Tai sitten maakasveja ja ei lainkaan vedenalaista maailmaa.
Sitten on ollut mattamustaa paksua foliota. Oikeesti se on tarkoitettu yli 800 W:sten spottivalojen (punapäiden ja blondien) eteen vaikkapa rajaamaan valoa. Näytti ihan hienolta kun sitä rypisteli ja maalarinteipillä asetteli paikoilleen. Meni lopulta hermot siihen kun se oli niin äänekästä...? Siis äänet tuli siitä kun akvaarion takana oleva verho hankautui taustaan kissojen siirrellessä verhoa. Sellaista selkäpiitä riipivää kitinää ja raapinaa siitä lähti! Hrrrr...
Nyt on tiimarista hankittua sinistä silkkipaperia yhen akvan takana ja sitten ihan kaupasta ostettua kivi-kasvimaisemaa. En voi sietää niitä valmiita maisemia joissa on kirkkaan sinistä kasvien ja kivien lisäksi. Tai sitten maakasveja ja ei lainkaan vedenalaista maailmaa.
"No kyllä se oikeestaan on kaunis. Jos pimeessä katsoo ja siristää silmiä."
-
Mari Kurki
- Elite Member

Minulla on tuossa 720 litraisessa korkkipuun kuorta seinän ja akvan välissä, se näyttää kivalta. Yhdessä on BTN ja loppuihin olen laitellut sellaista kalliomaisemataustaa, kaupan rullasta.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Meillä on kiekkopytyn taustana "Black to the nature"
Eli mustasta jätesäkistä
Eli mustasta jätesäkistä
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Mari Kurki
- Elite Member

Re: tausta
On. Voit varautua maksamaan taustasta vähintään saman verran, kuin pelkästä uudesta altaasta.pemperton kirjoitti:Onko back to the nature taustat kalliita. ajattelin hankki mun kiekkopyttyyn sen.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Mulla on mustaa ja tummansinistä kartonkia, pikkupöntöissä mitä sattuu (pakkauspaperia, kartonkia, jopa tummia pyyhkeitä
).
Makkarin altaassa tänä aamuna tosin oli hieman arveluttava tausta hetken aikaa... Heräsin Hippu-kissan hölmöilynarinaan (kur-nar-nar-nar), joka tuli altaan tienoilta. Silmät auki, lasit nenälle ja ihmettelemään: Hippu katsoi minua akvaarion läpi sen takaa
. Altaan vaneri on vähän allasta syvempi, ja ylimääräosa on jätetty piiloon altaan taakse. Siellä on siis ehkä 10cm:n rako ja sopiva kävelytaso hoikalle kollille. Elukka oli tunkenut itsensä sinne, ja sitten hieman raotellut taustapahvia. Oli vissiin hyvät näkymät, kun kaloja on sen jälkeen pitänyt käydä pelottelemassa jo pariin kertaan.
Toivottavasti Masse ei yritä samaa, jäisi raukka mahan lisäksi varmaan poskistaankin kiinni
.
t. Kati
Makkarin altaassa tänä aamuna tosin oli hieman arveluttava tausta hetken aikaa... Heräsin Hippu-kissan hölmöilynarinaan (kur-nar-nar-nar), joka tuli altaan tienoilta. Silmät auki, lasit nenälle ja ihmettelemään: Hippu katsoi minua akvaarion läpi sen takaa
Toivottavasti Masse ei yritä samaa, jäisi raukka mahan lisäksi varmaan poskistaankin kiinni
t. Kati
-
möhkökala
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
Mikä tausta?
Minä suosittelen kiekoille itse maalatun taustan ja sivut. (Sivutkin etteivät kiekot stressaantuisi)
. toisaalta onhan eläinkaupasta saatavilla olevat taustat ihan hyviä. 
-
Mari Kurki
- Elite Member

Niille jotka eivät ole Katin Massea nähneet kerrottakoon, että kyseessä on n. puolikkaan ilveksen kokoinen pikkukisu.Kati kirjoitti:Toivottavasti Masse ei yritä samaa, jäisi raukka mahan lisäksi varmaan poskistaankin kiinni.
t. Kati
Luulen, että saat olla huoletta. Tuskin sen herran änkeytymisinto on kuitenkaan sitä luokkaa että tuonne tunkisi, kun joutuisi tunkemaan peppupuoli edellä. Pää ei varmaan tosiaan mahtuisi...
-
Hiutale
- Senior Member

- Viesti:
Mulla on tähän samaan säästeliääseen savolaistyyliin rakennettu eksoottinen taustajartzu65 kirjoitti:Meillä on kiekkopytyn taustana "Black to the nature"![]()
Eli mustasta jätesäkistä
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Minulla on mustaa mainospahvia eikä mitään aikomusta vaihtaa sitä yhtään mihinkään. Eihän tausta edes näy kuin niistä kohdista joissa sen tuleekin toimia tehokeinona ja mikäpäs sen tehokkaampi väri olisi kuin musta? Back To Nature veisi mielestäni liikaa tilaa altaan sisältä enkä edes oikein pidä niistä. Ne on sitäpaitsi nähty jo niin moneen kertaan että ovat esteettiseltä kantilta katsottuna kuluneet ainakin minun silmissäni "puhki". Tallinnasta ja saksalaisista webbikaupoista saisi nätimpiä ja litteämpiä kohokuvioisia taustoja, jollaisen voisin joskus kuvitella laittavani toiseen pikkupurkeistani - olisi vain liian vaivalloinen ja hyötyynsä nähden kohtuuttoman stressaava operaatio paitsi laiskalle minulle niin ennenkaikkea kaloilleni.
-
-Alix-
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Eilen rakensin tietokoneella toiseenkin altaaseen hienon taustakuvan. Innoituksena oli tuo vastikään uudestaan näytetty Amazon-dokumentti jossa ensimmäisessä jaksossa kuvattiin paljon vedenalaista maisemaa. Mikä olisikaan parempi taustakuva Oskuille kuin kunnon juurimaisema, Amazonin tulva-aikainen näkymä
Nyt vaan anelemaan aikaa isolle tulostimelle...
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
sadie
- Member

- Akvaarioseurat: HAS
Täälläkin päin on musta pahvi todettu parhaimmaksi. Musta pahvi tuo kasvien muodot ja värit loistavasti esiin!!
Oli aluksi muovitettu kasvihässäkkätaustapaperi, mutta se teki akvan jotenkin rauhattoman näköiseksi ehkä koska siinä oli aivan erinäköisiä kasveja kuin mitä tuolla altaassani oikeasti on.
Oli aluksi muovitettu kasvihässäkkätaustapaperi, mutta se teki akvan jotenkin rauhattoman näköiseksi ehkä koska siinä oli aivan erinäköisiä kasveja kuin mitä tuolla altaassani oikeasti on.
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
-
Tapio Martimo
- Advanced Member

Back-to-Nature -tyyppisiä taustoja voi tehdä myös itse. Massana käytetään gelcoatia (veneisiin tarkoitettu pinnoitusaine). Toinen vaihtoehto on käyttää uretaania.
http://hem.passagen.se/mipcom/cichlids/plastbak.html
http://hem.spray.se/cichlids/constructi ... oronel.htm
http://hem.passagen.se/mipcom/cichlids/plastbak.html
http://hem.spray.se/cichlids/constructi ... oronel.htm