Lehtikalat + kovuusarvot

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
wimpu
Starting Member
Starting Member

Lehtikalat + kovuusarvot

Viesti Kirjoittaja wimpu »

No niin, alkeispuolella olen kypsytysohjeita kysellyt ja allas on nyt vihdoin kypsä. 2 pariskuntaa lehtikaloja pitäisi nyt kotiuttaa ja vesiarvoja haluaisin kartoittaa vielä niille sopivaksi.

Altaassa nyt:
Ph 6.5
Kh 2
Gh 3

Gh ymmärtääkseni lehtiksille ok 4-10, pitäisikö tälle sitten tehdä vähän nostoa? Kh.sta en löytänyt oikein tietoa mitä sille pitäisi tehdä mutta käsittääkseni se on alhainen. Eli onko ruokasooda ja askartelukipsi nyt ajankohtaista? Mikä tuon Kh.n pitäisi olla?

Milloin voin kotiuttaa kalat? Allas on sisustettu kasveineen kantoineen ja kierteisia myllertää siellä myös. Vettä noin 440l, vesikorkeutta altaassa n.60cm. Ensi kuun alussa altaaseen on tulossa myös lasitetroja (parikymmentä), nokkamonneja (5 kpl), purjesampimonneja tulee kunhan löydän niitä (4kpl), samoin ottoja tulee kun niitä löydän (10 kpl). Myöhemmin mahdollisesti tulee myös 1 okamonni ja tapparakaloja jokunen.
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Sanoisin että ei tarvitse nostaa. No jos haluaa niin ehkä hieman jotain pH/KH-plus kamaa voi käyttää (KH:n nosto ehkä hieman puskuroisi l. tasoittaisi pH:n mahdollisia vaihteluita) , mutta olisisin kyllä aika tyytyväinen noihin arvoihin. Että aika nappiin osuu, jos noiden hyväksi ei mitään ole erityisesti tehty...
wimpu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja wimpu »

Nimenomaan mitään ei ole tehty eli aika hyvin sitten kohdalleen. Liikkeessä neuvottiin tänään pikkuisen nostamaan noita arvoja ja möivät minulle calcifix-paketin puskuroimaan. Onkohan tämä nyt sitten ok altaaseeni, riittoisuus 700g.n pkt 100-200 litraan vettä riippuen veden laadusta. Minulla siis litroja noin 440. Jos nyt sitten haluan vähän nostaa, en ole vielä päättänyt :?. Kahden vaiheilla, en oikein ossoo tehdä ratkaisua kun tietotaito on vielä niin pieni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”