Jotain väriä

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
siukku
Starting Member
Starting Member

Jotain väriä

Viesti Kirjoittaja siukku »

Mulla 720 litran akva, jossa elelee tummaleväpleko, muutama tiikeri- ja klovninuoliainen, aasian mutakala, albiinopartis, romminokkia ja mustatetroja. Olisin vailla kala ehdotuksia.. Jotain isompi kokoisia keskiosan tai pinnan tuntumaan.. väriäkin tietysti saisi olla...
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Mä oon aina halunnut saada ehdottaa jollekkin perhoskalaa. (itse sellaisen haluaisin mutta nykyiseen akvaan se ei käy) Se on jotenkin kaunis ja kun sulla on noin iso akvaario ja ei varsinaisia pintakaloja niin perhonen olisi ihana. Ainoana vaan että mustatetrat taitavat olla sen ruokalistana...
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
siukku
Starting Member
Starting Member

Ei paha idis.. Olisi kieltämättä mielenkiintoinen, vaikka peto onkin... Toisaalta taas mustatetrat ovat niin vanhoja jo että ovat siirtymässä autuammille metsästysmaille... Pitää miettiä...
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

En tiedä olenko ihan hullu mutta jotenkin noi petokalat on jotenkin kiehtovia kunhan järjestää sellaiset olot ettei petomaisuus tuhoa muita asukkeja.

Toinen kiva vaihtiehto olisi revontulikalat. Ne ei ole petokaloja mutta eikös ne vaadi suuren parven ympärilleen. Iso parvi niitä on näyttävä vaikkei nyt niin kamalan värikäs olekkaan.
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

marjo77 kirjoitti: Toinen kiva vaihtiehto olisi revontulikalat. Ne ei ole petokaloja mutta eikös ne vaadi suuren parven ympärilleen. Iso parvi niitä on näyttävä vaikkei nyt niin kamalan värikäs olekkaan.
Revontulikalat vaan vaatisivat kovaa ja emäksistä vettä toisin kuin altaan muut kalat.
Zessu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Zessu »

Jokin suppusuu parvi voisi olla myöskin kiva esim. tulisuppusuu.
-Ansku
siukku
Starting Member
Starting Member

Niin muistelinkin ettei revontulet sovi nykyiseen akvaan. Täytyypä tutustua näihin suppusuihin lähemmin, tiedä vaikka innostuu asiasta. Ja petokaloista vielä... On sellaisia meilläkin. Toisessa akvassa asustaa 4 punapiraijaa [;)].
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”