Minkävärisiä teidän miljoonakalat ovat?

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

nannu
Member
Member

Minkävärisiä teidän miljoonakalat ovat?

Viesti Kirjoittaja nannu »

Hei,
ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, kun suunnittelen miljoonakalojen hankintaa, eikä Oulun liikkeissä ole kuin yhden värisiä koiraita (oranssi/turkoosiväritys). Kauniita sinänsä, mutta kiinnostaisi tietää mitä muita värejä täältä Suomen maasta löytyy.
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Mun naaraat on: harmaa sinisellä pyrstöllä ja toinen tytsy on kokonaan kermanvärinen.
Uroksella on oranssi pyrstö mustilla pilkuilla, kyljessä on kaksi hohtavaa läikkää, vihereän hohtava ja taaempana sinisen hohtava.
Sit mulla on vielä 11 poikasta, jotka ovat kaksiviikkoisia, jotenka niiden värit ovat vielä auki.... :)

Sit mulla on ollu joskus punapyrstöinen naaras ja kokonaan sininen uros...(niitä on ollut vaikka minkälaisia, en ees muista kaikkia, kovia ovat lisääntymään) kyl niitä vaikka minkävärisiä suomesta löytyypi...
sistonen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sistonen »

Tällä hetkellä altaissani on mm. punaisia, mustapunaisia, yksi albiino jolla oranssi raidallinen pyrstö (ihana!), oransseja ja miekkapyrstöllisiä koiraita. Miekkaosa on musta, joka vaihtaa väriä :o Naaraita on sinertäviä, oransseja, punertavia ja sitten ihan harmaita. Poikasiakin on jonkun verran nyt teetetty varta vasten, kun ovat naaraat ja koiraat eri altaissa olleet loppukesästä asti. Silloin tällöin siirrän pari kolme hyvän näköistä koirasta naaraiden altaaseen lisääntymään. Koiras poikasista tulee melko lähelle samanlaisia kuin "isästäänkin"...
"Elämä ilman riskejä on kuin Aku ilman Iinestä"
*Hah*
Junior Member
Junior Member

Riippuu kaupsta

Viesti Kirjoittaja *Hah* »

Olempas nähnyt Oulun seudulla joa vaikka minkä värisiä miljiksiä, riippuu kokonaan kaupasta ja kalaerästä mitä väriä löytyy! :P
On kelta-oranssia, sini-violettia, puna-oranssia ym. ym.
Itse olin aivan tohkeissani kun löysin vuosi sitten eka kertaa mustia (pyrstölleen) miljiksiä lemmikkiliikkeestä, ostin heti pari. Sitten tuli evärutto ja kuolivat kumpainenkin jo 2vrkn sisällä. Nyt olen huomannut yhä useammassa tukkuerässä tulevan tuollaisia tummia kaloja, melkein mustia tai sini-violetteja. :mrgreen:
Ikävä kyllä tuntuu ainaskin että miljikset ovat menettäneet osan kestävyydestään värijalostuksen seurauksena! Lähes poikkeuksetta esim. viiden kalan satsista yksi kuolee salaperäisesti parin päivän sisällä kotiuttamisesta, vaikka vesiarvot ja muu kalasto pitäisi olla ok. :?
maiju
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maiju »

Minun milli naarani ovat harmaita, pyrstöstä löytyy sinistä, keltaista ja mustaa. Uroksia on puna-mustaa ja pelkkää punasta& oranssia.
Jögö
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Jögö »

Mun miljikset on oranssi/kelta pyrstösiä.
Poikasista en vielä tiedä kun vain pari pistettä näkyy pyrstössä. :D
Ariadne
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ariadne »

Aluksi kun akvassani oli vain milliksiä minulla oli tavallisen harmaita naaraita sekä yksi uros joka oli musta sinisellä pyrstöllä sekä yksi naaras joka oli musta keltatäpläisellä pyrstöllä. Sitten se musta naaras sai poikasia ja kaikki naaraspoikaset olivat aikuisena mustia sinisellä pyrstöllä. Todella upeita naaraita ja niistä olin ylpeä :D
on se rankkaa olla pieni ja karvainen - onneksi minä olen vain pieni
villimilli
Member
Member

Viesti Kirjoittaja villimilli »

Mun naaraat taas on ihan harmahia vaan. Uros on sitten kerrassaan upea, onkohan tuolla jokin virallinenkin nimi (tuskin, niin outo on). Sillä on kaksmiekkanenpyrstö, jonka yläosa on vaalean oranssi ja alaosa neonvihree. Kyljissä mustaa, sinistä, erisävysiä neon värejä. Tuosta kun sais nyt pari poikuetta, niin jo olis! Pitää alkaa naittaa tuota koirasta :mrgreen:
450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna :)
S.M.R
Member
Member

Viesti Kirjoittaja S.M.R »

Meillä naaraat on ollut ihan pikimustia joissa neonvihreitä täpliä, ihan normaali pyrstöisiä.

Koiraat on ollut aivan upeita väreiltään.

Niin pljon naitimme parhaita milliksiä, että eivät enää pystyneet lisääntymään ja koko kanta kuoli. :(

Haaveissa ois vielä joskus saada niitä omiin akvaarioihin.

Aika näyttää,,,
-S.M.R-
osku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja osku »

Minun melkein kaikki miljoonakalat kuoli, kun toin entiseen parveen uusia yksilöitä. Mistähän moinen johtuu, en ole ainoa jolle on käynyt niin? Ei näkynyt mitään sairauden oireita, ne vaan kuolivat. Sain kuitenkin nyt uusia ja ne ovat aika värittömiä, koirailla on joitakin pieniä kuvioita, mutta ei huntua.
Skywave
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skywave »

Meillä kotikutoiset millikset ovat yleensä kirkkaan oransseja, tulen punaisia. Lisänä on mustaa hohtavaa sinistä, vihreää. Naaraisiin koitetaan jalostaa lisää värejä.
Hatzizi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hatzizi »

Minun millikseni ovat tämän värisiä: Uros on oranssi ja ehkä vähän punertava. Naaras on kokonaan blondi..."blondi tuli akvaarioon" :P
Toinen naaras on musta, ja sillä on värikäs pyrstö, evät ovat vaaleat.
Catitus
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Catitus »

Mulla tuolla akvaariossa porskuttaa yks puna-musta raita-pyrstöinen naaras, kaksi jäänsini-pyrstöistä naarasta, harmaa naaras,puna pyrstöinen naaras, yks keskenkasvuinen.
Urokset ovat: jäänsininen,puna musta pilkullinen, sitten on vielä ylpeyteni; eli punainen pyrstö,sinínen takaruumis ja eturuumis valkoinen missä on silmien välissä punanen läntti... tosi nätti yksilö.. =)
Nyt vain odottelen jälkikasvua.
Mitäs me pienistä,
kun ei pienetkään meistä.
vimpula
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vimpula »

Olenko nyt ihan väärässä, mutta muistaakseni se "albiino" (eli se kermanvärinen versio miljoonakalasta) olisi miljoonakalan alkuperäinen versio? Harmaa on kai sitten jalostettu.. ? Jostain olen näin kuullut, mutten ole varma, onko totta.. osaakos joku sanoa? :)

Itelläni on tosi värittömiä naaraita, poikakaverin miljisnaaraan pyrstö on kellertävä, usein myös sinertävä. Ihan komean näköinen.
Maarittip
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maarittip »

Meillä akvaariossa uiskentelee keltaisia naaraita mustilla ja harmailla pyrstöillä, sekä harmaita mustalla pyrstöllä. Koiraat ovat jäänsininen sinimustalla pyrstöllä ja harmaa oranssimustalla pyrstöllä.
Jokaisessa puutarhassa kasvaa rikkaruohoa.
(yleiseurooppalainen sananlasku)
kalakala
Junior Member
Junior Member

Värit

Viesti Kirjoittaja kalakala »

Naaraiden värit: Niissä on mustaa, sinistä ja keltaista

Koiraat: Yksi on semmonen vaaleansininen, jossa on vähän vaaleanviolettia, ja mustia pilkkuja. Silmäteräni on oranssi-kelta-musta pyrstöinen yksilö, tyvessä on keltaista joka pikkuhiljaa muuttuu oranssiksi ja siinä välissä on mustia pystyraitoja (näyttää auringonnousulta :D ). Sitten on kokonaan oranssi yksilö ja loput ovat Kelta-sini-viherpyrstöjä joilla on paljon mustia ihan pieniä pisteitä, ja kyljet ovat Vihreänhohotoisia joissa koukeroisia nättejä kuvioita.
Tosi nättejä kaikki :mrgreen: .
*kalanen*
Starting Member
Starting Member

mulla

Viesti Kirjoittaja *kalanen* »

Eli mun miljoonakalat ovat suurimmaksi osaksi oransseja (urokset) mutta myös sinertäviä löytyy..siis semmosia jonka pyrstö on sininen. Sitten naaraat ovat kultaisia/keltaisia ja harmaita.
totoro
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja totoro »

Mulla on sinertäväpyrstönen naaras ja punapyrstönen ja mustavartaloinen koiras...Lisää otetaan pian... [;)]
Muusa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Meillä on pojissa nyt punapyrstöinen (ei pilkkuja pyrstössä, kyljissä punertavia ja sinertäviä epämääräisenmuotoisia läiskiä) kanta näköjään väistymässä keltamustapyrstöisten (pyrstössä erimuotoisia ja -kokoisia keltaisia läiskiä mustalla pohjalla, kyljissä tummansinisiä ja punaisia pilkkuja) tieltä.

Tytöt ovat kaikki pilkkupyrstöisiä, toisilla isompaa pilkkua vähemmän toisilla pienempää enemmän sinertävällä tai punertavalla tai kellertävällä tai sinipunakellertävällä pohjalla. Väriä ei muualla kuin pyrstössä.

Vaan yksi poika onkin aika erikoinen tässä sakissa. Juuri huomasin että se ylipäätään on poika...ihmettelin että "mitenkäs tytöllä nyt on punaista kyljessä" kun huomasin että "tyttö" olikin poika. Samanlainen pyöreänmallinen keltainen mustapilkkuinen pyrstö sillä oli kuin noilla kaikilla tytöillä (vaan ei pojilla) on ja mokoma on vielä selvästi isompi kuin muut pojat, vaikka onkin vielä keskenkasvuinen. Saas nähdä minkänäköinen veijari siitä tulee kun värit vielä tuosta kehittyvät!
Catitus
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Catitus »

Löysin tuossa eilen aivan ihanan värisiä milliksiä:
uros on jäänvaaleasini-pyrstöinen ja "keskiruumis" on tumman sininen ja päälaella ja selässä menee jäänvaalean sininen viiva.
Yksi kelta/musta pilkku-pyrstöinen naaras,valko-pyrstöinen naaras ja sitten on vielä aika harvinainen kellertävä naaras jolla on keltainen pyrstö ja "rihma"-evät mahan alla.
Aivan ihania otuksia nuo.. :P
Mitäs me pienistä,
kun ei pienetkään meistä.
Muusa
Junior Member
Junior Member

Catitus kirjoitti:Löysin tuossa eilen aivan ihanan värisiä milliksiä
Kateeks käy. Mun vakiakvaariokaupassa on aina saman värisiä milliksiä...minusta aika tylsän näköisiä tummakylkisiä punakellervä-mustapilkkupyrstöisiä.
Joka kerta siellä käydessä pitää kuitenkin se millisallas tarkistaa, josko olis joku ylettömän nätti tyrkyllä. Aina kumminkin on kommenttini myyjille "mä otan ton kalan" sijasta "hei tuolla näyttäis olevan yks huonovointinen tyttö"*...luulevat vissiin että mä tarkkailen heitin kalojen vointia enkä ostoaikeissa kyttää :roll:
*) ne on niitä idän ihme -suolakaloja :?
Pitäis varmaan laajentaa asiakkuuspiiriä jos meinaa hankkia kantaan uutta verta.

p.s. tytönväriselle pojalle on ilmestynyt kylkiin punaisia läiskiä ja mustia pilkkuja ja näyttäis olevan ainakin yksi muukin samanvärinen kasvamassa :P kiva kun kannassa värit (ainakin vielä toistaiseksi) vaihtuu aika ajoin niin ei ole pelkoa kyllästymisestä.
miljoonikoksi miljoonakaloilla!
Skywave
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Muusa: Misä liikkeessä asioit? Raumalla luultavammin.
Meillä on erä milliksiä lähdössä Hilsulle heti kun töiltäni ehdin.
Muusa
Junior Member
Junior Member

Skywave kirjoitti:Muusa: Misä liikkeessä asioit? Raumalla luultavammin.
Meillä on erä milliksiä lähdössä Hilsulle heti kun töiltäni ehdin.
Jep, jep, Raumalla mutta en Hilsulla...ei vain ole tullut poikettua siellä jostain syystä.
Minkäs värisiä milliksiä sulla olis tyrkyllä? :P
miljoonikoksi miljoonakaloilla!
Skywave
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Muusa kirjoitti: Jep, jep, Raumalla mutta en Hilsulla...ei vain ole tullut poikettua siellä jostain syystä.
Minkäs värisiä milliksiä sulla olis tyrkyllä? :P
Mulla on ongelmia serverin kanssa, mutta jos laitat mailia niin laitan sulle kuvan tulemaan meidän fisuista.
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Tällähetkellä ei oo yhtään millejä mutta eka miljoonakala kanta oli niitä oikeen sekavärisii huntupyrstöjä.

Toka kala satsi sisäls värittömän lippu-uroksen, punasen naaraan, mustan deltauroksen ja värittömän naaraan.

Aijon joskus kyllä hankkii uusiks mutta varmaan haluun jotain luonnon tai sitten näitä ala-/yli-/kaksoismiekkapyrstöjä.
tai sitten jotain yksi värisiä huntuja(sininen,punanen tai keltanen)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”