Kuinka isoksi suurinpiirtein kasvaa? Syökö pohjatabuja?
Tarvitseeko muita "erityishoitoja"?

Kiitos vastauksistanne!

Valvoja: Moderaattorit
Ei.Joulutonttu kirjoitti:Jättääkö se limaa akvan lasiin, kun se liikkuu eteenpäin?![]()
Ei.Joulutonttu kirjoitti:Eihän ompulle maistu kasvit...?![]()
Syö.Joulutonttu kirjoitti:Ja vielä; syövätkö omppukotilot levää?![]()
Ei ole väliä. Jos haluat poikasia, niin tietenkin niitä pitää olla vähintään 2.Joulutonttu kirjoitti: Voiko omppukotiloa pitää yksin, pareittain vai "ryhmässä"?![]()
Kyllä erottaa. Pienemmillä ompuilla voi olla vaikeaa, mutta minä olen yrittänyt katsoa niiden kiipeillessä näkyykö kuoren sisällä penistä, jos näkyy, se on koiras. Tästä oli applesnailsin sivuilla kunnon tunnistussivu, mutten nyt jaksa sitä etsiä esiin.Erottaako ompuista sukupuolen ja miten?
No se vähän riippu. Kipsin lisääminenhän aiheuttaa sen että veden gH nousee. Kääpiöahvenilla varmaankin tarkoitat kääpiökirjoahvenia? Mitä lajia? Minkä lajisia tetroja? Useimmat tetrat pitävät pehmeästä vedestä. Omenakotiloilla olisi hyvä olla keskikova vesi, esimerkiksi neontetrat, jotka ovat yleisimpiä tetroja, pitävät alle 10gH:n vedestä. Otot tykkäävät myös pehmeästä vedestä, mutta uskon että menee ihan ok 10gH:n vedessä.Ja eihän kääpiöahvenia tai muita kaloja (tetroja ja ottoja) haittaa kalkin/kipsin lisääminen?
Ylläolevat riippuvat ihan yksilöistä.Fisustaja kirjoitti:Ei.Joulutonttu kirjoitti:"]Eihän ompulle maistu kasvit...?
Syö.Joulutonttu kirjoitti:Ja vielä; syövätkö omppukotilot levää?![]()
Itse en ottaisi keltakääpiöahvenia, vaikka ovatkin melko kilttejä, voi olla että eivät voi vastustaa kiusausta nappaista omppua tuntosarvista. Sinuna en ottaisi 60L altaaseen omppujen kanssa mitään ahvenia, vai onko jollain hyviä kokemuksia näistä?Joulutonttu kirjoitti:Kääpiökirjoahvenia siis tarkoitinkin, ja meille on tulossa keltakääpiöahvenia. Tetroiksi tulee luultavasti hehkutetroja