Kodinonni korkipalalle ja akvaarioon kellumaan?
Valvoja: Moderaattorit
-
totoro
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
Kodinonni korkipalalle ja akvaarioon kellumaan?
Olen siis suunnitellut laittavani jonkin huonekasvin kellumaan akvaariooni ja ostin Viherlandiasta eilen kodinonnen (Soleirolia soleirolii). Aloin miettimään, mille laitan sen kellumaan, kunnes äsken löysin vanhan lasipurkin kannen (korkkia, halkaisija n. 5 cm). Onnistuisiko laittaa muutama kodinonnen oksa (huom! ei multaa) korkin päälle ja akvaarioon? Kastelisinko sitten kodinonnea ns. upotustekniikalla, eli kerran viikossa tai harvemmin upottaisin sen akvaarioveteen? Olisiko akvaariovesi tarpeeksi ravinteikasta? Kastelen kaikkia huonekasvejani akvaariovedellä ja eivät ne ole ainakaan kuolleet (vielä
)..
Voisi onnistuakkin, mutta korkinpalan pitäisi varmaan olla tosi laakea ettei kaadu kun kasvimassa päälipuolella kasvaa. Toisaalta alapinnalle voisi kiinnittää jotain painavaa köliksi.
Itse hoitelisin tuon kastelupuolen siten että poraisin korkinpalan läpi reikiä joihin laittaisin kodinonnen pistokkaat. Näin kasvin juuret saisivat vettä eikä kastelusta tarvitsisi huolehtia. Ravinteita akvaariovedessä varmasti on tarpeeksi.
Itse hoitelisin tuon kastelupuolen siten että poraisin korkinpalan läpi reikiä joihin laittaisin kodinonnen pistokkaat. Näin kasvin juuret saisivat vettä eikä kastelusta tarvitsisi huolehtia. Ravinteita akvaariovedessä varmasti on tarpeeksi.
-
ParratonMonni
- Advanced Member

Jos en ihan väärin muista, kodinonnea suositellaan kastelemaan lautaselle, eli ei kasvin päälle. AInakin ruukussa kodinonni alkaa hyvin pian mätänemään, jos kastelee päältä. Joten tätä ajatellen tuo Kaizun ehdotus tuntuu aika hyvältä verrattuna siihen upotuskasteluun.
Ja muuten minäkin kastelen kaikki kasvini akvaariovedellä, ja upeasti voivat!
Ja muuten minäkin kastelen kaikki kasvini akvaariovedellä, ja upeasti voivat!
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Paludaariossa tuollaisen korkkipalan voisi ehkä joillain tikuilla tms. ankkuroida siten etteivät kasveja tuhoavat eläimet pääse sen päälle. Saisivat kasvit kasvaa rauhassa. Täytyypä kokeilla.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
ParratonMonni
- Advanced Member