platy vai molli?
Valvoja: Moderaattorit
platy vai molli?
Myyn mustia platyja..ja nyt iski pieni epäluuloisuus, että ovatko ne mustamolleja? Nuo kantakalaset kun tuli pakoon meidän akvaarioon, enkä sitten sen enempää niistä tiedä..missään ei kuvia mustista platyista, mutta kyllä 99% varma olen.. Kertokaa ihmeessä ero?
Platyt ovat harvemmin kokonaan mustia. Usein niillä on mustat kylket, mutta sinistä tai oranssia väriä selässä, vatsassa, evien tyvissä ja naaman seutuvilla, enemmän tai vähemmän. En muista itse ikinä nähneeni kokonaan mustaa platya.
Mustamollien musta on usein samettista, ei säkenöivää mustanmustaa, vaan jotenkin himmeätä, en osaa nyt selittää, mutta tuosta edellä oelvasta kuvasta sen värin hyvin näkee.
Mustamollien musta on usein samettista, ei säkenöivää mustanmustaa, vaan jotenkin himmeätä, en osaa nyt selittää, mutta tuosta edellä oelvasta kuvasta sen värin hyvin näkee.
-
Puukiipijä
- Starting Member

-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Edelleen jauhan samaa, mutta voisiko olla että se äitikin on musta molli?Vedetto kirjoitti:VAU! mulla on altaassani siis harvinaisuus!![]()
Mulla on musta platy!![]()
(Tiedän että se on plty koska olen kasvattanut sen itse sen syntymästä lähtien jä äiti oli platy...)
Jippia jee!
Sori.. tää ei liittyny aiheeseen mut....
Kuvissa ovat siis platy ja musta molli.Puukiipijä kirjoitti:Jos se vähänkin näyttää muodoiltaan miljoonakalalta, kuten kuvassa, se on molli.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Mulla mustamolli sai harmaan poikueen. Tai puolet harmaita ja puolet mustia. On siellä samassa akvaariossa punaisia platyja mutta koon perusteella arvioin että ovat samasta mammasta.
Että jos olet ostanut "harmaita / kirjavia platyja" niin ne voi olla molleja jotka saattavat tosissaan putkauttaa täysin mustan. Katso tuo evien muoto tarkkaan. Onko vanhempien pituus 4-6 vai 6-8? Paa valokuva jos pystyt niin tarkistetaan
.
Platyt ja mollit ei käsittääkseni voi risteytyä. Keskenään voi lisääntyä platy+miekkapyrstö ja molli+miljoonakala.
Että jos olet ostanut "harmaita / kirjavia platyja" niin ne voi olla molleja jotka saattavat tosissaan putkauttaa täysin mustan. Katso tuo evien muoto tarkkaan. Onko vanhempien pituus 4-6 vai 6-8? Paa valokuva jos pystyt niin tarkistetaan
Platyt ja mollit ei käsittääkseni voi risteytyä. Keskenään voi lisääntyä platy+miekkapyrstö ja molli+miljoonakala.
"Ostetaan sit rapuja, ja juksataan mummolle ettei meillä ole haavia, niin se ei voi syödä niitä" SANNA 4-v