Hiilidioksiidilevitin liivatteesta...kokemuksia

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pilviveikko
Starting Member
Starting Member

Hiilidioksiidilevitin liivatteesta...kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Pilviveikko »

Terve

Olen juuri aloitellut harrastuksen, ja kysyisinkin kaikkien mielipidettä
limupullo/liivate/hiiva+ sun muut aineet yhdistelmästä.
Kertokaa omia kokemuksia, niin saisin hiukan tietoa lisää!!

Meikäläisellä alkuvaikeuksien jälkeen(vanhaa hiivaa) on kyseinen
sydeemi toiminut moitteetta 400:ssa pytyssäni.
Ei haise niinkuin kiljupönttö ja käyminen on kellontarkkaa.
Kasvitkin näyttää tykkäävän. :)
Levittimenä toimii Dubla kiertovesipumpun kanssa.

Pilviveikko
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Minullakin toimi hienosti enkä vaihtais. Kaksi pulloa 450 litraisessa ja yksi 140 litraisessa. Tein isompaan vielä laposta ja suodattimesta aktiivilevittimen johon olen myös hyvin tyytyväinen. Pienessä akvassa letku suodattimen diffuusorissa. Tein juuri sokeri-liivatepullon valmiiksi jääkaappiin odottelemaan seuraavaa vaihtoa. Vaihdan kerralla vain toisen pullon niin toinen saa käydä kokonaan loppuun.
kultaturbo
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kultaturbo »

Mulla on myös liivatesotku toiminut hyvin hiilidioksidin lähteenä. Levittimen kanssa on ollut ongelmia. Mulla on sellainen flipperimallinen levitin, joka on käynyt pulskille punapäätetroilleni kohtaloksi. Neljä olen menettänyt siten, että ne ovat uineet flipperin taakse, jääneet sinne jumiin ja ruhjoutuneet kuoliaiksi :cry: Olen nyt korjaillut flipperiäni silikonilla, yrittäen tukkia sivut, ettei sinne enää ketään mahtuisi ja se onkin toiminut toistaiseksi. Flipperi on kyllä muuten erittäin tehokas levittimenä.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Hyvä menetelmä joka tosin vaatii hieman sorminäppäryyttä ja sovelluskykyä. Suurimmat ongelmat lienevät korkin pitävyydessä, hiivan käynnissäpysymisessä sekä oikean levittimen löytämisessä. Mutta kun on nuo kaikki selvittänyt (nuo ovat usein allaskohtaisia juttuja jotka pitää soveltaa omalle kohdalleen toimiviksi) niin tuo on mitä mainioin ja helppokäyttöisin menetelmä.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Pilviveikko
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Pilviveikko »

Kiitos Liinaselle hyvästä vinkistä, eli laitoin itsellekin kaksi pulloa ja liitin sen yhteen toisen pullon kanssa "T" liittimellä. Hyvin jaksaa levitin pyörittää sisällään näköjään enemmänkin kuplia eikä työnnä niitä pihalle heti :D

Kiitokset kaikille jotka kertoivat kokemuksiaan, ja mahtuuhan niitä lisääkin, eikun jutunjuurta peliin!

Pilviveikko
-Tästä kun mä pyörähdän, niin mä oon ympäri-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”