Montako taistoa ja piikkaria 63 iltraiseen?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tosina
Junior Member
Junior Member

Montako taistoa ja piikkaria 63 iltraiseen?

Viesti Kirjoittaja Tosina »

Mikä olisi se "suositus" montako 63 litran akvaarioon mahtuisi taistelukalanaaraita ja piikkisilmiä yhteiseloaan viettämään?
Se tietää koska olet tyytyväinen. Se tietää koska olet ylpeä. Se tietää koska sinulla on porkkanoita.
marDH
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marDH »

Muutama neljä viisi taisto natua mutta pidän akvaa liian pienenä pitkille piikkisilmille... mun mielipide 8-)
Elme
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Elme »

Miun mielestä kyllä pari kolme piikkisilmää mahtuu 63-litraiseen.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

kyllä tuonne se 3 piikkisilmää mahtuu
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Muutamasta piikkisilmästä en olisi huolissani. Sen sijaan muutamalla taistelukalanaaraalla saattaa tulla "tiukkaa". Taistonaaraat osaavat olla aika pahapäisiä välillä. Jos haluaa useamman naaraan pikkualtaaseen, kannattaa mimmit hankkia ihan poikasina. Toivon mukaan ne selvittävät arvoasteikon ennen kuin massaa on kertynyt niin paljon, että saavat toisensa ihan oikeasti rikki. Ei tosin ole takuita siitä etteivätkö taistotädit sitten myöhemmin päätä laittaa arvoasteikkoa uusiin puihin.
Viola
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viola »

Samaa mieltä kuin Millia: taistonaaraat samasta parvesta. Ovat pahempia repimään toisiaan kuin koiraat. 3 saman parven naarasta tuossa litramäärässä on ehkä OK, mikäli on piilopaikkoja. Mulla ainakin naaraat on pahiksia ja koiraat nynnyjä. Tämä tosin on myös risteytyksen tulosta: agressiiviset koiraat olen jättänyt syrjään. Naaraista on sitten tullutkin taitojen kauhuja ja koiraat ovat nyhveröitä... [:I]
Viola & eläintarhantynkä
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

olen pitänyt tossa vesimäärässä 4 taistoa hyvällä menestyksellä ja pohjalle olen miettinyt 2-4 piikkisilmää niin on jo allas siinä
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Tosina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tosina »

Niin, minulla on siis taistopoikue parhaillaan kasvamassa ja (taas uusi allas :mrgreen: ) 63 litrainen kypsymässä. "Mannaryynejä" odottelen tässä ja samalla mietin, että minkälaiset kokoonpanon tuohon altaaseen laittaisi. Nimenomaan taistoja siihen haluan ja piikkisilmiä olen ajatellut seuraksi, mutta ne ei nyt vielä ole varma valinta saatavuuden vuoksi.

Allas on nyt ollut kolme viikkoa "kypsymässä" täydellä tekniikalla ja sisustuskin valmiina. Nitriittiä ei ole muodostunut (ainakaan vielä), mutta saattaa olla ettei sitä sitten tulekaan ja allas voi olla jo asumiskuntoinen, mutta se asutetaan vasta kunhan noiden taistojen sukupuolet selviää...
Se tietää koska olet tyytyväinen. Se tietää koska olet ylpeä. Se tietää koska sinulla on porkkanoita.
tappajatäti
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tappajatäti »

Meillä on 5kpl piikkisilmiä 60-litraisessa. Ovat vielä pieniä, eli pitää ehkä ostaa jossain vaiheessa uusi allas :roll:, mutta toistaiseksi ainakin tilaa on enemmän kuin tarpeeksi.
112L
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”