Hunajarihmakaloja 98l
Valvoja: Moderaattorit
Hunajarihmakaloja 98l
Ostin pari päivää sitten kaksi hunajarihmaa ,mutta tuli vahingossa kaksi urosta. Sovin myyjän kanssa että voin vaihtaa jos tulee väärää sukupuolta mutta ajattelin että mahtuisiko 98l altaaseen yhteensä neljä hunista jos ostaisin kaksi naarasta lisää? muita kaloja on 10 kardinaalitetraa ja 6 kuparimonnista
-
- Advanced Member
-
- Junior Member
Vaihda ihmeessä kun kerran voit. Kaksi urosta plus mistä tapella eli naaraat tietää aikamoista stressiä kaikille, vaikkei henki lähtisikään. Itselläni oli vastaava tilanne 250 litrassa, ja melkein toinen pääsi hengestään. Sain onneksi alakynteen jääneen uroksen sitten sijoitettua kaverille.
Äh. Keksiikö kukaan kivaa parikalaa 140-litraiseen, jonka ph 8?
Melkein sanoisin ettei pärjää keskenään. Riippuu tietenkin altaan vedenpinnan pinta-alasta. Hunajarihmathan ei tarvitse sitä kovin syvää vettä.
Mutta tosiaan, kannattaa vaihtaa jos mahdollisuus on. Täälläkin foorumeilla on aika paljon tietoa miten urhon ja naaraan erottaa toisistaan kovinkin pienenä. Ei aina kannata luottaa pelkkään myyjän mielipiteeseen. =)
Mutta tosiaan, kannattaa vaihtaa jos mahdollisuus on. Täälläkin foorumeilla on aika paljon tietoa miten urhon ja naaraan erottaa toisistaan kovinkin pienenä. Ei aina kannata luottaa pelkkään myyjän mielipiteeseen. =)
Kyllähän ne periaatteessa voisivat mahtua jos sopuisia olisivat, mutta jos ukkoja on kaksi, on taistelu kohtalaisen varmaa. Kaksi tyttöä on niille vähän vähän, mutta mutta... oikeaa totuutta ei liene.
Itsekin sääntöä uhmanneena minulla on 180 litraisessa akvassa 8 ukkoa ja kaksi akkaa + liuta poikasia. Minulla ukot eivät tappele eivätkä jahtaa toisiaan vaan elelevät hämmästyttävässä sovussa, lieneekö syynä "kauhun tasapaino" vai mikä.
Minulla ongelmana ovat hunistytöt, joista yksi on jo kuollut ja kaksi lopetin huonokuntoisina. Vaikka poikia riittää ja kuplapesiä on, niin kutukavereiksi kelpaavat vain valikoidut tytöt ja selvästi (avasin kuolleet kalat) näillä oli mäti kovettunutta ja se lienee ollut kuolinsyy. Ongelma on kurja enkä löydä siihen vastausta oikeen mistään.
Ehkäpä pitäisi noudattaa ohjeita ja karsia katras kolmeen yksilöön, mene ja tiedä, ehkäpä sitten molemmat tytöt kelpaisivat.
Itsekin sääntöä uhmanneena minulla on 180 litraisessa akvassa 8 ukkoa ja kaksi akkaa + liuta poikasia. Minulla ukot eivät tappele eivätkä jahtaa toisiaan vaan elelevät hämmästyttävässä sovussa, lieneekö syynä "kauhun tasapaino" vai mikä.
Minulla ongelmana ovat hunistytöt, joista yksi on jo kuollut ja kaksi lopetin huonokuntoisina. Vaikka poikia riittää ja kuplapesiä on, niin kutukavereiksi kelpaavat vain valikoidut tytöt ja selvästi (avasin kuolleet kalat) näillä oli mäti kovettunutta ja se lienee ollut kuolinsyy. Ongelma on kurja enkä löydä siihen vastausta oikeen mistään.
Ehkäpä pitäisi noudattaa ohjeita ja karsia katras kolmeen yksilöön, mene ja tiedä, ehkäpä sitten molemmat tytöt kelpaisivat.