Saako kotiloita tuoda Ruotsista?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Eeca
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Saako kotiloita tuoda Ruotsista?

Viesti Kirjoittaja Eeca »

Olen hiihtolomalla menossa Ruotsiin, ja haluaisin tuoda sieltä jotain kotiloita, omenakotiloita luultavasti. Menen laivalla sinne. Saako laivaan tuoda kotiloita, ja onko jotain sääntöjä joita pitää noudattaa? :D
Virva
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Re: Saako kotiloita tuoda Ruotsista?

Viesti Kirjoittaja Virva »

Eeca kirjoitti: omenakotiloita luultavasti.
Omppuja saa akvaristeilta, ilmasiksi yleensä, erikoisemman värisiä eurolla parilla. Eläinkaupoissa on niitä "tavallisen värisiä" myynnissä aina välillä. Itse en Ruotsista asti toisi omppuja [;)]
Helinä79
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Vastaus kysymykseen; Yksityishenkilönä saat tuoda Ruotsista kotiloita niin paljon kuin vain itse haluat :) Tukkureilla lienee omat sääntönsä. Myös akvaariokaloja, jyrsijöitä ym. elukoita, jotka eivät isommin ulkoile ja näin joudu kosketuksiin luonnonlajien kanssa, saat tuoda ilman isompia rajoituksia. Näin minua on neuvottu Suomen tullissa, ja myös Norjan tullissa, kun olen akvaariojuttujani kuskaillut tässä ympäri pohjoismaita:) Koiran/kissan rokotuspaperit täytyy sen sijaan aina esittää tullissa, koska on oletettavaa että ne ulkoilevat ja voivat joutua kontaktiin esim. supikoirien/ kettujen kanssa, ja levittää näiltä saatuja tauteja, jolleivät rokotukset ole kunnossa.
Niin että onnea vaan omppujen kanssa [;)]
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”