Fluval vai Eheim

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Fluval vai Eheim

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Kumpikas teidän mielestä on parempi? Fluval vai Eheim? Vai joku muu suodatin?

Suodatingalluppi :mrgreen:
japa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja japa »

Eipä juuri ole hirveesti kokemusta suodattimista kun ainoastaan 2 suodatinta olen eläessäni omistanu.(jokseenkii muutenkii olen vasta noviisi tässä hommassa.)
Toinen eheim ja toinen project. Kumpikii toimii....
Projectia olen hieman modifioinut ja suunnittelen eheimin modifiointiakii mutta kumpikii ajaa asiansa.
Mutta uskoisin että seuraavatkii suodattimet ovat eheim ja saksasta tilattuna.
Raha ratkaisee paljon!
Mutta köyhällä ei ole vara ostaa huonoa [;)]
Kaikilla asioilla on taipumus järjestyä,ellei otetaan apuun tarkkuus,voima ja nopeus.
Pia/Jarkko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Pia/Jarkko »

Meillä oli Fluvaleja ja Eheimin uusia malleja käytössä. Täytyy sanoa, että nykyajan eheimit ovat varsin helppoja. Jos Fluvalia lähdit pesemään niin varmasti parketilla oli lätäkkö, mutta eipä uusilla Eheimillä. Ja varsinkin pesun jälkeen käynnisttäminen uusilla Eheimeillä oli kuin" tanssia" verratuna Fluvalin käynnistykseen.
KaSu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KaSu »

Molempia olen omistanut, mutta Eheimistä tykännyt enemmän.

Fluval oli aikansa kunnes heitti toimimasta. Tuli johtoon, joku vika ettei enää virta kulkenut. Todennäköisesti virtajohta irtosi moottori päästä. Tai jotain sinne päin.... :roll:
~Katja~
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Fluvalista on eheimiä hieman pidempi kokemus, mutta enpä nyt sanoisi että eheim on hurjasti parempi kuin fluval. Fluval on ainakin kestänyt, se lienee yli 7 vuotta vanha. Samoin seran suodatin, joka on ollut nykyisessä akvaariossa alusta asti ja nyt ajaa hyvin asiansa kaverin akvaariossa. Mikäs siinä, kunhan kestää ja kierrättää vettä, mitäpä sitä merkkeihin tuijottamaan [;)]
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Ulkosuodattimet eheim. Sisäsuodattimissa ei missään tapauksessa eheimiä.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Vanhat Fluvalin sisäsuodattimet ovat hyviä. Eheimillä on sama ominaisuus eli vanhat hyviksi todetut mallit ovat hyviä siellä tuotantonsa loppuvaiheessa kun bugit on korjattu, mutta uudet mallit tuodaan markkinoille pientä kokemusperäistä hiomista vaativina. Eheimissä minua häiritsee juuri tuo tarve saada suodatinkauppa muistuttamaan autokauppaa; edellisvuotinen suodatin on saatava näyttämään vanhanaikaiselta keinolla millä hyvänsä ja nykyään malli vaihtuu uuteen juuri kun bugit on saatu korjattua. Suodatintenkin kohdalla kyse on kuitenkin pitkälti mielikuvamarkkinoinnista.

Suodattimista minulla on kokemusta 22 vuoden ajalta ja sillä näkemyksellä täällä pörrää viisi Fluvalin sisäsuodatinta, yksi erikoisen sitkeä kymmenvuotias Sicce Shark ja yksi Eheimin ulkosuodatin. Kaapissa on kaksi Fluvalia lisää. Fluvalin vanhan malliset sisäsuodattimet ovat hyvin muuntuvaisia erilaisiin tarpeisiin, joka on ominaisuus jota minä arvostan.

-maisu-
nese
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja nese »

Eheim ilman muuta,varaosien saanti helpompaa ja muutenkin laadukkaampi :mrgreen:
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Molemmista kokemuksia ja mielipide on vankkumaton; Eheim! Eikä tämä tarkoita, että Fluval olisi huono, ehei todellakaan.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Huk
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Huk »

Kyllä Eheimin proffa ulkosuodattimet ainakin on niin helppo puhdistaa, että ah. About 6vuotias Rena-sisäsuodatin simahti toissapäivänä... Ja mitä minulla on kokemusta Fluvaleista, niin ne pitää kyllä karseeta ääntä.

Siis Eheim 8)
oppo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja oppo »

Huk kirjoitti:Ja mitä minulla on kokemusta Fluvaleista, niin ne pitää kyllä karseeta ääntä.
Kummallista. Onkohan kuulemasi suodin ollut rikki? Ei meillä ole fluval2 eikä fluval3 pitänyt mitään ääntä.

Itselläni on ollut vain fluvaleita ja eheimejä. Ulkosuodattimeksi valitsen eheimin(proffat) jo laadun ja käyttömukavuuden vuoksi, sisäpörrötötin voi olla kumpi vain. Tosin olenhan minäkin siirtymässä kokonaan eheimiin.. [:I]

8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Chyental
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Chyental »

No, kokemusta mm. eheim, fluval, crystal, shark, rena...kyllä mä seuraavaksi ajattelin Eheimin aquaballin ostaa. Isossa altaassa ny Eheim 2028 ja pikkuakvaariossa Fluval 2 ja Shark (vai sharp) 1.
-Chyental-
Huk
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Huk »

oppo kirjoitti:
Huk kirjoitti:Ja mitä minulla on kokemusta Fluvaleista, niin ne pitää kyllä karseeta ääntä.
Kummallista. Onkohan kuulemasi suodin ollut rikki? Ei meillä ole fluval2 eikä fluval3 pitänyt mitään ääntä.

Itselläni on ollut vain fluvaleita ja eheimejä. Ulkosuodattimeksi valitsen eheimin(proffat) jo laadun ja käyttömukavuuden vuoksi, sisäpörrötötin voi olla kumpi vain. Tosin olenhan minäkin siirtymässä kokonaan eheimiin.. [:I]

8O
No siskolla on Fluvalin ulkosuodatinja se pitää meteliä... Siitä on kyllä jotain osasia siellä roottorissa vaihdettu kerran.
Minulla odottaa tossa Fluvalin vanha ulkopörrötin käyttöönottoa, katsotaan nyt minkälaista ääntä se mahtaa pitää :)
HelaKammo
Member
Member

Viesti Kirjoittaja HelaKammo »

Itse tässä päätin tehdä "maaräaikaishuollon" Eheimille ja meteli loppui melko tyystin. Räpinä ja vaihteleva käyntiääni muuttuivat tasaiseksi surinaksi. Äänettömäksi tuota classiccia ei voi sanoa, mutta hiljaisempi ainakin on.

Ilmeisesti ikää suodattimella 7v ja luultavasti alkuperäiset hilut olleet sisällä minun aikoihini asti. Ostettaessa siinä oli akseli poikki, joten ei käynnistynyt kuin joka viidennellä yrityksellä...

Saksassa nuo akseli ja roottori eivät maksaneet kovin suuria. Ja tuskin suomessakaan niistä vararikkoon menee.

Olisiko tuossa lääkettä äänteleviin Fluvaleihinkin?
Huk
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Huk »

HelaKammo kirjoitti: Olisiko tuossa lääkettä äänteleviin Fluvaleihinkin?
Voi olla, meidän Fluvali oli hiljainen akselin vaihdon jälkeen vähän aikaa
kaki8
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kaki8 »

Ulkosuodattimista ilman muuta Eheim! Tällä hetkellä on käytössä Fluvalin pönttö ja Eheimin pönttö. Käyttömukavuudeltaan ja käyntiääneltään Eheim voittaa ja tulevaisuudessa olen kokonaan Eheimin mies!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”