Edessä olisi 540 litraisen altaan sisustaminen malawialtaaksi. Kokoa tankilla on 200(pit)*60(kork)*50(syv).
Pohjamateriaalina on hienoa hiekkaa (0.5-1.2mm).
Laavakivi lienee parasta sisutusmatskua? Mistä tuota voi hankkia ja paljonko maksaa?
540 litraisen sisustaminen?
Valvoja: Moderaattorit
540 litraisen sisustaminen?
Tiedotus kansalaisille: Tunnelin päässä näkynyt valo on kustannussyistä päätetty sammuttaa.
Hyvän mittainen akvaario malawialtaaksi. Laavakivestä on kahdenlaisia kommentteja. Toiset pitää siksi, kun saa korkeita ja keveitä rakennelmia ja varmasti kalat arvostaa myös tätä. Toisaalta laavakiveä ei malawi-järvessä esiinny luontaisesti, joten jos haluaa biotooppialtaan kannattanee sisutaa ihan tavallisella suomalaisella peruskivellä mitä malawissakin esiintyy (esim. graniitti). Laavakiven etuna on, että taustan tekeminen ei ole välttämätöntä jos saa korkean rakennelman laavakivestä. Toisaalta tausta on upean näköinen jos omaa vähän näpertelyintoa. Mulla kun sitä omasta takaa ei ole, taustanteko on vain tarkoituksen täyttämistä ja kalojen hyvinvoinnin eteen tehtyä aherrusta. Mutta komeita laavakivisisustuksia olen nähnyt ja nähtyjen altaiden perusteella en usko niistä liukenevan kaloille haitallisia pitoisuuksia mineraaleja. Laavakivi isoina, reikäsinä klöntteinä on akvaariokaupoissa aika kallista (pari kymppiä kipale). Joku osoite oli pääkaupunkisedulla mistä sitä sai halvemmallakin. Pikkusta laavakiveä kannattaa (peukalonpään kokoista) ostaa rautakaupasta tai alehalleista (grillihiilen korvikkeeksi tarkoitettua).
Laavakiveä saa ainakin kivikoplasta, www.kivikopla.fi. Hinnoista en tiedä kun ei minun koneella suostu, tuota hinastoa lataamaan. 

No on kallista akvaarioliikkeissä tuo laavakivi...sinne jos laittelee sellaisen 10 kiven rykelmän niin hintaa tulee.Entäs käviskö sellaiset liuskekivet mitä käytetään takkojen muureissa koristeena?Liukeneeko niistä mitään veteen?Niitä löytyy pihalta Iso kasa,ja niistä voi kasata hienon luolan..ja hiekaksi ei olis kallista hiekkapuhallushiekka,on aika hienojakoista.