Voi riippua vähän myös kasveista. Meillä loppunsa saivat kaikki ohutlehtiset ja suht vaaleanvihreät, hennot kasvit, paksummat ja jykevämmät saivat olla rauhassa. Lienivätkö myös sitkeän makuisia
Ei se omppujen lisääntyminen ota kuin yhden viikonlopun poissa, kun sen oikein ajoittaa. Helppohan se munarypäs on poistaa kun vielä siellä on poikaset sisällä, mutta koitapas poistaa millin mittaisia läpikuultavia omppuvauvoja

Minulla ei ainakaan ollut luontoa liiskata tai keittää niitä elävältä. Onneksi akvaariokauppa otti vastaan mitä tutuille en saanut sijoitettua.
Osaisiko joku muuten selittää, miten nämä rapujen lajinimet oikeasti menevät? Akvaariokeskuksen sivuilla red cherry on suomeksi punalevänsyöjäkatkarapu ja red crystal tulikatkarapu. Kuitenkin on kuultu myös kirsikkaravusta.. Ovatko kaikki virallisia nimiä?
Anniina: minkä kokoisia omat redisi ovat? Luulin omieni olevan aikuisia, vaikka hiukan ovat kasvaneetkin, mutta ovat silti alle 3cm pitkiä, hyvä jos kaksi ja puoli. Ainoa senttimitta mihin olen törmännyt on akvaariokeskuksen 5cm, mutta olin näiden nimien takia sotkenut mitat ja lukenut väärin, että 2,5cm olisi aikuiskoko. Jos nimittäin kasvavat viisisenttisiksi, olen enemmän kuin samaa mieltä kanssasi siitä, että akvaario on täynnä

Äh. Keksiikö kukaan kivaa parikalaa 140-litraiseen, jonka ph 8?