Eheim 2080

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mirkomiz
Starting Member
Starting Member

Eheim 2080

Viesti Kirjoittaja mirkomiz »

Onko kenelläkään mitään kokemuksia...olisi tarkoitus päivittää ulkosuodattimet yhdeksi...eli 400l altaan koko...onkohan 2080 liian iso...mutta ajattelin ostaa vähän isomman kerralla kun varmaan tuo altaankin koko kasvaa jos tuossa jossain vaihees rupee omaa taloo rakenteleen niin sinne seinään olen upottamassa väh 1000 litraa...

Eli mielipiteitä :) onko kenelläkään lisäksi kokemuksii tosta seinään upotuksesta...eli siivous hoituisi esim. varaston puoleta...eli olisi oma pieni huone jonka siällä akvaario + tarvikkeet :) vesiyhde, viemäröinti jne..
harrykaa
Junior Member
Junior Member

Re: Eheim 2080

Viesti Kirjoittaja harrykaa »

mirkomiz kirjoitti:Onko kenelläkään mitään kokemuksia...olisi tarkoitus päivittää ulkosuodattimet yhdeksi...eli 400l altaan koko...onkohan 2080 liian iso...mutta ajattelin ostaa vähän isomman kerralla kun varmaan tuo altaankin koko kasvaa jos tuossa jossain vaihees rupee omaa taloo rakenteleen niin sinne seinään olen upottamassa väh 1000 litraa...
Siis kokemuksia Eheim Pro III:sta (2080)?
Minulla on ollut sellainen noin vuoden ajan käytössä 600 litraisessa Pygocentrus-piraijatankissa. Tottakai se käy pienempäänkin tankkiin. itse laitteen koko ja painoi on kuitenkin huomattava, tilavuuttakin on 25 litraa. Toiminta on kuitenkin lähes äänetöntä ja luotettavaa. Laite on tehty erittäin helppohuoltoiseksi. Tosin puhdistustarvetta Pro III:lla ei juurikaan ole eikä ainakaan 400 l tankissa.

http://www.amazon.fi/eheimprof3.htm

t. Harry
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

harrykaa kirjoitti:Itse laitteen koko ja painoi on kuitenkin huomattava, tilavuuttakin on 25 litraa.
Itse olen joskus harkinnut tuota 2080 suodatinta nykyisen 2260:n sijaan, mutta vielä ei ole tullut ajankohtaiseksi, sen verran simppeli tuo 2260 on, pumpunkin saa vaihdettua helposti.

Nykyisen jalustan alle tuo 2260 mahtui vain pumpun kääntämällä, miten tuossa 2080:ssa on nuo letkut suunnattu: suoraan ylöspäin vai suoraan taaksepäin vai jotain siltä väliltä? Entä kuinka korkea tuo koko laitos on, eli minkä korkuisen jalustan alle mahtuu?
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
mirkomiz
Starting Member
Starting Member

keräisikö tämä roskatkin hyvin...eli ei tarvitsisi sisäsuodatinta...mistä ostit tämän 2080... paljon maksoit?
harrykaa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja harrykaa »

Miten tuossa 2080:ssa on nuo letkut suunnattu: suoraan ylöspäin vai suoraan taaksepäin vai jotain siltä väliltä? Entä kuinka korkea tuo koko laitos on, eli minkä korkuisen jalustan alle mahtuu?

Niin siis tuossa antamassani linkissä on hyvä kuva laitteesta. Kaikki kolme letkua (22mm) lähtevät takaviistoon ylöspäin. Letkut ovat kiinni turvaliittimessä, jossa on virtausmittari sekä letkujen sulkimet (hanat). Koko tuo turvaliitin voidaan irrottaa erillisestä kytkimestä (lapsilukko), kun hanat on ensin suljettu.

Laitteen mitat ovat 56cm+30cmx30cm.

Keräisikö tämä roskatkin hyvin...eli ei tarvitsisi sisäsuodatinta...mistä ostit tämän 2080... paljon maksoit?

Kyllä kerää kaikki kiintoaineet. Laitteessa on kiintoainesuodatuskiekko sekä erikseen hienosuodatusvanukiekko. Vesi on todella kristallinkirkas. Mikäli letkut asentaa optimaalisesti (ottoletkut taakse alanurkkiin ja paineletku keskelle taakse, paine suunnattuna eteen pitkin veden pintaa), on virtauskin niin hyvä, ettei hiekan/soran päälle juuri roskaa jää.

Ostin laitteen Akvaariokeskuksesta. Sain siihen 5v takuun. Hinta suodatinmassoineen ja varamassoineen (kiintoaineen suodatuskiekot) taisi olla karvan alle 400 €.

Harry
mirkomiz
Starting Member
Starting Member

Kiitoksi:) Taidampa ostaa...saa vähennettyy puhdistus rutiinii:) veden vaihtoon taitaa jäädä, ja joskus hienokiekkojen puhdistuksen vaatia:) vai riittääkö:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”