Flame kirjoitti:Elikkä sain nytten vaihdettua sen pienemmän akvaarion melkein 2 kertaa isompaan. Tuohon 317L.
Vähän perustietoa akvaariosta:
* pohjalla hiekkaa
* kierteissarvikotiloita
* 4 kpl verkkomonnisia
* 4 kpl leväbarbeja
* 1 kpl sinirihmakala
* 13 kpl mustatetroja
* 8 kpl miekkapyrstöjä
* 3 kpl partamonneja
Kasveina vallisneriaa, vesiruttoa, miekkakasveja, Ikea-kasvi ja jaavansaniaista. Aika harva tällä hetkellä. M-kokoinen kanto löytyy kanssa.
Tuosta kalastosta sen verran että: Anna kaksi partista pois jos haaveilet jostakin plekosta. Omassa 317l 1 partis + kaksi perhosplekoa (L168), kaikki kolme koiraita. Onneksi 1/4 altaan tilavuudesta on kantoja.
Flame kirjoitti:Vesiarvoista voin mainita vain ph:n joka on 7.3 muita testejä ei toistaiseksi ole.
Elikkä olen laittanut ostetaan osastolle ilmoituksen seuraavista:
* 7 kpl mustatetroja
* naaras sinirihmakala
* piikkisilmiä
* joku pleko
* monnisia
Miten nuo sopeutuisivat? Ja mitä pikku plekoa tuonne suosittelisitte?
Ja sitten vielä testeistä. Ei varmaan muita tarvita kuin NO2 ja NO3? kovuutta tuskin hirveästi tarvii kun ei ole selaisia kaloja jotka tarvii kovempaa vettä. Miekkapyrstötkin ovat kasvaneet pehmeässä vedessä.
"Kaikki" koruplekot periaatteessa kävisivät, tai vaikka helmi- tai tähtipartis? pH voisi olla matalampi, vaikka alle 7, mutta ei tuokaan haittaa tee. Kovuuksia kannattaa mitata kyllä, sillä sieltä (KH) löytyy yleensä vika jos pH heittelee tms. Eli mielestäni KH eli karbonaattikovuustesti olisi hyvä hankkia.
Flame kirjoitti:Mielipiteitä sopasta. Ja ehdotuksia.
Sen verran että itse en ole vielä törmännyt mikkapyrstöissä aitoon pehmeän veden kantaan vaikka niitä tiedänkin olevan olemassa, siksi olen hiukka penseä niiden suhteen. Toiseksi, 317l on leväbarbeille pieni, vaikkakin varmasti parempi kuin entinen. Sinuna laittaisin levikset pois johonkin kunnon altaaseen (pituus 200cm luokkaa) ja tilalle ottoja kunnon porukka. Ei tule levät ongelmaksi

! Noista leviksistä varmasti tulee joku vääntämään vastaan, itseni on hankala kuvitella yhtä ainutta vauhtipuikulaa 300l altaaseen kun on nähnyt niitä kerran oikein kunnon parven tuplakokoisessa tankissa
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
.