Saako kotiloita tuoda Ruotsista?
Valvoja: Moderaattorit
Saako kotiloita tuoda Ruotsista?
Olen hiihtolomalla menossa Ruotsiin, ja haluaisin tuoda sieltä jotain kotiloita, omenakotiloita luultavasti. Menen laivalla sinne. Saako laivaan tuoda kotiloita, ja onko jotain sääntöjä joita pitää noudattaa? 

Re: Saako kotiloita tuoda Ruotsista?
Omppuja saa akvaristeilta, ilmasiksi yleensä, erikoisemman värisiä eurolla parilla. Eläinkaupoissa on niitä "tavallisen värisiä" myynnissä aina välillä. Itse en Ruotsista asti toisi omppujaEeca kirjoitti: omenakotiloita luultavasti.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Vastaus kysymykseen; Yksityishenkilönä saat tuoda Ruotsista kotiloita niin paljon kuin vain itse haluat
Tukkureilla lienee omat sääntönsä. Myös akvaariokaloja, jyrsijöitä ym. elukoita, jotka eivät isommin ulkoile ja näin joudu kosketuksiin luonnonlajien kanssa, saat tuoda ilman isompia rajoituksia. Näin minua on neuvottu Suomen tullissa, ja myös Norjan tullissa, kun olen akvaariojuttujani kuskaillut tässä ympäri pohjoismaita:) Koiran/kissan rokotuspaperit täytyy sen sijaan aina esittää tullissa, koska on oletettavaa että ne ulkoilevat ja voivat joutua kontaktiin esim. supikoirien/ kettujen kanssa, ja levittää näiltä saatuja tauteja, jolleivät rokotukset ole kunnossa.
Niin että onnea vaan omppujen kanssa![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Niin että onnea vaan omppujen kanssa
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.