Kuinka paljon helpompi tuo jälkimmäinen on huoltaa? Täytyykö noita suunnilleen puhdistaa yhtä tiheään?
Kiitos avusta!
Valvoja: Moderaattorit
Tuo Juwelin suodatin on mielestäni tosi hyvä. Sinne mahtuu niin paljon massaa, että se on kuin ulkosuodatin. Puhdistusvälitkin ovat pitkiä, paitsi päälimmäinen vanu, joka vaidetaan n. viikottain. En kyllä heittäisi sillä vesilintua.Nöpö kirjoitti:Aaaaah.. ja kun olin lukevinani vanhoista viesteistä, että tuolla Juwelin sisäsuodattimella, mikä tosiaan tulee tuon Rio 240:n mukana, vois suurinpiirtein heittää vesilintua!
Hieno idea, tartteepa kokastella moiset tuohon vanhempaan 2215 sarjaseen kun siitä on noi liitimet hukkuneet matkalla...JussiTre kirjoitti:Tuota tuota.. Tosin nyt tein tuohon classiciin itse tuplahanat halvalla, ostin vaan kaksi puutarhaletkujen pikaliitintä missä on automaattinen sulku kun eivät ole kytkettynä toisiina... hintaa? öö. 4 euroa?
Classic 2217 ja Proffa 2028 ovat keskenään samaa luokkaa, ja vastaavasti Classic 2215 vs. Proffa 2026. Eli 2217 vs 2026 painottuu minusta selvästi isomman Classicin puolelle. Saman kokoisilla malleilla (2217/2028 tai 2215/2026) puhdistusväli on samankaltainen. Käytännössä tuo isompi (2217/2028) tarvitsee puhdistaa 240-litraisessa altaassa arviolta kerran vuodessa, jos sitäkään.Nöpö kirjoitti:Aloitteli kasvattaa taas harmaita hiuksiaOlen hankkimassa edelleen sitä 240l akvaariota, jossa paketissa on Juwelin sisäsuodatin mukana. Ulkosuodatinta olen katsellut ja nyt painin kahden Eheimin vaihtoehdon välillä: Classic 2217 vai sitten hinnakkaampi Professionel II 2026?
Kuinka paljon helpompi tuo jälkimmäinen on huoltaa? Täytyykö noita suunnilleen puhdistaa yhtä tiheään?
Kiitos avusta!