Kalastoa 500l

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Leeko
Starting Member
Starting Member

Kalastoa 500l

Viesti Kirjoittaja Leeko »

Olen lähiaikoina hankkimassa noin 500 litraista allasta. Tässä sitten kalastoa mietin, joka tulisi oleman pääosin tetra painotteinen.Valmiina pienemmässä akvaariossa minulla on 15 rubiinitetraa ja 13 intiaaninsulkaa. Ajattelin hankkia ainakin pariskunnan lehtikaloja, ja 15-20 mustatetraa. Rubiinitetrat laitan luultavasti siihen isoon, ja inkkarit saavat jäädä pienempään (128l) altaaseen. Monnisia pohjalle tulee reilusti.

Elikkä siis 500l
-15-20 mustatetraa
-15 rubiinitetraa
-pariskunta lehtikaloja
-monnisia
(-leväbarbeja, mahdollisesti)

Vieläkö tuohon jotakin mahtuisi, jos, niin mitä suosittelisitte, mielellään Etelä-Amerikan/Amazonin alueilta?

ja 128l
- 13 intiaaninsulkaa
- 10 monnista

Kasvattaisinko inkkari parvea muutamalla yksilöllä?
kirre68
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

Kommentti rubiinitetroihin: Eiväthän vaan mene herkkupalaksi lehtareiden suihin?
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
Hiutale
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiutale »

Minä jättäisin ne pikkuiset rubiinit pienempään altaaseen ja laittaisin isompaan inkkarit. Mutta paaaaljon isompana parvena, vähintään 25 kpl. Isossa altaassa pieni parvi näyttää säälittävältä. Itselläni on 600-litraisessa 26 keisaritetraa, mutta noin äkkiseltään voisi arvioida että niitä on n. 15.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”