Tausta

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

pemperton
Member
Member

Tausta

Viesti Kirjoittaja pemperton »

Millaisia taustoja olette itse pitäneet.
Onko kellään tietoa back to nature taustoista.
Millaisia taustoja kaupoista löytyy.
Olisin pistämässä kiekkoaltaaseen taustaa.
Mikä olisi paras tausta?
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Itselläni on akvaariliikkeistä saatavia taustakuvia. Niitä löytyykin useita eri näköisiä.
Ja pystyyhän sitä itse tekemään myös sellaisen eräänlaisen taustalaatikon.
Olen myös nähnyt takaseinän maalatun siniseksi tai mustaksi.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Meikäläisellä oli 15 vuoden ajan paperitausta, kasviaiheinen. Sen kissat tuhosivat metsästyspuuhissaan. Nyt olen miettinyt maalaamista suoraan altaan takana olevaan seinään... Toiseen altaaseen on tulossa itse tietokoneella rakentamani "kiviseinä" jonka tulostin töissä iiisolla printterillä. Siihen pitää vain keksiä jokin vesisuojaustapa ennen altaan taakse laittamista, tuloste ei siedä pisaraakaan vettä. Ostettu "kiiltokuvatausta" löytyy kyllä roinan seasta, aivan ällöttävä enkä ole käyttänyt päivääkään... Niin, sammakkoakvaariossa (kokonaiset 40 litraa) on oikein ostettu kivilohkarekuvatausta (tykkään sanahirviöistä [;)] ) Entisessä 250-litraisessa oli pelkkä sininen kontaktimuovi, ihan hyvä sekin.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Re: Tausta

Viesti Kirjoittaja dsl »

pemperton kirjoitti:Millaisia taustoja olette itse pitäneet.
Mulla on akvaarioliikkeistä saatavan taustapapei molempien akvaarioiden takana. Toki siten, että siitä paperista on taustapuoli akvaariota kohti.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Didi »

Musta kartonki, Tiimarista. Paras tausta on se mikä miellyttää jokaisen omaa silmää, ei kai kukaan toisten mielien mukaan akvaariotaan sisusta?
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Hei!
Minulla on Tanganjika-akvaariossani kivilohkarekuvataustamuovikelmu. Panin paremmaksi :mrgreen:

Ja kotilokutijoilla sininen kontaktimuovi.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Käytetyn 200 litraisen mukana tuli sangen kuvottava "tavallinen akvaariomaisematausta" (muovitettua paperia), jonka vaihdan jossain vaiheessa mustaan kontaktimuoviin(?). 100 litraisessa ei ole taustaa ollut kaikkien näiden vuosien aikana, mutta kaapissa makaa kuitenkin tummansininen taustapaperi käyttöä vailla ;) 63 litraisessa on akvaariomaisematausta (muovitettua paperia), joka ainakin tällä hetkellä kelpaa :)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
oppo
Senior Member
Senior Member

Re: Tausta

Viesti Kirjoittaja oppo »

pemperton kirjoitti:Millaisia taustoja olette itse pitäneet.
Onko kellään tietoa back to nature taustoista.
Millaisia taustoja kaupoista löytyy.
Olisin pistämässä kiekkoaltaaseen taustaa.
Mikä olisi paras tausta?
Itselläni on ollut näitä tavallisia akvaariokasviaiheisia paperisia-/muovitettujataustakuvia. Nykyään isommassa altaassa on liukuväri-tyylinen tummansininen muovitettutaustakuva, joka on ehdottomasti parhaimman näköinen mitä minä olen pitänyt. Pienemmässä ei ole ollenkaan taustakuvaa, kaapissa tosin on varalle sellainen paperinentaustakuva. Kaupoistahan löytyy noita tavallisia paperisia taustakuvia, muovitettuja taustakuvia, BTN-taustoja, Juwel-taustoja ym. Sitten netistä voi etsiä sivuja missä on tee-se-itse taustan teko-ohjeita. Ja nuo tavalliset yksiväriset kartongit löytyvät tuollaisista tiimari tyylisistä kaupoista. Jos rahavarat riittäisivät ostaisin kyllä mielelläni BTN-taustan, ehkä sitten siihen tulevaisuuden 1500-litraiseen. [;)]

8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Kuntri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kuntri »

On ollut itse maalattua ruskeaa joen penkan näköistä. Säälittävästi vesiväreillä vain tavalliselle paperille.

Sitten on ollut mattamustaa paksua foliota. Oikeesti se on tarkoitettu yli 800 W:sten spottivalojen (punapäiden ja blondien) eteen vaikkapa rajaamaan valoa. Näytti ihan hienolta kun sitä rypisteli ja maalarinteipillä asetteli paikoilleen. Meni lopulta hermot siihen kun se oli niin äänekästä...? Siis äänet tuli siitä kun akvaarion takana oleva verho hankautui taustaan kissojen siirrellessä verhoa. Sellaista selkäpiitä riipivää kitinää ja raapinaa siitä lähti! Hrrrr...

Nyt on tiimarista hankittua sinistä silkkipaperia yhen akvan takana ja sitten ihan kaupasta ostettua kivi-kasvimaisemaa. En voi sietää niitä valmiita maisemia joissa on kirkkaan sinistä kasvien ja kivien lisäksi. Tai sitten maakasveja ja ei lainkaan vedenalaista maailmaa.
"No kyllä se oikeestaan on kaunis. Jos pimeessä katsoo ja siristää silmiä."
Kheira
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kheira »

Onko kukaan kokeillut sellaista, laittaa paperille liimaa ja ripottelee siihen hiekkaa tai jotain rusehtavia ja harmahtavia möykkyjä. Olisikohan ihan pöllön näköinen?

Minulla nyt tavallinen 10 vuotta vanha "kasvimaisema".
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Varmaan tullut 1001 kertaan sanottua aikaisemminkin, mutta musta tausta edelleen miellyttää silmää eniten.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Minulla on tuossa 720 litraisessa korkkipuun kuorta seinän ja akvan välissä, se näyttää kivalta. Yhdessä on BTN ja loppuihin olen laitellut sellaista kalliomaisemataustaa, kaupan rullasta.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Meillä on kiekkopytyn taustana "Black to the nature" :mrgreen:

Eli mustasta jätesäkistä :mrgreen:
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
lincci
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lincci »

Kaloilla on kaupan rullasta kokonaan sinistä,
sammakoilla kuva, joka on yläosasta sininen ja alaosassa on kasvia.
pemperton
Member
Member

tausta

Viesti Kirjoittaja pemperton »

Onko back to the nature taustat kalliita. ajattelin hankki mun kiekkopyttyyn sen.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Re: tausta

pemperton kirjoitti:Onko back to the nature taustat kalliita. ajattelin hankki mun kiekkopyttyyn sen.
On. Voit varautua maksamaan taustasta vähintään saman verran, kuin pelkästä uudesta altaasta.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

Mulla on mustaa ja tummansinistä kartonkia, pikkupöntöissä mitä sattuu (pakkauspaperia, kartonkia, jopa tummia pyyhkeitä :mrgreen: ).

Makkarin altaassa tänä aamuna tosin oli hieman arveluttava tausta hetken aikaa... Heräsin Hippu-kissan hölmöilynarinaan (kur-nar-nar-nar), joka tuli altaan tienoilta. Silmät auki, lasit nenälle ja ihmettelemään: Hippu katsoi minua akvaarion läpi sen takaa 8O. Altaan vaneri on vähän allasta syvempi, ja ylimääräosa on jätetty piiloon altaan taakse. Siellä on siis ehkä 10cm:n rako ja sopiva kävelytaso hoikalle kollille. Elukka oli tunkenut itsensä sinne, ja sitten hieman raotellut taustapahvia. Oli vissiin hyvät näkymät, kun kaloja on sen jälkeen pitänyt käydä pelottelemassa jo pariin kertaan.

Toivottavasti Masse ei yritä samaa, jäisi raukka mahan lisäksi varmaan poskistaankin kiinni :|.

t. Kati
möhkökala
Junior Member
Junior Member

Mikä tausta?

Viesti Kirjoittaja möhkökala »

Minä suosittelen kiekoille itse maalatun taustan ja sivut. (Sivutkin etteivät kiekot stressaantuisi) [;)] . toisaalta onhan eläinkaupasta saatavilla olevat taustat ihan hyviä. :mrgreen:
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Kati kirjoitti:Toivottavasti Masse ei yritä samaa, jäisi raukka mahan lisäksi varmaan poskistaankin kiinni :|.

t. Kati
Niille jotka eivät ole Katin Massea nähneet kerrottakoon, että kyseessä on n. puolikkaan ilveksen kokoinen pikkukisu.
Luulen, että saat olla huoletta. Tuskin sen herran änkeytymisinto on kuitenkaan sitä luokkaa että tuonne tunkisi, kun joutuisi tunkemaan peppupuoli edellä. Pää ei varmaan tosiaan mahtuisi...
Hiutale
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiutale »

jartzu65 kirjoitti:Meillä on kiekkopytyn taustana "Black to the nature" :mrgreen:

Eli mustasta jätesäkistä :mrgreen:
Mulla on tähän samaan säästeliääseen savolaistyyliin rakennettu eksoottinen tausta [;)] . Ennen oli paksu retkipatja (musta puoli altaaseen päin sekin), mutta kun syyskuussa Lappiin lähtiessä meinasi iskeä pahemmansorttinen paniini kun en mukamas löytänyt makuualustaani mistään, en sitten enää viitsinyt kyseistä hyödykettä altaan taakse sijoitella, retkeiltyä kun tulee kuitenkin melko paljon.
Tom80
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tom80 »

Back To Nature taustat ei ole pelkästään kalliita vaan ne on he****tin kalliita ainaski mun mielestä,mut onhan ne aivan älyttömän komeita taustoja.

jartzu65:n "Black to the Nature" kyllä toimii tosi hyvin :)
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minulla on mustaa mainospahvia eikä mitään aikomusta vaihtaa sitä yhtään mihinkään. Eihän tausta edes näy kuin niistä kohdista joissa sen tuleekin toimia tehokeinona ja mikäpäs sen tehokkaampi väri olisi kuin musta? Back To Nature veisi mielestäni liikaa tilaa altaan sisältä enkä edes oikein pidä niistä. Ne on sitäpaitsi nähty jo niin moneen kertaan että ovat esteettiseltä kantilta katsottuna kuluneet ainakin minun silmissäni "puhki". Tallinnasta ja saksalaisista webbikaupoista saisi nätimpiä ja litteämpiä kohokuvioisia taustoja, jollaisen voisin joskus kuvitella laittavani toiseen pikkupurkeistani - olisi vain liian vaivalloinen ja hyötyynsä nähden kohtuuttoman stressaava operaatio paitsi laiskalle minulle niin ennenkaikkea kaloilleni.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Eilen rakensin tietokoneella toiseenkin altaaseen hienon taustakuvan. Innoituksena oli tuo vastikään uudestaan näytetty Amazon-dokumentti jossa ensimmäisessä jaksossa kuvattiin paljon vedenalaista maisemaa. Mikä olisikaan parempi taustakuva Oskuille kuin kunnon juurimaisema, Amazonin tulva-aikainen näkymä :mrgreen: Nyt vaan anelemaan aikaa isolle tulostimelle...
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
sadie
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja sadie »

Täälläkin päin on musta pahvi todettu parhaimmaksi. Musta pahvi tuo kasvien muodot ja värit loistavasti esiin!!

Oli aluksi muovitettu kasvihässäkkätaustapaperi, mutta se teki akvan jotenkin rauhattoman näköiseksi ehkä koska siinä oli aivan erinäköisiä kasveja kuin mitä tuolla altaassani oikeasti on.
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
Tapio Martimo
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tapio Martimo »

Back-to-Nature -tyyppisiä taustoja voi tehdä myös itse. Massana käytetään gelcoatia (veneisiin tarkoitettu pinnoitusaine). Toinen vaihtoehto on käyttää uretaania.

http://hem.passagen.se/mipcom/cichlids/plastbak.html
http://hem.spray.se/cichlids/constructi ... oronel.htm
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”