Baryancistrus sp. LDA33

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
KingLittle
Junior Member
Junior Member

Baryancistrus sp. LDA33

Viesti Kirjoittaja KingLittle »

Eli tilasin liikkeen kautta itselleni kyseisen kalan, ja näin sen viimeviikolla ekan kerran. Ongelmana on se että Planet catfishin kuvissa ko. kala on valkopilkullinen mutta kyseinen fisu keltaisilla pilkuilla, eli onko kyseessä jokin muu laji vai voiko tuo kala olla myös keltapilkullinen ?
Saara
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saara »

Tämä ei ole asiantuntijavastaus, mutta minulla on luullakseni kaksi pallotuliplekoa, eli LDA33:sta. Plekojeni pilkkujen taustaväri on vaalea, mutta näyttää toisinaan valkoiselta ja toisinaan kellertävältä - kirkkaankeltaisia pilkut eivät kuitenkaan ole omilla plekoillani.
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti

Viesti Kirjoittaja prboy »

Kellertävät ne pilkut voinevat olla. Valitettavasti minulla itselläni on kovasti vähän kokemuksia tästä lajista.

Pilkut (etenkin väri) ovat aina vain suuntaa antava ohje määrityksessä. Jokaisella lajilla on "vääräpilkkuisia" yksilöitä, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Kannattaa kiinnittää ennemminkin huomio kalan muotoon. Se muuttuu yleensä vain iän myötä. Valitettavasti nuo Planetin LDA 33:n kuvat ovat teknisesti ala-arvoisia. Kannattaa syöttää LDA 33 Googleen ja katsoa mitä löytyy.
KingLittle
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KingLittle »

Joo kyllä se kala muuten mun mielestä muistuttaa tuota LDA 33:aa, tuo pilkkujen väri vain sai mut huolestuun. Kai sen sitten uskaltaa hakea sieltä, mutta onhan se aina kiva tietää että mitä kaloja tuonne tankkiin lykkää :)
higlu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja higlu »

Voipi olla että olen sekaisin, mutta mielestäni tuon oman pallotuliplekon väri vaihtelee. Sen pilkut kun välillä näyttää lähes puhtaan valkoiselta ja välillä todella keltaiselta. Tiedä sitä onko sitten syy kalassa , katsojassa vai valaisussa.
Uppokala
Starting Member
Starting Member

Lda33

Viesti Kirjoittaja Uppokala »

Morjens

Omalla LDA33:lla on kellertävät pilkut, eivät valkoiset eivätkä keltaiset vaan siltäväliltä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”