Montako taistoa ja piikkaria 63 iltraiseen?
Valvoja: Moderaattorit
Montako taistoa ja piikkaria 63 iltraiseen?
Mikä olisi se "suositus" montako 63 litran akvaarioon mahtuisi taistelukalanaaraita ja piikkisilmiä yhteiseloaan viettämään?
Se tietää koska olet tyytyväinen. Se tietää koska olet ylpeä. Se tietää koska sinulla on porkkanoita.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Muutamasta piikkisilmästä en olisi huolissani. Sen sijaan muutamalla taistelukalanaaraalla saattaa tulla "tiukkaa". Taistonaaraat osaavat olla aika pahapäisiä välillä. Jos haluaa useamman naaraan pikkualtaaseen, kannattaa mimmit hankkia ihan poikasina. Toivon mukaan ne selvittävät arvoasteikon ennen kuin massaa on kertynyt niin paljon, että saavat toisensa ihan oikeasti rikki. Ei tosin ole takuita siitä etteivätkö taistotädit sitten myöhemmin päätä laittaa arvoasteikkoa uusiin puihin.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Samaa mieltä kuin Millia: taistonaaraat samasta parvesta. Ovat pahempia repimään toisiaan kuin koiraat. 3 saman parven naarasta tuossa litramäärässä on ehkä OK, mikäli on piilopaikkoja. Mulla ainakin naaraat on pahiksia ja koiraat nynnyjä. Tämä tosin on myös risteytyksen tulosta: agressiiviset koiraat olen jättänyt syrjään. Naaraista on sitten tullutkin taitojen kauhuja ja koiraat ovat nyhveröitä... ![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viola & eläintarhantynkä
Niin, minulla on siis taistopoikue parhaillaan kasvamassa ja (taas uusi allas
) 63 litrainen kypsymässä. "Mannaryynejä" odottelen tässä ja samalla mietin, että minkälaiset kokoonpanon tuohon altaaseen laittaisi. Nimenomaan taistoja siihen haluan ja piikkisilmiä olen ajatellut seuraksi, mutta ne ei nyt vielä ole varma valinta saatavuuden vuoksi.
Allas on nyt ollut kolme viikkoa "kypsymässä" täydellä tekniikalla ja sisustuskin valmiina. Nitriittiä ei ole muodostunut (ainakaan vielä), mutta saattaa olla ettei sitä sitten tulekaan ja allas voi olla jo asumiskuntoinen, mutta se asutetaan vasta kunhan noiden taistojen sukupuolet selviää...

Allas on nyt ollut kolme viikkoa "kypsymässä" täydellä tekniikalla ja sisustuskin valmiina. Nitriittiä ei ole muodostunut (ainakaan vielä), mutta saattaa olla ettei sitä sitten tulekaan ja allas voi olla jo asumiskuntoinen, mutta se asutetaan vasta kunhan noiden taistojen sukupuolet selviää...
Se tietää koska olet tyytyväinen. Se tietää koska olet ylpeä. Se tietää koska sinulla on porkkanoita.
-
- Member