Olen lähdössä pienelle lomalle mutta miten ruokin monnit?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
serana
Junior Member
Junior Member

Olen lähdössä pienelle lomalle mutta miten ruokin monnit?

Viesti Kirjoittaja serana »

Hei olen lähdössä kahdeksi viikoksi pois kotoa ,miten voin ruokkia partamonnit ,minulla kyllä on ruokinta-automaatti mutta siihen pystyy laittaa vain granulaatti ja hiutale ruokaa,vai pystyykö partikset syömään granulaattiruokaa? [:I]
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Eiköhän ne partikset löydä kahdeksi viikoksi sapustaa akvaariosta muutenkin. Älä scrabaa laseja vähään aikaan niin että niihin kasvaa levää, onpahan jotain vararavintoa loma-ajaksi. Jos ei muuta ruokaa löydy niin sitten syödään kasveja.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
kerry74
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Monneille

Viesti Kirjoittaja kerry74 »

Eikös ainakin alkuun voi laittaa esim. kurkkua ym.? Siis riittävän pieni pala ettei pääse huonontumaan. Meillä isokin pala häviää aikasta nopeasti eikä loppuja tarvitse ottaa pois. Voithan aina pyytää naapurin käymään katsomassa ja lisäämässä pienen kurkun palan.
Juwel Vision 260L seurala, 2 kiinanharjakoiraa.
Vesihaisuapina
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Vesihaisuapina »

Itse pyysin mummoa kaloja hoitamaan. Lajittelin erinlaisiin rasioihin päiväannostelut sekä monneille että muille kaloille. Purkeissa numerot ja sitten pieni ohjeläpyskä jossa oli samat numerot ohjeineen. Ja kyllä se ihan mukavasti onnistui :)
Akvoina 250l > +40l > +50l > 70l
viivis
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja viivis »

Minä laitoin viime kesänä folionyyttiin ruoka-annoksen valmiiksi jokaiselle viikonpäivälle ( pari paastopäivää siihen väliin ) omat nyytit jokaisen altaan luo. Naapuri kävi lapsensa kanssa mieluusti ruokkimassa, oli ipanalle myös elämys.

Ei tarvinnut arvailla ruokamääriä ruokkijan ( vaikka hän sanoi, että eiköhän osanne arvioida määrät, totesi kuitenkin, että olisi ruokkinut reilusti enempi).
Betula
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Betula »

Meillä nuolimonnit puhdistavat kivien ja lehtien pinnoilta levän ohella myös tableteista levinnyttä hötöä ja pehmenneitä granulaatteja, joten uskon nälkäisen partiksenkin pystyvät imuroimaan pohjalle pudonnutta kalanruokaa. Ja pärjännee levänsyöjä tosiaan pari viikkoa muutenkin.

Viime kesänä pakkasin pieniin minigrip-pusseihin sopivia ruoka-annoksia ja naapuri kävi lastensa kanssa 2-3 päivän välein antamassa pussillisen ruokaa. 10 päivää meni niin ihan hyvin (paitsi että omenakotilot ilmeisesti hamstrasivat pohjatabletit ja monniset kärsivät nälästä - ensi kesänä pitää muistaa pilkkoa tabletit niin riittävät isommalle joukolle).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”