Löysin munia altaassa.. mutta kenelle ne kuuluu?
Valvoja: Moderaattorit
Löysin munia altaassa.. mutta kenelle ne kuuluu?
Eli löysin altaassa kasviin kiinitettynä jotain munia? Eli läpinäkyvää massaa noin 2 sentin pituisia jossa sisällä jotain mustia pilkkuja (erittäin pieniä) Onkohan tämä kotiloiden vai kalojen? Altaassa monnisia, neontetroja ja lyhtytetroja jotka voisi tehdä poikasia. Eniten minua ihmetyttää kotiloiden tapa lisääntyä koska niitä en halua altaaseen!
Tämähän toimii, mutta miksi?
luulen..
Luulen, että ovat kotiloiden munia. Itselläni oli myös ja sitä tuli uutta jatkuvasti. Lähtee kyllä helposti irti. Voit tietenkin laittaa munat poikas-altaaseen tai vastaavaan ja katsoa mitä syntyy. 

Juwel Vision 260L seurala, 2 kiinanharjakoiraa.
Voisi olla hyvinkin mahdollista, että ovat monnistesi munia.
Jos tarkoitat ihan niitä pieniä ja tavallisia kotiloita altaassasi, kuten myös minulla; munat eivät ainakaa sisällä mustaa pistettä.
Monnisethan kutevatkin yleensä lehdille.. (eli suuri mahdollisuus että ovat monisten aikaan saannoksia.
)
Jos tarkoitat ihan niitä pieniä ja tavallisia kotiloita altaassasi, kuten myös minulla; munat eivät ainakaa sisällä mustaa pistettä.
Monnisethan kutevatkin yleensä lehdille.. (eli suuri mahdollisuus että ovat monisten aikaan saannoksia.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Never mind the dog, beware of the owner.
440L + 25 kilogrammaa koiraa.
440L + 25 kilogrammaa koiraa.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Monnisten munat ovat yksittäisinä rykelminä, eivät "rimpsuina". Monnisten munat ovat myös selkeästi läpikuultavan valkoisia, ilman mitään pisteitä.
Kotiloiden munat ovat usein myös laikukkaina hyytelömäisinä ryppäinä: litteä pallero, jonka sisällä 10 -20 munaa.
Kirteissarvikotilo synnyttää eläviä poikasia: usein asettaa poikaset riviin. Niitä kun suurennuslasilla katsoo, niin ovat selvästi mustia "pikkukierteisiä".
kuka lie syyllinen?
Kotiloiden munat ovat usein myös laikukkaina hyytelömäisinä ryppäinä: litteä pallero, jonka sisällä 10 -20 munaa.
Kirteissarvikotilo synnyttää eläviä poikasia: usein asettaa poikaset riviin. Niitä kun suurennuslasilla katsoo, niin ovat selvästi mustia "pikkukierteisiä".
kuka lie syyllinen?

Viola & eläintarhantynkä
Läpinäkyvä massa jonka sisällä pisteitä on kotiloitten munaryhmä. Paras poistaa kaikki tuollaiset jotka näkee, niin ei tule sitten väestöräjähdystä.
Hmm, itse en ole kyllä nähnyt kierteissarvikotilon laittavan poikasiaan riviin, ulostepötkylänsä kylläkin. Tässä kuitenkin parin päivän ikäinen kierteissarvikotilovauva, tunnistettavissa poikaseksi ilman suurennuslasiakin (kuva on toki suurempi kuin todellisuus, kokoa taitaa olla 1-2 milliä).Viola kirjoitti: Kirteissarvikotilo synnyttää eläviä poikasia: usein asettaa poikaset riviin. Niitä kun suurennuslasilla katsoo, niin ovat selvästi mustia "pikkukierteisiä".
kuka lie syyllinen?