Kuparitetran hyvät ja huonot puolet

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
nuunuu-84
Starting Member
Starting Member

Kuparitetran hyvät ja huonot puolet

Viesti Kirjoittaja nuunuu-84 »

Juu siis nyt olen ihastunut kuparitetroihin.
Ajattelin josko niitä voisi laittaa tuonne taistelukala naaraiden seuraksi.
Olisi kiva kuulla niiden hyvistä ja huonoista puolista.
Eli akvaario on 84l ja siellä asuu 5kpl albiinomonneja ja neljä taistonaarasta.
Ajattelin kuparitetraparven kooksi sellaista 8kpl ja lisäksi 8kpl kardinaaliteroja. Alkaako tulla liian ahdasta?
sjapi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sjapi »

Minulla on 10 kuparitetran parvi 270 litraisessa.
Ovat TODELLA vilkkaita tapauksia ja välillä näyttää, kun ne viuhtovat ympäriinsä, että niitä olisi siellä paljon enemmän.
Kaaka81
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaaka81 »

Ovat super kauniita ja ihania, vilkkaita kaloja, joita minulla on 600l altaassani n.35 kpl.
Parvessa uimisesta nämä eivät juurikaan ymmärrä mitään, joten allas näyttää sen tähden melko täydeltä.
Ihan pieneen altaaseen en näitä kavereita laittaisi, sillä urokset kisaavat melkoisesti keskenään ja ovat kiihkeitä myös naisiaan kohtaan.

Värit ovat näissä kaloissa todellakin kohdallaan ja kuparinhehku tuntuun vain lisääntyvän kalojen kasvaessa.

Voin siis suositella kun tilaa on tarpeeksi [;)]
Tigeri
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Tigeri »

Ovat kauniita ja eloisia kaloja jotka todellakin käyttävät koko uimatilan hyväkseen. Eivät välitä muista kaloista tuon taivaallista, eivät edes sampimonnien liehuvista siimoista. Kutevat säännöllisen epäsäännöllisesti vähän väliä pitkin allasta. Eivät ole kovin tarkkoja vesiarvojen suhteen. Kaikin puolin ihanteellinen tetralaji. Minulla on näitä 450litraisessa 16kpl.
Oliko niitä huonojakin puolia ? [;)]
aninna
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja aninna »

yhdyn edellisiin kehuissa. Itse olen huomannut etteivät kuparit ole edukseen pienessä altaassa. Jouduin sijoittamaan ne väliaikaisesti 60 litraiseen (16 kpl) ja kalat menivät vaisuiksi ja tylsiksi, vaikka vesiarvot ovat täsmälleen samat ja sisustus saman tyylinen kuin isossa altaassa.
nuunuu-84
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja nuunuu-84 »

Juu kiitos kaikille.
Allas on tosiaan vain tuo 84l, mutta uskoisin kuparien viihtyvän myös siinä. Ehkä yhtä liikkuvaisia ja terhakoita ei ole kuin isossa, mutta toivotaan että sopeutuvat.
Törökala
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Törökala »

Minulla oli kuparitetroja 576 litraisessa altaassa joku 15 yksilön parvi. Erittäin vilkas ja kaunis kala kuten on jo todettukin. Minusta ei myöskään ole pienen akvaarion asukki vaikka itse tetra ei niin kovin suuri olekaan. Jos peruselementti on sinkoilu paikasta A paikkaan B nanosekunnissa niin tilaakin pitäisi olla sitten tarjolla.

Naaraita kannattaisi myös olla suhteessa enemmän koiraisiin, muuten voipi olla turhan ärhäkästä menoa ja naaraat hätää kärsimässä.
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”