Tuossa katselin yhtä allastani, jonka kanssa olen "taistellut" kauan ja vähän päälle, ja totesin, että vihdoin on rihmalevä nujerrettu! (koputtaa puuta...)
Tuosta tuli mieleeni "idea", että eikö kasvin myyjien olisi vähintäänkin kohtuullista ilmoittaa, jos kasveissa on rihmalevää?
Ostin itse täältä satsin kasveja joista myyjä kyllä ilmoitti että niissä voi olla levää. Osassa olikin mustaa levää (en tiedä nimeä), sen rapsuttelin ja raksin pois, mutta...
Mutta ilmeisesti jossain oksanhangassa oli pätkä "näkymätöntä" rihmalevää ja eipä mennyt kuin muutama päivä, niin jopa alkoi jo näkymäänkin!
Kuten arvata saattaa, ei ostamistani kasveista juuri iloa ollut! Päinvastoin!
Itse jos jossain välissä kasveja myyn, lupaan ilmoittaa jos edes epäilystä rihmalevistä on. Tai sitten jätän myymättä!!
Nyt vetoankin teihin kaikkiin jotka kasveja myytte, ilmoitetaanhan rihmalevästä? Vaikka epäilyistä? Näin säästyttäisiin monelta mieliharmilta!
Ihan varmasti niitä levättömiäkin kasveja riittää myyntiin asti!!
Rihmalevä myytävissä kasveissa
Valvoja: Moderaattorit
Rihmalevä myytävissä kasveissa
Ei tippa tapa ja akvaarioon ei huku...
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Rihmalevä myytävissä kasveissa
Itse onnistuin huutamaan altaseeni rihmalevänramona kirjoitti:Tuosta tuli mieleeni "idea", että eikö kasvin myyjien olisi vähintäänkin kohtuullista ilmoittaa, jos kasveissa on rihmalevää?

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
No olihan se myyjä ilmoittanut, että levää on. Niin minäkin kerron, mutta mistä ihmeestä osaan kertoa, jos kasvien mukana tulee useampia leviä, jos ne ei näy omassa altaassa, mutta intoutuu toisen altaassa? Itse lähden (jollei erikseen ole mainittu) siitä, että myytävissä kasveissa on aina levää. Luotan siihen, että omien altaiden tasapaino on niin balanssissa, että leväinvaasio nujertuu jonkin ajan kuluttua, kuten on käynytkin.
"Mä luin jostain..."