Seachem Primen vedenparannusaine

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Antti =)
Junior Member
Junior Member

Seachem Primen vedenparannusaine

Viesti Kirjoittaja Antti =) »

Tilasin seachem primen vedenparannusainetta ja nestemmäistä kasvilannoitetta.. Kovasti näyttää olevan riittoisaa töjköttiä, mutta tuli vaan mieleen kun sivulla mistä tilasin noita tuotteita sanottiin että nuo aineet haisee pahalta. Ei kai se akvaario ala haista sen jälkeen yhtä karsealle? :D
Psykedelia
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Psykedelia »

Ei ala ainakaan itselläni. Määrät on niin pieniä mitä tuota tököttiä sinne pitää laittaa että ei se nyt niin pienestä ala haista.
Hermen
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Hermen »

Minkäslaisia kokemuksia on kyseisen vedenparannusaineen käyttäjillä? Mie tilasin juuri ainetta ja haluaisin jo henkisesti valmistautua siihen, mitä on tulossa. :mrgreen:
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Itselläni ainakin pelkästään positiivisia kokemuksia n. puolen vuoden ajalta S. Prime'stä ja myös tuosta Flourish excel'istä. Ei ole laittaneet kiekot, korurihmat, otot, hehkurasborat, sukarapuset tai muutkaan altaiden eläväiset ko. nesteitä pahakseen.
tricolour
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tricolour »

Itse oon käyttäny tota ainetta nyt puoltoista vuotta enkä vaihtais pois. On erittäin riittoisaa ja hyvää. Tosiaan haiskahtaa korkissa vähäsen rikiltä mutta hajua katoaa kun mömmöt kaataa akvaarioon.

Muistaakseni joku joskus sanoi että seachem myös tehokkaasti neutralisoi joitain haitallisia kemiallisia aineita/yhdisteitä vedessä, jota muut vedenparannusaineet eivät tee ainakaan yhtä tehokkaasti.

Tuolla oli maininta siitä että haiskahtaa:
http://www.akvaarioon.fi
Kuvia
317L kalakippo.
elisa83
Member
Member
Akvaarioseurat: has

Viesti Kirjoittaja elisa83 »

Teen aina ämpäriin "litkuseoksen", jonka kaadan akvaan ja siellä tuo haisee ihan p****lta, mutta akvaariossa se ei haise..
Kaksinkertainen rapula( 67l & 27l) :D ja kaksi seropia

-Kasveja ei voi ikinä olla liikaa-
Kaija K
Junior Member
Junior Member

Juu

Viesti Kirjoittaja Kaija K »

Mullakin käytössä sama litku s. prime ja oon ollu tyytyväinen. Aluksi vähän mietitytti kun olin tottunut jo sinisen sävyisiin ja "hyvältä haiseviin" litkuihin , niin tää olikin ihan kun vettä joka haisis märäntyneeltä. :roll: Mutta hyvin toimii.Suosittelen. :)
talo alkaa täyttyä akvoista.........
Seraphy
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Seraphy »

Olen tyytyväinen, todella riittoisaa ja edullista :) Ainoa miinuspuoli tosiaan tuo haju. Tilasin tuota akvaarioon.fi:stä.
NinZe
Member
Member

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Törmäsin myös kyseessä olevaa aineeseen,ja meinaan tilata :)
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Mä tilasin kans tuota ja itse annostelen sen ruiskulla pulosta, enkä ole mitään pahaa hajua huomannut. (paisti kun nuuhkaisin kerran suoraan pullon suulta.. :roll: )
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Reetta J.
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Reetta J. »

Vedenparannusaine sisältää rikkiyhdisteitä, jotka sitovat akvaariovedestä haitallisiä (typpi)yhdisteitä. Siksi Seachem Prime haisee pahalle, minusta niinku pierulle :twisted:

Itse olen tuotetta käyttänyt muutaman kuukauden ja tyytyväinen olen ollut. Aloin lisäämään sitä koska monniseni kyhnyttelivät kylkiään pohjahiekkaa vasten varsinkin vedenvaihdon jälkeen. Eivät ole enää sitä tehneet.
Ei akvaariota tällä hetkellä, kotoa löytyy kolme koiraa, kaksi brasilianterrieriä ja yksi englanninkääpiöterrieri
Hermen
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Hermen »

8O Onko mahdollista että tuon vedenparannusaineen käytöllä on yhteyttä levänkasvuun? Kävi nimittäin niin, että kun aloitin aineen käytön, niin levät ovat hävinneet! :D Mutta olen joo itsekin tyytyväinen, onkohan kalatkin vilkastuneet vai johtuuko se sitten parvikoon kasvusta...
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
riksu70
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

Oliko joku Ville joka myi täällä palstalla tätä hyvä maineista vedenparannusainetta?
Voisin kanssa ruveta käyttämään sitä pienten Läpysköideni hyväksi. Raukat kovia kokenut.
tricolour
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tricolour »

Tuota kyseistä ainetta saa tuoltakin ( anteeksi mainostus :roll: ) :
http://www.akvaarioon.fi
Kuvia
317L kalakippo.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”