Pieni kala kysymys

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
EWOKKI90
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Pieni kala kysymys

Viesti Kirjoittaja EWOKKI90 »

Sopiiko taistelukala ja partamonni samaan akvaarioon?
Minulla on samassa akvaariossa, tulee toimeen hyvin vesi on tällä hetkellä 24asteista, koska sain lämmittimen vasta tänään. Sanoivat että ei saisi heti laittaa 27 astetta, vaan pikkuhiljaa nostaa lämpöä.
Kiitos vastauksista :)
Kala on kaveri ei sapuska.
Kodama
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kodama »

Sopii, kunhan on riittävästi tilaa. Vähintään sata litraa on sopivasti.
Elämä on rankkaa.
Viola
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viola »

Kyllä taistelukala ja partamonni samassa akvassa menee. Partis on pohjakala ja taisto viihtyy lähinnä väli- ja pintavedessä.
Taisto on päiväkala ja partamonni liikkuu enempi pimeällä. Lämpö voi olla 25 astetta ellei halua kudettaa taistelukaloja. [;)]
Viola & eläintarhantynkä
-sanna-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -sanna- »

Tuo partamonni kasvaa tosin jättiläiseksi ja tarvitsee paljon tilaa. Itse olen aina puhunut että 100 litraa ei riitä, mutta useimmat täällä sanovat 100l per partamonni. Kun kala on aikuispituudessaan suosittelisin isompaa akvaariota. Pienessä akvaariossa tuo partamonni ei välttämättä kasva täyteenmittaansa. Jos mahdollista niin tulevaisuudessa ehkä isompaan... [;)]
Minni-hiiri
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Minni-hiiri »

Kyllä taiso ja partis samaan akvaan menee... Mullakin on itse asiassa myös ne samassa ja kaikki on ollut Ok. Onnea akvaarioharrastukseen!!
EWOKKI90
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EWOKKI90 »

Kiitos :) ajattelin että jos kasvaa liian suureksi, niin sen voi antaa jollekkin joka omistaa isomman akvaarion, tai sitten ostan myöhemmin suuremman :)
Kala on kaveri ei sapuska.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”