Meillä on akvaariossa kuparimonnisia 2, partaimumonneja 2, miljoonakaloja sellanen 20 ja platyja 3. Nyt ne platyt ovat pyöräyttäneet kolme poikasta, ja ajattelin näin kysäistä että onko mulla jotain mahdollisuuksia kasvattaa ne isoiksi ilman poikasallasta? Tähän asti miljoonakalan poikaset kyllä ovat saaneet kasvaa rauhassa, mutta syövätkö nuo yleensä toisiaan? Haluaisin todella että niitä ei syötäisi. Akvaarioni on sellaset 75 litraa, joten ei sinne poikasallas hyvin mahdu.
tuossa luin muiden kysymyksiä ja vastauksia ja olen samaa mieltä että
ne platyt söisivät vaikka kuinka paljon. Olen sitten yrittänyt hillitä syöttöjäni, jotta eivät kuolisi liikaan ruokaan, eikös se ole yleinen syy millä kalansa saa tapettua?
Annanko mielestänne liikaa vai liian vähän ruokaa tuolle parvelle kun annan aamuin illoin yhden tabletin ja sitten hiutaleita samalla kertaa? Kalat syövät hiutaleet yleensä heti.
Sellainen kysymys olisi myös, että montako poikasta nuo platyt kerralla pukkaavat, tuo kolme tuntuu vähän pieneltä määrältä... vai tuleeko niitä aina muutaman päivän välein lisää? Ne platyt ostin vasta kolme viikkoa sitten, joten ovat kotiutuneet aika hyvin....

Eli tässä tuli sitten sallainen äitienpäivälahja etukäteen, perhe lisääntyi ihan yllätyksellisesti...