www.aquaristic.net tilaukset?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jcollan
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

www.aquaristic.net tilaukset?

Viesti Kirjoittaja jcollan »

Oonko kukaan tilannut Saksasta www.aquaristic.net istä mitään? Miten on homma toiminut? Itseäni kiinnostaisi CO2 -setti.
Thomas29Hki
Member
Member

Re: www.aquatistic.net tilaukset?

Viesti Kirjoittaja Thomas29Hki »

jcollan kirjoitti:Oonko kukaan tilannut Saksasta www.aquaristic.net istä mitään? Miten on homma toiminut? Itseäni kiinnostaisi CO2 -setti.
Tilaan suurimmaksi osaksi pelkästään tuolta, koska tuo paljon mainostettu aquaristikshop.com ei aikoinaan toimittanut tuotteitaan sovitusti ja ajallaan. Monta isoa tilausta jäi jopa toimittamatta!

Mielestäni plussan arvoisia asioita mitä aquaristik.netistä voi mainita on:

+ ilmoittavat, kun ovat saaneet kerättyä tuotteet että voiko lähettää
+ ilmoittavat koska tavara pitäisi olla Suomessa toimitettuna
+ toimitus tapahtuu suoraan kotiovelle kuriiripalvelun muodossa ei tarvitse siis postin kanssa spedeillä
+ tavarat tulevat suurimmaksi osaa kaikki mitä tilaa, joskus on ollut tilanne että jotain on puuttunut, mutta reklamaatio heidän asiakaspalveluun ja homma on kunnossa. Lähettävät yleensä seuraavassa tilauksessa puuttuvat veloituksetta.
+ maksun voi hoitaa esim. postiennakkona eli kuriiripalvelu perii kotiovella maksun suoraan käteisenä ja tasarahana.
+ hinnat on kilpailukykyiset verrattuna muihin Saksan nettikauppoihin
+ saa myös alennusta
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Thomas29Hki kirjoitti:+ toimitus tapahtuu suoraan kotiovelle kuriiripalvelun muodossa ei tarvitse siis postin kanssa spedeillä
Mikä on minusta erittäin harmittava asia. Eihän kukaan töissä ja koulussa oleva ole päiväsaikaan kotona, kun yrittävät pakettia toimittaa. Hiljattain tullut kaksi paketti UPS:n kautta ja aina yritetty jakaa noin 12 aikoihin. Hei haloo! Jos jaetaan kotiosoitteisiin, niin UPS:n on järjestettävä jako kyllä illallekin.

Ei auta myöskään UPS:n puhelinpalveluun soitto, koska paketit jaetaan 8-16 välillä. Eli auta kuin lähteä töistä pari tuntia aikaisemmin, jotta pääsee ottamaan vastaan pakettia - kuka korvaa 2h työajan? Lisäksi pakettien jako on noin +-1h eli jos sovit kello 1200, niin paketti voi tulla jo ennen kello 11:sta tai kello 13 jälkeen. Varsin hanurista UPS:n toiminta. Mieluummin haen postista juuri siihen aikaan, kun minulle itselle parhaiten sopii..
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Juuri tässä pahkäilen tilausta tuolta .netistä, kun minullakin on jäänyt maksettua tavaraa aquristikshop.comilta saamatta.

Onko tuo kotiinkuljetus ainoa vaihtoehto? Ei todellakaan viitsisi kesken päivän sahata töistä kotiin jotain pakettia odottamaan...
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Jerns
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jerns »

Voihan sitä ilmoittaa niille toimitusosoitteeksi työpaikan, kaverin tai vaikkapa jonkin työttömän sukulaisen osoitteen. :D Mulle ne vielä soittivat aamulla että mihinkä tuodaan ja monelta.
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS ry.

Viesti Kirjoittaja rsy »

ParratonMonni kirjoitti:
Onko tuo kotiinkuljetus ainoa vaihtoehto? Ei todellakaan viitsisi kesken päivän sahata töistä kotiin jotain pakettia odottamaan...
Pistät toimitusosoitteeksi työosoitteesi ja mobiilinro messiin, niin kilauttavat koska ovat tulossa. Ainakin Oulun suunnalla soittavat ensin ja kyselevät koska sopisi toimitus.
-=Rami=-
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

No niinpä tietysti. Tyhmä mikä tyhmä, ei tullut tuo mieleenkään!
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Thomas29Hki
Member
Member

VilleJ kirjoitti:
Thomas29Hki kirjoitti:+ toimitus tapahtuu suoraan kotiovelle kuriiripalvelun muodossa ei tarvitse siis postin kanssa spedeillä
Mikä on minusta erittäin harmittava asia. Eihän kukaan töissä ja koulussa oleva ole päiväsaikaan kotona, kun yrittävät pakettia toimittaa. Hiljattain tullut kaksi paketti UPS:n kautta ja aina yritetty jakaa noin 12 aikoihin. Hei haloo! Jos jaetaan kotiosoitteisiin, niin UPS:n on järjestettävä jako kyllä illallekin.

Ei auta myöskään UPS:n puhelinpalveluun soitto, koska paketit jaetaan 8-16 välillä. Eli auta kuin lähteä töistä pari tuntia aikaisemmin, jotta pääsee ottamaan vastaan pakettia - kuka korvaa 2h työajan? Lisäksi pakettien jako on noin +-1h eli jos sovit kello 1200, niin paketti voi tulla jo ennen kello 11:sta tai kello 13 jälkeen. Varsin hanurista UPS:n toiminta. Mieluummin haen postista juuri siihen aikaan, kun minulle itselle parhaiten sopii..
No kyllä minulla ainakin on tähän mennessä vielä toiminut... *koputtaa pöytään*

Okei viime tilauksen kanssa oli hieman ongelmia, koska oli "uusi kuski" eikä tietenkään puhelinta että voi soittaa. Aikaisempien tilausten kanssa on ollut tuttu kuski ja hän on soittanut toimituspäivänä sekä kysellyt koska voi toimittaa ja koska olisin kotona. Toivottavasti tuo hyvä palvelu ei muutu tai ole muuttumassa. Muuten joudun varmasti miettimään uudelleen kyseisestä firmasta tilaamista postiennakolla.

Muuten tuosta kuriiri firman puhelinpalvelusta. Itse sain lapun kotiini, kun kuriiri ei ollut tavoittanut minua. Soitin tuohon lapussa olevaan numeroon ja siellä vastattiin kyllä aika nopeaan. Ei tarvinnut pitkään odottaa. Sanottiin ettei kuskilla ollut puhelinta ettei voinut ilmoittaa tulostaan. No ihmettelin tätä, koska aikaisemmin on aina homma toiminut. Kuriiripalvelusta kysyttiin koska minulle sopisi toimitus seuraavana päivänä ja sanoin ajan. Ihmetyksekseni kuriiripalvelusta soitettiin että eivät kerkeä ihan tuohon klo 15:30 aikaan että myöhästyvät hieman. Ainakin näiden seikkojen pohjalta hieman ihmettelen VilleJ:n kokemukset.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Thomas29Hki kirjoitti:Ainakin näiden seikkojen pohjalta hieman ihmettelen VilleJ:n kokemukset.
Eli tarkalleen ottaen ihmettelet mitä?

Sitä, että toimitukset tapahtuvat heillä 8-16 välillä? Vai sitä, ettei kuskeilla "muka ole puhelinta", ainakin viimeksi kuski soitti minulle, vaikka aspasta väittiinkin, ettei kuskeilla ole puhelimia :roll: Vai sitä, että aspasta kerrotaan sovitun toimitusajan olevan noin aikoja +-1h varoajalla?

Tapaus a. Pakettia yritettiin jakaa n. kello 12. Jätetty lappu, että yritetty jakaa, jaetaan seuraavana päivänä samaan kellon aikaan. Seuraavana päivänä yritetty jakaa noin kello 10. Varauduttu siihen, että paketti olisi tullut noin kello 12. Soitettu aspaan ja sovittu jaettavaksi kello 12. Pakettia oltiin tuoto jo ennen kello 11. Soitto aspaan, että mitä vi***a, sovittu aika noin kello 12. Toivat paketin myöhemmin.

Tapaus b. Yritetty jakaa pakettia kello 1200. Jaetaan seuraavana päivänä kello 1200. UPS:n sivuille, mitä v****! Paketti tulossa YK:lta ja menossa jonnekin ihan toiselle vastaanottajalle. Paketti lunastettu toisen vastaanottajan osoitteessa.

Soitto USP:lle, että mitä oikein sekoilevat. Huono suomi toisessa päässä, ei ymmärtänyt mistä oli kysymys. Soitto seuraavana päivänä aspaan, ihmettelivät tilannetta ja asia kuitattiin sillä. Kotiin saapuessa taas pakettikortti oven välissä, mitä helv****! Soitto USP:iin, että onko sieltä tulossa mitään pakettia vai ei? Eipä juuri selvinnyt, jotain epäselvää heidän päässä. No eipä tuo mitään.. Seuraavana päivänä kotiin, taas lappu oven välissä, että viimein jakokerta. Mitä v****a!? Soitto USP:iin, sovittu jako toisena aikana. Kuski soitti, että toisi paketin jo aiemmin kun ollaan sovittul. Siis HÄH!? No, ei muuta kuin, että lähden töistä sitten sovittua aikaisemmin kotiin.. Matkalle kotiin, puhelin soi. USP soittaa, että olisi jo tuomassa pakettia. No, voi voi... Olen vasta matkalla kotiin, että heitäpä se paketti asemalle. Lopulta paketti vaihtoi omistajaa...

Ja minä en todellakaan ota paketteja mihinkään työpaikalle vastaan. Varmaan lähdenkin jotain 30 kilon pakettia kantelemaan ympäri kaupunkia - joopa joo... Ihan sutena...

Että ihan vaan mieluummin ottaisin ne paketit tosta postitoimipaikasta, haen ne silloin kun itseäni huvittaa ja itselleni sopii.
Thomas29Hki
Member
Member

VilleJ kirjoitti:
Thomas29Hki kirjoitti:Ainakin näiden seikkojen pohjalta hieman ihmettelen VilleJ:n kokemukset.
Eli tarkalleen ottaen ihmettelet mitä?

Sitä, että toimitukset tapahtuvat heillä 8-16 välillä? Vai sitä, ettei kuskeilla "muka ole puhelinta", ainakin viimeksi kuski soitti minulle, vaikka aspasta väittiinkin, ettei kuskeilla ole puhelimia :roll: Vai sitä, että aspasta kerrotaan sovitun toimitusajan olevan noin aikoja +-1h varoajalla?

Tapaus a. Pakettia yritettiin jakaa n. kello 12. Jätetty lappu, että yritetty jakaa, jaetaan seuraavana päivänä samaan kellon aikaan. Seuraavana päivänä yritetty jakaa noin kello 10. Varauduttu siihen, että paketti olisi tullut noin kello 12. Soitettu aspaan ja sovittu jaettavaksi kello 12. Pakettia oltiin tuoto jo ennen kello 11. Soitto aspaan, että mitä vi***a, sovittu aika noin kello 12. Toivat paketin myöhemmin.

Tapaus b. Yritetty jakaa pakettia kello 1200. Jaetaan seuraavana päivänä kello 1200. UPS:n sivuille, mitä v****! Paketti tulossa YK:lta ja menossa jonnekin ihan toiselle vastaanottajalle. Paketti lunastettu toisen vastaanottajan osoitteessa.

Soitto USP:lle, että mitä oikein sekoilevat. Huono suomi toisessa päässä, ei ymmärtänyt mistä oli kysymys. Soitto seuraavana päivänä aspaan, ihmettelivät tilannetta ja asia kuitattiin sillä. Kotiin saapuessa taas pakettikortti oven välissä, mitä helv****! Soitto USP:iin, että onko sieltä tulossa mitään pakettia vai ei? Eipä juuri selvinnyt, jotain epäselvää heidän päässä. No eipä tuo mitään.. Seuraavana päivänä kotiin, taas lappu oven välissä, että viimein jakokerta. Mitä v****a!? Soitto USP:iin, sovittu jako toisena aikana. Kuski soitti, että toisi paketin jo aiemmin kun ollaan sovittul. Siis HÄH!? No, ei muuta kuin, että lähden töistä sitten sovittua aikaisemmin kotiin.. Matkalle kotiin, puhelin soi. USP soittaa, että olisi jo tuomassa pakettia. No, voi voi... Olen vasta matkalla kotiin, että heitäpä se paketti asemalle. Lopulta paketti vaihtoi omistajaa...

Ja minä en todellakaan ota paketteja mihinkään työpaikalle vastaan. Varmaan lähdenkin jotain 30 kilon pakettia kantelemaan ympäri kaupunkia - joopa joo... Ihan sutena...

Että ihan vaan mieluummin ottaisin ne paketit tosta postitoimipaikasta, haen ne silloin kun itseäni huvittaa ja itselleni sopii.
Heh! :mrgreen: Ei tähän voi muuta todeta kuin että jokainen tekee kuten itse parhaaksi näkee. 8-)

En kyllä itsekkään lähtisi kantamaan työpaikaltani monen kymmenen kilon painoisia paketteja. Kuitenkin postiinkin on sitä matkaa jonkin verran joten joutuisihan sen paketin kuitenkin kantamaan niin kuin aikaisemmin teinkin. Nyt kun olen tuolta tilannut niin aika vaivatontahan se on kotiin asti saada varsinkin jos painoa paketilla on vähintään se 30kg ja usein jopa monin kertaisestikin painoa. Eikä sellaista painavaa kuutiota ole miellyttävää riskinä salilla treenaavana miehenä niin kovin miellyttävää kantaa varsinkaan kun matkaa olisi se useampi sata metriä puhumattakaan sitten niistä kilometreistä.

Sen voin omasta puolestani vielä todeta että homma on ainakin toistaiseksi vielä toiminut ja jos ei toimi jatkossakin niin takuu varmasti toimittaja vaihtuu.
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS ry.

Viesti Kirjoittaja rsy »

VilleJ kirjoitti:
Palvelun taso hieman eri tasolla täällä keskisuomessa vs. syrjäseudut. :mrgreen:
-=Rami=-
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

täällä tampereella ainakin soittavat ensin UPSilta ja kysyvät tuodaanko paketti tilattuun osoitteeseen vaiko jonnekkin muualle.
Itse olen tilannut tavarat aina työosoitteeseen ja homma on toiminut hyvin.
JanneH
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja JanneH »

"Joku tykkää äidistä joku tyttärestä...." :roll:

Mutta ihan vaan sen verran aiheeseen faktaa että on totta että UPS:n kuskeilla ei ole duuninsa puolesta kännykkää. Jos kuski soittaa vastaanottajalle niin soittaa tasan omasta luuristaan ja omaan piikkiinsä. Monesti kuskit soittaa omaan piikkiinsä koska sillon paketti saadaan perille paljon nopeamman. Toki tarkan markan vartijoita löytyy.... Kuski kyllä saa yhteyden asiakkaaseen ottamalla sillä konsolillaan ensin yhteyden toimistoon ja sitten toimisto soittaa sulle. Syy miksi niin ei yleensä tapahdu on koska se kestää ikuisuuden ja se on todella hidasta. Jos kuljettaja ei tavoita vastaanottajaa toimitus osotteesta niin menee ilmotus toimistoon et kukaan ei ollut paikalla ja sitten alkaa se meili rumba, eli jos tilailetta niin tilatkaa ne kamat just duuniinne tms. missä olette 8-16 välissä...
JanneH
* Itseäni olen aina kiittänyt ja kiitosta on riittänyt *
Kuvia
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

JanneH kirjoitti: Toki tarkan markan vartijoita löytyy....
Mikä puolestaan aiheuttaa kohtuuttomasti vaivaa jo paketin vastaanottajalle.
eli jos tilailetta niin tilatkaa ne kamat just duuniinne tms. missä olette 8-16 välissä...
Kuten sanoin jo aiemmin, en todellakaan ala kanniskelemaan mitään kymmenien kilojen laatikoita ympäri kaupunkia julkisissa kulkuneuvoissa.

UPS saa puolestani toimittaa paketteja myös iltajakeluna. Ei tuollaisessa ole mitään järkeä, että edes yritetään toimittaa paketteja ennen kello 16 yksityiskoteihin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”