Plekojen päiväaktiivisuus/ikä

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Plekojen päiväaktiivisuus/ikä

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Nähtävästi plekot voivat yllättää vielä vuosienkin jälkeen.
Kantojen alla pääsääntöisesti piileskellyt mangopleko on pikkuhiljaa viimeisen vuoden aikana alkanut muuttaa tapojaan tämän suhteen. Viimeisen kuukauden ainakin se on tavannut makoilla yhden kannon päällä päivittäin, ja toisia kantoja kuurataan ahkerasti. Myöskin päällipuolelta.

En keksi mitään muutosta akvaariossa, mikä tämän olisi aiheuttanut. Uskoisin vaan, että toiset plekot tulevat rohkeammiksi vanhetessaan. Tämä ei kyllä päde partamonneihini. Niitä ei juurikaan näe kuurailemassa. Rötköttävät kyljellään tai selällään jossakin kantojen alla. :mrgreen:
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Onkohan noissa minun plekoissani jotain vikaa kun ne ovat paljon liikkeellä ihan päivisinkin :mrgreen: Varsinkin appelsiini on ihan tajuton linssilude, jatkuvasti heiluu näkösällä (paitsi toki silloin kun sitä yrittää vieraille esitellä :roll: ) Toisaalta se alkaakin kyllä lähennellä aikuiskokoaan. Nyt kun tässä tarkemmin miettii, niin ainakin nuo pienet Panaquet on itse asiassa nyt esillä paljon enemmän kuin nuorempina, saattaapi tietysti johtua ihan kotiutumisestakin, ken tietää. Vaikka eipä nuo paljon tunnu ujostelevan nyt muuttumyllerryksen jälkeenkään.
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Meille muutti tänään puolenpäivän jälkeen 1 appelsiini- ja 1 topaasipleko. Nyt illalla olivat jo syömässä molemmat etulasin tuntumassa. Appelsiini hävivi koloonsa kun tulin ihan lähelle, mutta topasi ei korvaansa lotkauttanut. (Onko topaasiplekolla korvia?)
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Muho
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Muho »

Altaassani on lymyillyt jo 1½ vuotta korupleko, jonka L-koodia en valitettavasti muista (koruplekoja taitaa olla aika montaa sorttia). Aluksi se oli ihan aktiivinen, tuli jopa kannon alta päivisinkin ulos, mutta nykyisin ei paljoa veikkonen liikahda. Itse asiassa ei edes juuri valojenkaan sammuttua (ainakaan julkisesti) mutta pakkohan kalaolennonkin on ruokaa jostain noutaa. Luulenkin, että ainakin minun pleko on talven takia hissukseen, kai ne fiksut otukset tietää, milloin vedetään lonkkaa 8-)
-->Olen puutarhatonttu<--
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

Muho kirjoitti:Altaassani on lymyillyt jo 1½ vuotta korupleko, jonka L-koodia en valitettavasti muista
L-koodi :mrgreen:

No joo asiaan, mulla on kans harmovampyyripleko aina vain enemmän ja enemmän näkysällä, ennen luikkii kannon alta kiukkuisena ja heti painoi piiloon kun vähänkin joku liikahti. Nykyään reissaa pitkin allasta tyytyväisenä, mutta silti on aika arka vieläkin ylimääräisille liikkeille ja kuvaukseen en sitä saa millään suostumaan, ehkä jo ensi vuonna sekin onnistuu [;)]
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
L-81
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja L-81 »

Meidän kaikki seitsemän plekoa (kaikki vielä keskenkasvuisia) ovat erittäin paljon pitkin päivää näkösällä. Voin vaikka laittaa nenän melkein kiinni lasiin, eivätkä ne enää lähde karkuun. Toivottavasti pysyvät jatkossakin tuollaisina :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”