suodattimen tehokkuutta..

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
venaju-e
Starting Member
Starting Member

suodattimen tehokkuutta..

Viesti Kirjoittaja venaju-e »

Miten voidaan määritellä paljonko suodattimen virtaustehoa vastaa akvaarion vettä??
Onko ulkosuodatin sopivaa 500l:n akvaariolle, jossa suodatustehoa on 1000 litraa/ tunnissa?? Ja siinä akvaariossa on myös sisäsuodatin eheim 2012, ilman sitä niin akvaarion vesi menee sameaksi ulkosuodattimen varassa..
Tahmis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tahmis »

Ulko suodatin on liian pieni.Minulla oli 300 litrasessa ulkosuodatin jolla oli tehoa 1600 litraa/tunnissa :|
toivo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toivo »

Minä edelleekin mituutan suodattimet näin. Aina tulee ulko ja sisäsuodatin ja molemmat kierrättää akvaarion vesimäärä 4-5 kertaa. Eli 500 litraseen 2000l/h pumppaava ulkosuodatin/kaksi ulkopöttöä molemmat 1000l/h ja sisäsuodatin 1000l/h esim. fluval 4. Riippu kyllä kaloista millanen virtaus pitää olla.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minulla taas on nimellistä kierrätystehoa 7-10 krt/h. Kuitenkaan siinä vaiheessa, kun suodatin alkaa olla sopivan kakkainen ollakseen hyödyllinen, tehoa ei enää ole kuin hyvä jos puolet tuosta.
toivo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tuo 7-10 krt/h on varmaan ihan hyvä joillain lajella jotka ovat kovia p*sk*n tekijöitä. Mutta jos ei ole suihkuputkia saatta altaassa olla aika mylläkkä, tuohan riippuu altaan muodosta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”