Minkävärisiä teidän miljoonakalat ovat?
Valvoja: Moderaattorit
Minkävärisiä teidän miljoonakalat ovat?
Hei,
ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, kun suunnittelen miljoonakalojen hankintaa, eikä Oulun liikkeissä ole kuin yhden värisiä koiraita (oranssi/turkoosiväritys). Kauniita sinänsä, mutta kiinnostaisi tietää mitä muita värejä täältä Suomen maasta löytyy.
ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, kun suunnittelen miljoonakalojen hankintaa, eikä Oulun liikkeissä ole kuin yhden värisiä koiraita (oranssi/turkoosiväritys). Kauniita sinänsä, mutta kiinnostaisi tietää mitä muita värejä täältä Suomen maasta löytyy.
-
Azkhaeracan
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Mun naaraat on: harmaa sinisellä pyrstöllä ja toinen tytsy on kokonaan kermanvärinen.
Uroksella on oranssi pyrstö mustilla pilkuilla, kyljessä on kaksi hohtavaa läikkää, vihereän hohtava ja taaempana sinisen hohtava.
Sit mulla on vielä 11 poikasta, jotka ovat kaksiviikkoisia, jotenka niiden värit ovat vielä auki....
Sit mulla on ollu joskus punapyrstöinen naaras ja kokonaan sininen uros...(niitä on ollut vaikka minkälaisia, en ees muista kaikkia, kovia ovat lisääntymään) kyl niitä vaikka minkävärisiä suomesta löytyypi...
Uroksella on oranssi pyrstö mustilla pilkuilla, kyljessä on kaksi hohtavaa läikkää, vihereän hohtava ja taaempana sinisen hohtava.
Sit mulla on vielä 11 poikasta, jotka ovat kaksiviikkoisia, jotenka niiden värit ovat vielä auki....
Sit mulla on ollu joskus punapyrstöinen naaras ja kokonaan sininen uros...(niitä on ollut vaikka minkälaisia, en ees muista kaikkia, kovia ovat lisääntymään) kyl niitä vaikka minkävärisiä suomesta löytyypi...
-
sistonen
- Junior Member

Tällä hetkellä altaissani on mm. punaisia, mustapunaisia, yksi albiino jolla oranssi raidallinen pyrstö (ihana!), oransseja ja miekkapyrstöllisiä koiraita. Miekkaosa on musta, joka vaihtaa väriä
Naaraita on sinertäviä, oransseja, punertavia ja sitten ihan harmaita. Poikasiakin on jonkun verran nyt teetetty varta vasten, kun ovat naaraat ja koiraat eri altaissa olleet loppukesästä asti. Silloin tällöin siirrän pari kolme hyvän näköistä koirasta naaraiden altaaseen lisääntymään. Koiras poikasista tulee melko lähelle samanlaisia kuin "isästäänkin"...
"Elämä ilman riskejä on kuin Aku ilman Iinestä"
Riippuu kaupsta
Olempas nähnyt Oulun seudulla joa vaikka minkä värisiä miljiksiä, riippuu kokonaan kaupasta ja kalaerästä mitä väriä löytyy!
On kelta-oranssia, sini-violettia, puna-oranssia ym. ym.
Itse olin aivan tohkeissani kun löysin vuosi sitten eka kertaa mustia (pyrstölleen) miljiksiä lemmikkiliikkeestä, ostin heti pari. Sitten tuli evärutto ja kuolivat kumpainenkin jo 2vrkn sisällä. Nyt olen huomannut yhä useammassa tukkuerässä tulevan tuollaisia tummia kaloja, melkein mustia tai sini-violetteja.
Ikävä kyllä tuntuu ainaskin että miljikset ovat menettäneet osan kestävyydestään värijalostuksen seurauksena! Lähes poikkeuksetta esim. viiden kalan satsista yksi kuolee salaperäisesti parin päivän sisällä kotiuttamisesta, vaikka vesiarvot ja muu kalasto pitäisi olla ok.
On kelta-oranssia, sini-violettia, puna-oranssia ym. ym.
Itse olin aivan tohkeissani kun löysin vuosi sitten eka kertaa mustia (pyrstölleen) miljiksiä lemmikkiliikkeestä, ostin heti pari. Sitten tuli evärutto ja kuolivat kumpainenkin jo 2vrkn sisällä. Nyt olen huomannut yhä useammassa tukkuerässä tulevan tuollaisia tummia kaloja, melkein mustia tai sini-violetteja.
Ikävä kyllä tuntuu ainaskin että miljikset ovat menettäneet osan kestävyydestään värijalostuksen seurauksena! Lähes poikkeuksetta esim. viiden kalan satsista yksi kuolee salaperäisesti parin päivän sisällä kotiuttamisesta, vaikka vesiarvot ja muu kalasto pitäisi olla ok.
Aluksi kun akvassani oli vain milliksiä minulla oli tavallisen harmaita naaraita sekä yksi uros joka oli musta sinisellä pyrstöllä sekä yksi naaras joka oli musta keltatäpläisellä pyrstöllä. Sitten se musta naaras sai poikasia ja kaikki naaraspoikaset olivat aikuisena mustia sinisellä pyrstöllä. Todella upeita naaraita ja niistä olin ylpeä 
on se rankkaa olla pieni ja karvainen - onneksi minä olen vain pieni
-
villimilli
- Member

Mun naaraat taas on ihan harmahia vaan. Uros on sitten kerrassaan upea, onkohan tuolla jokin virallinenkin nimi (tuskin, niin outo on). Sillä on kaksmiekkanenpyrstö, jonka yläosa on vaalean oranssi ja alaosa neonvihree. Kyljissä mustaa, sinistä, erisävysiä neon värejä. Tuosta kun sais nyt pari poikuetta, niin jo olis! Pitää alkaa naittaa tuota koirasta 
450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna 
Meillä naaraat on ollut ihan pikimustia joissa neonvihreitä täpliä, ihan normaali pyrstöisiä.
Koiraat on ollut aivan upeita väreiltään.
Niin pljon naitimme parhaita milliksiä, että eivät enää pystyneet lisääntymään ja koko kanta kuoli.
Haaveissa ois vielä joskus saada niitä omiin akvaarioihin.
Aika näyttää,,,
Koiraat on ollut aivan upeita väreiltään.
Niin pljon naitimme parhaita milliksiä, että eivät enää pystyneet lisääntymään ja koko kanta kuoli.
Haaveissa ois vielä joskus saada niitä omiin akvaarioihin.
Aika näyttää,,,
-S.M.R-
Minun melkein kaikki miljoonakalat kuoli, kun toin entiseen parveen uusia yksilöitä. Mistähän moinen johtuu, en ole ainoa jolle on käynyt niin? Ei näkynyt mitään sairauden oireita, ne vaan kuolivat. Sain kuitenkin nyt uusia ja ne ovat aika värittömiä, koirailla on joitakin pieniä kuvioita, mutta ei huntua.
-
Catitus
- Junior Member

- Viesti:
Mulla tuolla akvaariossa porskuttaa yks puna-musta raita-pyrstöinen naaras, kaksi jäänsini-pyrstöistä naarasta, harmaa naaras,puna pyrstöinen naaras, yks keskenkasvuinen.
Urokset ovat: jäänsininen,puna musta pilkullinen, sitten on vielä ylpeyteni; eli punainen pyrstö,sinínen takaruumis ja eturuumis valkoinen missä on silmien välissä punanen läntti... tosi nätti yksilö.. =)
Nyt vain odottelen jälkikasvua.
Urokset ovat: jäänsininen,puna musta pilkullinen, sitten on vielä ylpeyteni; eli punainen pyrstö,sinínen takaruumis ja eturuumis valkoinen missä on silmien välissä punanen läntti... tosi nätti yksilö.. =)
Nyt vain odottelen jälkikasvua.
Mitäs me pienistä,
kun ei pienetkään meistä.
Olenko nyt ihan väärässä, mutta muistaakseni se "albiino" (eli se kermanvärinen versio miljoonakalasta) olisi miljoonakalan alkuperäinen versio? Harmaa on kai sitten jalostettu.. ? Jostain olen näin kuullut, mutten ole varma, onko totta.. osaakos joku sanoa? 
Itelläni on tosi värittömiä naaraita, poikakaverin miljisnaaraan pyrstö on kellertävä, usein myös sinertävä. Ihan komean näköinen.
Itelläni on tosi värittömiä naaraita, poikakaverin miljisnaaraan pyrstö on kellertävä, usein myös sinertävä. Ihan komean näköinen.
Värit
Naaraiden värit: Niissä on mustaa, sinistä ja keltaista
Koiraat: Yksi on semmonen vaaleansininen, jossa on vähän vaaleanviolettia, ja mustia pilkkuja. Silmäteräni on oranssi-kelta-musta pyrstöinen yksilö, tyvessä on keltaista joka pikkuhiljaa muuttuu oranssiksi ja siinä välissä on mustia pystyraitoja (näyttää auringonnousulta
). Sitten on kokonaan oranssi yksilö ja loput ovat Kelta-sini-viherpyrstöjä joilla on paljon mustia ihan pieniä pisteitä, ja kyljet ovat Vihreänhohotoisia joissa koukeroisia nättejä kuvioita.
Tosi nättejä kaikki
.
Koiraat: Yksi on semmonen vaaleansininen, jossa on vähän vaaleanviolettia, ja mustia pilkkuja. Silmäteräni on oranssi-kelta-musta pyrstöinen yksilö, tyvessä on keltaista joka pikkuhiljaa muuttuu oranssiksi ja siinä välissä on mustia pystyraitoja (näyttää auringonnousulta
Tosi nättejä kaikki
Meillä on pojissa nyt punapyrstöinen (ei pilkkuja pyrstössä, kyljissä punertavia ja sinertäviä epämääräisenmuotoisia läiskiä) kanta näköjään väistymässä keltamustapyrstöisten (pyrstössä erimuotoisia ja -kokoisia keltaisia läiskiä mustalla pohjalla, kyljissä tummansinisiä ja punaisia pilkkuja) tieltä.
Tytöt ovat kaikki pilkkupyrstöisiä, toisilla isompaa pilkkua vähemmän toisilla pienempää enemmän sinertävällä tai punertavalla tai kellertävällä tai sinipunakellertävällä pohjalla. Väriä ei muualla kuin pyrstössä.
Vaan yksi poika onkin aika erikoinen tässä sakissa. Juuri huomasin että se ylipäätään on poika...ihmettelin että "mitenkäs tytöllä nyt on punaista kyljessä" kun huomasin että "tyttö" olikin poika. Samanlainen pyöreänmallinen keltainen mustapilkkuinen pyrstö sillä oli kuin noilla kaikilla tytöillä (vaan ei pojilla) on ja mokoma on vielä selvästi isompi kuin muut pojat, vaikka onkin vielä keskenkasvuinen. Saas nähdä minkänäköinen veijari siitä tulee kun värit vielä tuosta kehittyvät!
Tytöt ovat kaikki pilkkupyrstöisiä, toisilla isompaa pilkkua vähemmän toisilla pienempää enemmän sinertävällä tai punertavalla tai kellertävällä tai sinipunakellertävällä pohjalla. Väriä ei muualla kuin pyrstössä.
Vaan yksi poika onkin aika erikoinen tässä sakissa. Juuri huomasin että se ylipäätään on poika...ihmettelin että "mitenkäs tytöllä nyt on punaista kyljessä" kun huomasin että "tyttö" olikin poika. Samanlainen pyöreänmallinen keltainen mustapilkkuinen pyrstö sillä oli kuin noilla kaikilla tytöillä (vaan ei pojilla) on ja mokoma on vielä selvästi isompi kuin muut pojat, vaikka onkin vielä keskenkasvuinen. Saas nähdä minkänäköinen veijari siitä tulee kun värit vielä tuosta kehittyvät!
-
Catitus
- Junior Member

- Viesti:
Löysin tuossa eilen aivan ihanan värisiä milliksiä:
uros on jäänvaaleasini-pyrstöinen ja "keskiruumis" on tumman sininen ja päälaella ja selässä menee jäänvaalean sininen viiva.
Yksi kelta/musta pilkku-pyrstöinen naaras,valko-pyrstöinen naaras ja sitten on vielä aika harvinainen kellertävä naaras jolla on keltainen pyrstö ja "rihma"-evät mahan alla.
Aivan ihania otuksia nuo..
uros on jäänvaaleasini-pyrstöinen ja "keskiruumis" on tumman sininen ja päälaella ja selässä menee jäänvaalean sininen viiva.
Yksi kelta/musta pilkku-pyrstöinen naaras,valko-pyrstöinen naaras ja sitten on vielä aika harvinainen kellertävä naaras jolla on keltainen pyrstö ja "rihma"-evät mahan alla.
Aivan ihania otuksia nuo..
Mitäs me pienistä,
Kateeks käy. Mun vakiakvaariokaupassa on aina saman värisiä milliksiä...minusta aika tylsän näköisiä tummakylkisiä punakellervä-mustapilkkupyrstöisiä.Catitus kirjoitti:Löysin tuossa eilen aivan ihanan värisiä milliksiä
Joka kerta siellä käydessä pitää kuitenkin se millisallas tarkistaa, josko olis joku ylettömän nätti tyrkyllä. Aina kumminkin on kommenttini myyjille "mä otan ton kalan" sijasta "hei tuolla näyttäis olevan yks huonovointinen tyttö"*...luulevat vissiin että mä tarkkailen heitin kalojen vointia enkä ostoaikeissa kyttää
*) ne on niitä idän ihme -suolakaloja
Pitäis varmaan laajentaa asiakkuuspiiriä jos meinaa hankkia kantaan uutta verta.
p.s. tytönväriselle pojalle on ilmestynyt kylkiin punaisia läiskiä ja mustia pilkkuja ja näyttäis olevan ainakin yksi muukin samanvärinen kasvamassa
miljoonikoksi miljoonakaloilla!
Jep, jep, Raumalla mutta en Hilsulla...ei vain ole tullut poikettua siellä jostain syystä.Skywave kirjoitti:Muusa: Misä liikkeessä asioit? Raumalla luultavammin.
Meillä on erä milliksiä lähdössä Hilsulle heti kun töiltäni ehdin.
Minkäs värisiä milliksiä sulla olis tyrkyllä?
miljoonikoksi miljoonakaloilla!
-
bettaboy85
- Senior Member

Tällähetkellä ei oo yhtään millejä mutta eka miljoonakala kanta oli niitä oikeen sekavärisii huntupyrstöjä.
Toka kala satsi sisäls värittömän lippu-uroksen, punasen naaraan, mustan deltauroksen ja värittömän naaraan.
Aijon joskus kyllä hankkii uusiks mutta varmaan haluun jotain luonnon tai sitten näitä ala-/yli-/kaksoismiekkapyrstöjä.
tai sitten jotain yksi värisiä huntuja(sininen,punanen tai keltanen)
Toka kala satsi sisäls värittömän lippu-uroksen, punasen naaraan, mustan deltauroksen ja värittömän naaraan.
Aijon joskus kyllä hankkii uusiks mutta varmaan haluun jotain luonnon tai sitten näitä ala-/yli-/kaksoismiekkapyrstöjä.
tai sitten jotain yksi värisiä huntuja(sininen,punanen tai keltanen)