Eheimin proffa ja ilmakuplat

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

kirre68
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:56, 21.11.2004
Paikkakunta: Pori

Eheimin proffa ja ilmakuplat

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

Tuossa uudessa 660 litraisessamme sanan mukaisesti pörisee Eheimin Proffa II 2028. Suodatin on joitakin vuosia vanha, ostimme sen käytettynä. Nyt ihmettelen tuota hirveää lotinaa ja korinaa, mitä suodatin pitää.

Veden ulostuloputki on tällä hetkellä suunnattu sivulasista suoraan eteenpäin (siis vesi menee vasten toista sivulasia.. onpa vaikea selittää :roll: ). Jostain syystä porinan ja pörinän lisäksi vesi tulee sellaisina ryöppyinä ja on täynnä ilmakuplia.

Olemme käännelleet ulostuloputkea puhaltamaan lasia vasten, ei auta... ilmakuplia tulee edelleen. Eipä näytä kovin kauniilta, kun vesi on kuplia melkein täynnä. Osaisiko joku sanoa, mikä voisi olla vikana? Ja mikä voisi auttaa? Tattis etukäteen.. hermot nääs menee kohta tuohon ääneen ja näkyyn!
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
aquasol
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1376
Liittynyt: 21:01, 20.02.2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Onko suodatin ollut nyt käynnissä miten pitkään?

Suodatinmassojen sekaan ja putkiin jää aluksi ilmaa, joka sitten purskahtelee sieltä vähitellen ulos. Voit nopeuttaa ilman poistumista kallistelemalla varovasti suodatinta ja sen jälkeen kuristamalla hetkeksi virtausta pienemmälle. Ilmakuplia tulee "porinalla" ulos.

Toinen kuplien aiheuttaja meillä oli kyseisen suotimen kanssa kun altaassa oli viritettynä myös ilmapumppu, jonka kuplat sisäsuodatin sitten puhalsi suoraan ulkosuodattimen imuun. Ja mistäs se ilma muuten pois tuli kuin porisemalla ulostulon kautta.
kirre68
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:56, 21.11.2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

Suodatin on ollut käytössä pari viikkoa. Aluksi se ei tuota tehnyt, mutta kun sammutimme sen viime viikolla veden vaihdon yhteydessä, alkoi tuo porina ja pörinä. Vaihdamme tänään jälleen vettä ja kauhulla odotan, alkaako tuo porina entisestään lisääntyä [}:)]

Nyt just huomasin, että suodatin hiljeni noin 15 sekunniksi ja sitten taas alkoi porina. Ihme härpäke! Lisää ideoita?
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
Otocinclus
Junior Member
Junior Member
Viestit: 62
Liittynyt: 11:07, 21.02.2005
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Otocinclus »

Olisko mitään mahista et se pumppu imee jostakin liitoksesta ilmaa sisuksiinsa. En kyseistä pummpua tunne mutta jos vempaimessa potkua riittää niin ulospäin ei välttämättä näy vesivuotoa vaan se tyytyy ainoastaan imemään ilmaa sisuksiinsa joka sitten aiheuttaa tuon "ihanan" veden porinan.
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1196
Liittynyt: 09:07, 26.09.2001
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Miten sammutus tapahtui?

Viesti Kirjoittaja Jani »

Sammutitteko pöntön, kun kierto oli säädetty täydelle teholle? EHEIM 2028 magneetti saattaa paukkua halki jos sammutus ja virtojen kytkentä tapahtuu virtausnopeuden säädön ollessa täysillä. Itselläni hajosi yksi magneetti sillä tavalla. Magneetti ei hajonnut kokonaan vaan halkesi useasta kohdasta. Se kuitenkin pysyi kasassa ja suodatin toimii. Ääni kyllä kasvoi huomattavasti.

Yksi mahdollisuus on myös, että imupuoli olisi liian tukkoinen. Ei tosin kovin todennäköistä, ellein teillä ole sen imuritilän tilalla suodatinpatruuna.
Joku spekuloi myös ilman pääsystä kiertoon. Tällöin joku putken liitos tai tiiviste voisi päästää ilmaa sisään. Kokeile myös vielä ravistella suodatinta. Jospa siellä on kuitenkin vain ilmaa sisällä.
kirre68
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:56, 21.11.2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

Kiitoksia vastauksista. Kokeilen kaikkia ehdotuksia ja laittelen sitten tänne, kuinka kävi :P Ootte te sitten ihania :mrgreen: kun autatte.
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
aquasol
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1376
Liittynyt: 21:01, 20.02.2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja aquasol »

kirre68 kirjoitti:Suodatin on ollut käytössä pari viikkoa. Aluksi se ei tuota tehnyt, mutta kun sammutimme sen viime viikolla veden vaihdon yhteydessä, alkoi tuo porina ja pörinä. Vaihdamme tänään jälleen vettä ja kauhulla odotan, alkaako tuo porina entisestään lisääntyä [}:)]

Nyt just huomasin, että suodatin hiljeni noin 15 sekunniksi ja sitten taas alkoi porina. Ihme härpäke! Lisää ideoita?
Miksi sammutat sen vedenvaihdon ajaksi? Itse kuristan virtausta sen verran ettei roiski ympäriinsä, mutta käynnissä on koko vedenvaihdon ajan. Sammutuksen jälkeen saattaa ruikata ikävästi myös sontaa juuri vaihdettuun veteen.
kirre68
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:56, 21.11.2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

aquasol kirjoitti: Miksi sammutat sen vedenvaihdon ajaksi? Itse kuristan virtausta sen verran ettei roiski ympäriinsä, mutta käynnissä on koko vedenvaihdon ajan. Sammutuksen jälkeen saattaa ruikata ikävästi myös sontaa juuri vaihdettuun veteen.
Mä yksinkertaisesti sammutan kaikki laitteet aina, kun laitan käteni akvaarion veteen! Taidan olla ylivarovainen, mutta jotenkin olen saanut päähäni, että jos joskus jokin ihmeellinen sähköoikosulku tapahtuu, tapahtuu se juuri mun lutratessa käsiäni vedessä. Vinksahtanutko :roll: ?
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
Skroik
Senior Member
Senior Member
Viestit: 678
Liittynyt: 02:37, 26.09.2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Skroik »

Millaiset massat suodattimessa on? Mikäli sisuksista löytyy vanua, se voi olla tukkeutunut ja aiheuttaa kuplintaa. Onko tiiviste puhdas ja rasvattu vaseliinilla? Imupuolen "roskaritilä" tarkistettu, ettei siellä ole esimerkiksi kasvinosia haittaamassa virtausta? Myös letkut kannattaa tutkia, etteivät ne ole taitoksella.
kirre68
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:56, 21.11.2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

Skroik kirjoitti:Millaiset massat suodattimessa on? Mikäli sisuksista löytyy vanua, se voi olla tukkeutunut ja aiheuttaa kuplintaa. Onko tiiviste puhdas ja rasvattu vaseliinilla? Imupuolen "roskaritilä" tarkistettu, ettei siellä ole esimerkiksi kasvinosia haittaamassa virtausta? Myös letkut kannattaa tutkia, etteivät ne ole taitoksella.
Massoina on Ehfimech ja Ehfisubstrat (sekä mielestäni vanhempaa, soraa muistuttavaa että uudempia palluiroita = olenko käsittänyt oikein?) Eheimin makaroonejen lisäksi alimmassa korissa on vanhasta Fluvalin ulkosuodattimesta ympiksi otettuja makarooja (reilusti isompia kuin Eheimin). Voisiko vika olla tässä sekamelskassa? Entäs siinä, etteivät korit ole ihan täynnä tai sitten alin kori voi olla jopa liian täynnä (senhän päälle tuli sininen suodatinlevy). Päällimäisen korin päällä on Eheimin oma hienosuodatinlevy, eli ei vanua.

Tiivistettä myös hiukan epäilen (siis sitä mustaa tarkoitat varmaan). Rasvataan se kun aletaan vesiä vaihdella. Letkut eivät kyllä mielestäni ole taitoksella eikä roskaritilässä ole roskia.

Yksi juttu mikä tuli mieleen, on se, että tuo roskaritilä oli päässyt valahtamaan ihan pohjaan (Bilteman hienoin hiekka) pariksi tunniksi. Voisiko tuolla suodattimessa olla nyt aimo annos hiekkaa? Apuwa! Klmps, mitäköhän sieltä löytyy kun sen avaa?

------------------

HUPS, nyt sammutettiin suodatin ja se vuotaa "hulluna" kannen ja itse pöntön välistä! Kaiken syynä siis taitaa olla se tiivisterengas! Mitä luulette, riittääkö vaseliini vai pitääkö uusia koko rengas (maksaa täällä Porissa 26 egee, huh huh!) ?
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
Pakke
Senior Member
Senior Member
Viestit: 505
Liittynyt: 12:58, 14.03.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Pakke »

Kannattaa aluksi kokeilla sitä vassua. Mutta jos ei auta niin uusi tiivisterengas sitten kehiin...Eli sieltä kannen välistä se on ilmaa hörppiny...
Skroik
Senior Member
Senior Member
Viestit: 678
Liittynyt: 02:37, 26.09.2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Skroik »

kirre68 kirjoitti:HUPS, nyt sammutettiin suodatin ja se vuotaa "hulluna" kannen ja itse pöntön välistä! Kaiken syynä siis taitaa olla se tiivisterengas! Mitä luulette, riittääkö vaseliini vai pitääkö uusia koko rengas (maksaa täällä Porissa 26 egee, huh huh!) ?
Tiivisteen rasvaamista kannattaa ehdottomasti kokeilla. Lisäksi on hyvä puhdistaa se samalla huolellisesti ja tarkistaa päällisin puolin, ettei ole lohkeamia tai muita vaurioita. Jos tiivisteen välissä on ollut vaikka hiekanjyvä tai joku muu roska, se voi aiheuttaa pörinää ja/tai vuotamista.
kirre68
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:56, 21.11.2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

Nyt on suodattimen massat huuhdeltu ja suodatinpönttö pistetty muovipussiin lepäämään :roll: Kansi on irti ja odottaa teiltä vastauksia. Tässä tulee koko surullisen suodattimen tarina...

1) Ostimme lähes ilmaiseksi suodattimen käytettynä = omalla riskillämme (myyjää emme syytä mistään). Myyjä oli purkanut moottorin osiin, koska epäili pienen vesitihkumisen suodattimen käynnistyksen alussa johtuvan moottorin punaisesta tiivisterenkaasta. Lupasimme ottaa riskin ja laittaa härvelin itse kuntoon.

2) Kävimme akvaarioliikkeestä ostamassa tiivisterenkaan, joka myytiin ns. pitkin hampain, koska sitä ei kuulemma saisi itse vaihtaa.. täysin ymmärrettävää.. eli emme syytä akvaariokauppiastakaan myynnistä :roll:

3) Mieheni väkersi tämän yksinkertaisen renkaan vaihdon ja kokosi kannen uudestaan. Suodatin lykättiin toimintaan eikä tihkunat pätkääkään! Tämä siis kaksi viikkoa sitten.

4) Viikko sitten siis sammutimme suodattimen ja mies nosti imuputken letkuja siirrellessämme pinnan yläpuolelle. Silloin alkoi tihkuttamaan hieman tuolta kannen välistä. Heti kun laitoimme suodattimen jälleen päälle, loppui pieni tihkutus. (Tämän osan tarinasta olin totaalisesti unohtanut.. hyvä minä ja viime viikolla 63 tuntia kolmivuorotyötä....)

5) Olisiko ollut seuraavana päivänä, kun se imuputken ritiläosa löytyi sieltä hiekasta (hiekkaa muuten ei ollut suodattimen sisässä).

6) Ja siitä seuraava päivänä alkoi tuo jo alussa kuvaamani pörinä, ilmakuplat ym. Vettä ei ole tihkunut tänä aikana yhtään.

7) Lopputarina löytyy tästä ketjusta. Vettä siis tihkui äsken sammutettuamme suodattimen kannen ja pöntön välistä, esimerkiksi siitä kohtaa, mistä sähköjohto tulee ulos.

8) Tilanne nyt: Hienosuodatinlevy oli jostain syystä aivan ruskean töhnän peitossa; mielestäni siis aivan tukossa (lensi roskiin). Muutenkin massat olivat yllättävän likaisia, kun ajattelee, että akvaario on ollut vain kaksi viikkoa toiminnassa. (Vanhaahan siellä on muuten kaikki; muina suodattimina Eheimin 2252 ja Eheimin ulkosuodatin 2226)

ELI: osaako kukaan tästä surullisesta "tee se itse miehen" -tarinasta vetää mitään muuta johtopäätöstä kuin antaa suutarin pysyä lestissään [:I] ? Käymmekö ostamassa sen mustan tiivisterenkaan ja uskomme vian olevan siinä? Vai olisiko parasta pistää koko härpäke huoltoon? Mitäköhän nuo siitä hintaa kiskoo? Onko kokemuksia?

Kaiken kukkuraksi: Kuinka tuo 660 litrainen pärjää noilla kahdella alimitoitetulla suodattimella? Mies virittää juuri lisäsuodattimeksi Fluvalin nelosta.

Kyllä nyt hävettää, ottaa päähän jne. jne. Sitä vaan jaksaa ihmetellä, että miksi suodatin ei falskannut silloin heti ekalla käynnistyskerralla 8O
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
Otocinclus
Junior Member
Junior Member
Viestit: 62
Liittynyt: 11:07, 21.02.2005
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Otocinclus »

Vuoto on siis niin pieni kuin ajatteli eli pumpun käydessä se hörii vain ilmaa sisälle mutta ei vuoda vettä ulos. Mä kyllä yrittäisin ensin sen tiivisteen rasvausta. Joissakin suodattimissa on ollut tiukkoja tiivisteitä jotka kasatessa eivät asetu kunnolla paikalleen vaan jäävät jotenkin vinksalleen ja sit vuotavat.Tee se itse kikkailu on kivaa ja opettavaa johon itsekin syyllistyn enemmän ja vähemmän :mrgreen: josta tuloksena on välillä 8O
Väkitukko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 140
Liittynyt: 16:21, 05.01.2006
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Väkitukko »

Minulla oli miltei vastaava tilanne Renan suurimman ulkosuodattimen kanssa (mallia en muista) ja vastaus löytyi letkujen tiivisterenkaista. Kun vaihdoin ne, loppui ilman hörppiminen ja vuotaminen heti. Tosin sinulla taisi vuotaa siitä kannen ja pöntön välistä, jolloin syy ei ole välttis sama. Mutta kannattaa tosiaan ne tiivisteet tarkistaa.
reimanpa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 11:07, 16.12.2002
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja reimanpa »

kirre68 kirjoitti: 7) Lopputarina löytyy tästä ketjusta. Vettä siis tihkui äsken sammutettuamme suodattimen kannen ja pöntön välistä, esimerkiksi siitä kohtaa, mistä sähköjohto tulee ulos.
Mulla oli aivan sama vika aivan saman (myöskin käytetyn) laitteen kanssa! Kävin ostamassa uuden hanaosan (linkin kuvassa nrolla 7444578) ja sen jälkeen on toiminut aivan ongelmitta.
Kun olen oikeassa kukaan ei muista sitä, kun olen väärässä, kukaan ei unohda sitä
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Meillä myös petti (kolme päivää ennen 3 vk:n joululomalle lähtöä...) tuo hanaosa 5 v. vanhasta 2026:sta. Sen "ansiosta" vettä tuli jostain sen virtausmittarin (liikkuva pallo läpinäkyvässä putkessa) juuresta. Ja tämäkin tapahtui juuri putsauksen yhteydessä. Ennen avaamista toimi moitteettomasti, mutta sitten uudelleen käynnistettäessä vuoti.
Be merrier with a terrier!
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1196
Liittynyt: 09:07, 26.09.2001
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Sammutus

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kirre68:
Mä yksinkertaisesti sammutan kaikki laitteet aina, kun laitan käteni akvaarion veteen! Taidan olla ylivarovainen, mutta jotenkin olen saanut päähäni, että jos joskus jokin ihmeellinen sähköoikosulku tapahtuu, tapahtuu se juuri mun lutratessa käsiäni vedessä. Vinksahtanutko ?
Rassaat ihan turhaan noita suodattimien magneetteja. Ei ole mitään syytä sammuttaa ulkopönttöä, sehän on siellä lattialla ihan erillaan vedestä. Semmoista oikosulkua ei olekkaan, että ulkopönttö voisi sinut tappaa käsien ollessa vedessä. Vainoharhaisuus pois ja suodatin päällä vedenvaihtojen aikana kuristettuna, kuten maisu jo vihjaisikin.
kirre68
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:56, 21.11.2004
Paikkakunta: Pori

Re: Sammutus

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

Jani kirjoitti:Rassaat ihan turhaan noita suodattimien magneetteja. Ei ole mitään syytä sammuttaa ulkopönttöä, sehän on siellä lattialla ihan erillaan vedestä. Semmoista oikosulkua ei olekkaan, että ulkopönttö voisi sinut tappaa käsien ollessa vedessä. Vainoharhaisuus pois ja suodatin päällä vedenvaihtojen aikana kuristettuna, kuten maisu jo vihjaisikin.
Hyvä on "isi" :mrgreen: ... uskotaan. Kävin pari tuntia sitten ostamassa kannen tiivisteen ja vaihdetaan se hetken päästä. Varmuudeksi laitetaan vati suodatinpöntön alle ennen kuin käynnistetään :roll: Tarina siis jatkuu hetken kuluttua...........................
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sammutus

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Jani kirjoitti:Vainoharhaisuus pois ja suodatin päällä vedenvaihtojen aikana kuristettuna, kuten maisu jo vihjaisikin.
No se oli kyllä aquasol enkä minä. Yhdyn silti mielipiteeseen, itselläni on aina ulkosuodatin päällä vedenvaihtojen aikana eikä edes mitenkään kuristettuna. Korkeintaan otan joskus tulpan pois suihkuputken päästä ja käännän putkenpään veden alle, jos yritän samalla kuunnella televisiota tai kello on sata.
Akvaariomikko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 136
Liittynyt: 10:42, 29.10.2002
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sammutus

Viesti Kirjoittaja Akvaariomikko »

Jani kirjoitti:Sammutitteko pöntön, kun kierto oli säädetty täydelle teholle? EHEIM 2028 magneetti saattaa paukkua halki jos sammutus ja virtojen kytkentä tapahtuu virtausnopeuden säädön ollessa täysillä. Itselläni hajosi yksi magneetti sillä tavalla.
Mikä magneetin rikkoutumisen tuossa tapauksessa mielestäsi aiheutti? Mistä tiedät, ettei se olisi mennyt rikki, vaikka virtaus olisi ollut säädetty pienemmälle? Ehkä virtaussäädöllä ei kuitenkaan ollut tekemistä rikkoutumisen kanssa, vaan magneetissa oli valmistusvirhe?
Ei ole mitään syytä sammuttaa ulkopönttöä, sehän on siellä lattialla ihan erillaan vedestä. Semmoista oikosulkua ei olekkaan, että ulkopönttö voisi sinut tappaa käsien ollessa vedessä. Vainoharhaisuus pois ja suodatin päällä vedenvaihtojen aikana kuristettuna, kuten maisu jo vihjaisikin.
Näin voi tehdä, mutta eipä suodattimen sammuttaminenkaan mitään haittaa, kunhan ei ole liian pitkään pois päältä, ettei suodattimesta lopu happi ja sisältö ala mädäntyä. Kukin tehköön tyylillään. Minä sammutan sen takia, että en viitsi kuunnella sitä lorinaa. Ulko- ja sisäsuodatin + lämmitin ovat kiinni samassa jatkoroikassa, jossa olevalla katkaisimella sammuvat kaikki laitteet pl. valot. Melko kätevää. :mrgreen:
kirre68
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:56, 21.11.2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

Nyt on uusi kannen tiiviste paikallaan. Testailtiin sitä rääkkäämällä päälle-pois-systeemillä eikä enää vuoda. Eli se homma kunnossa... huh... mutta mutta:

Pörinä jatkuu, tai oikeastaan lotina. Vesi ei jotenkaan virtaa tasaisesti ja niitä inhottavia miniriikkisiä ilmakuplia tulee edelleen. Mitäs nyt? Kun vertailee tuohon Eheimin 2226:een, niin siinä ei edes näy veden virtausta letkustossa, kun virtaa niin tasaisesti. Ei ymmärrä 8O
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
reimanpa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 11:07, 16.12.2002
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja reimanpa »

Edelleen samankaltaisia oireita kun mitä mun suodattimessa oli. Ja siitä oli siis se hana-osa hajalla (tai näin oletan, vaikka vikaa siitä ei löydetty, mutta ongelmat korjaantuivat uuden osan myötä).
Kun olen oikeassa kukaan ei muista sitä, kun olen väärässä, kukaan ei unohda sitä
RPekka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1313
Liittynyt: 21:53, 23.09.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Miten sammutus tapahtui?

Viesti Kirjoittaja RPekka »

Jani kirjoitti:Sammutitteko pöntön, kun kierto oli säädetty täydelle teholle? EHEIM 2028 magneetti saattaa paukkua halki jos sammutus ja virtojen kytkentä tapahtuu virtausnopeuden säädön ollessa täysillä.
No silloinhan tuotteessa on vika jonka valmistaja on velvollinen korjaamaan.
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
kirre68
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:56, 21.11.2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

reimanpa kirjoitti:Edelleen samankaltaisia oireita kun mitä mun suodattimessa oli. Ja siitä oli siis se hana-osa hajalla (tai näin oletan, vaikka vikaa siitä ei löydetty, mutta ongelmat korjaantuivat uuden osan myötä).
Jos ongelma todellakin on tuossa hanaosassa, alkaa varaosat maksamaan yhteensä niin paljon, että olisi kannattanut melkeinpä uusi suodatin ostaa. Nyt ottaa päähän! Pakko kestää tuota lotinaa ja kuplia niin kauan, että saan tehtyä Saksasta tilauksen :roll: Ellei sitten kukaan muuta vikaa keksi?!?
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”