Kasvien koot?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
SaMMaKKo^
Starting Member
Starting Member

Kasvien koot?

Viesti Kirjoittaja SaMMaKKo^ »

Kertokaa minulle jotain 20cm ja sitä korkeampien kasvien nimiä. Sitten mieluiten jotain peruskasveja. Kun aattelin hankkia akvaarioon. Ja sitten vähän muutenkin siitä kasvista.
Esim. kuluttaako se paljon happea, onko se vaikea saada juurtumaan, onko se köynnöskasvi... ja semmoista.

Minun akvaario on muuten 140 l. ja korkeus on semmonen peruskorkeus. Se on suorakulmaisen suunnikkaan muotoinen. Eli semmonen "pitkä" neliö... :)
Hulina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hulina »

Jättiläismiekkakasvi voi kasvaa puolimetriseksikin. ;) - ja minulla ainakin teki sen varsin nopeasti.
Vesirutto on ainakin perus "köynnöskasvi" joka voi kasvaa yhtä hyvin pohjaan istutettuna kuin ihan vain pinnalla ajelehtimassa (tosin silloin voi peittää valoa muilta kasveilta, joten sitä täytyy karsia).
Vallisneriakin on ihan mukava peruskasvi, hyvä taka-alalle.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Niin ja kasvithan ei kuluta happea kuin öisin, päivisin ne tuottaa sitä. [;)]

Konnanputki vaikkapa. Jaavansaniainenkin on yllättävän kookas ja komea kun pääsee kasvamaan kunnolla.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Virva
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virva »

Hulina kirjoitti:Jättiläismiekkakasvi voi kasvaa puolimetriseksikin. ;) - ja minulla ainakin teki sen varsin nopeasti.
Kansilasillisessa, 40 cm korkeassa akvaariossa on aika ongelma [;)] Joudun poistamaan isoimpia lehtiä aina välillä.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Minulla jättimiekkana myyty, ja ihan sen näköinenkin, ei kasva kuin n. 25-30cm korkeaksi. Tuuhea kyllä on...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”