Onko akvaarioni ylikansoitettu?
Valvoja: Moderaattorit
Onko akvaarioni ylikansoitettu?
Minulla on 300l akvaario jossa asustelee 5 Keltabarbia, 1 Partis, 1 Pusukala, 1 Siaminpiikkisilmä, 2 Helmirihmaa, 2 Sinirihmaa, 2 Hunajarihmaa, 2 Korumonnista, 2 Täplämonnista, 14 Kardinaalitetraa ja 2 Lehtikalaa. Onko akvaarioni ylikansoitettu?
Viimeksi muokannut pusukala, 17:54, 17.02.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen pieni ja huomaamaton, mutta kasvan suureksi.
Re: Onko akvaarioni ylikansoitettu?
Kyllä kaloja taitaa olla liikaa ja joukossa on paljon sellaisia jotka kasvavat isoiksi. Perus sääntö oli jotakuinkin näin, että kaloja joiden koko on 1-7cm lasketaan tilaa litra per sentti eli jos kala on 5cm se tarvitsee 5l vettä. Kun kala on isompi eli noin 8-12cm lasketaan 2l per sentti kalaa kohden eli 12cm pitkä kala tarvitsee 24l vettä. Tällä tavalla on helppo laskea paljon kalasi tarvitsevat vettä.pusukala kirjoitti:Minulla on 300l akvaario jossa asustelee 5 Keltabarbia, 1 Partis, 1 Pusukala, 1 Siaminpiikkisilmä, 2 Helmirihmaa, 2 Sinirihmaa, 2 Hunajarihmaa, 2 Korumonnista, 3 Täplämonnista, 14 Kardinaalitetraa ja 2 Lehtikalaa. Onko akvaarioni ylikansoitettu?
Jos allas olisi minun, luopuisin kardinaalitetroista, lehtikaloista ja monnisista. Hankkisin myös kaverit yksinäisille kaloille.
kananiho
Olen kuulut...
Olen kuulut selaisen nyrkkisäänön 1l vettä 1cm kalaa kohti. Pitääkö tämä nyrkkisääntö paikansa?
olen pieni ja huomaamaton, mutta kasvan suureksi.
Re: Olen kuulut...
Ei taida päteä ainakaan lehtikalan kokoisiin kaloihin. Toivottavasti nuo lehtikalat eivät popsi kardinaalitetroja kun kasvavat isoiksi (elleivät ne jo ole). Itse pitäisin tuossa akvassa kahta lehtikalaa, vaikkapa kymmentä monnista (samaa lajiketta), kardinaaleja en ehkä ottaisi, sillä niiden vaatima vesi tulisi olla hapanta (pH kuuden paikkeilla). Ottaisin varmaan keisaritetroja kymmenen kappaletta, ja partiksen. Saattaisi vielä mennä viisi piikkistä.pusukala kirjoitti:Olen kuulut selaisen nyrkkisäänön 1l vettä 1cm kalaa kohti. Pitääkö tämä nyrkkisääntö paikansa?
~Näin turinoi
Muhoñen Waan~
-->Olen puutarhatonttu<--