Voi huoh sentään. Sallinette minun jakaa varsin vivahderikkaan ja hermojaraastavan silikoninmetsästysretken kanssanne.
Työpäivän jälkeen lähdin silikoonausintoa puhkuen ostamaan tarvittavia vermeitä toimenpidettä varten.
Ensimmäisenä lompsin läheiseen Tarjoustaloon ja sain saaliikseni Plastic Padding Transparent -silikonituubin, kokoa ruhtinaalliset 70 ml ja hintaa viitisen euroa.
Hmmm, eihän tämä varmaankaan riitä, ajattelin, ja päätin käydä piipahtamassa Kirkkonummen suurimmassa rautakaupassa, Varubodenissa. Vaan mitä näinkään: hyllymetreittäin saniteettisilikonisitä ja saniteettisilikonitätä, mutta ei ainoan ainutta isompaa purkkia akvaariokäyttöön soveltuvaa silikonia. Myyjän sain sitten bongattua ja häneltä vielä varmistin, olisivatko mahdollisesti piilottaneet akvasilikonit johonkin eri paikkaan. Löytyihän sieltä sitten ihan sitä samaa silikonia, jota olin jo Tarjoustalosta ostanut, tosin yli euron kalliimmalla hinnalla.
Menin sitten toiseen paikalliseen rautakauppaan: sama juttu sielläkin. Muistinpa sitten, että joku oli maininnut täällä ostaneensa silikonia Prismasta. Toiveikkaana menin sinne. Ja eihän sieltäkään löytynyt mitään muuta kuin tuota Plastic Paddingia. Siinä vaiheessa olin jo totaalivatutuksen vallassa ja pisteenä iin päälle Prismasta olivat loppuneet kanankoipireidet, joita olin kaavaillut barffaavalle koiralleni. Kirosin mielessäni ja vihapäissäni ajoin takaisin Espooseen silikonia ja kanankoipia metsästämään.
K-raudasta sitten löytyi 160 ml kokoinen Casco-silikoni. (Kanankoipia ei löytynyt edelleenkään).
Että kyllä tuli silikonille hintaa kaikkine bensakuluineen puhumattakaan henkisistä kärsimyksistä. Itse silikoonaustapahtuma ei millään muotoa voi aiheuttaa enempää harmaita hiuksia kuin tämän päivän kokemukset.
Mistä ihmeestä te muut niitä isompia pakkauksia olette löytäneet? Nimim. epätoivoinen silikoonaaja