Tällä hetkellä kotona siis 100 litrainen allas mutta toista isompaa ei mahdu joten suunnitteilla on 80-85 litrainen allas.
Tämän hetkisen altaan vesi on erittäin pehmyttä, pH 6,5.
Olen ajatellut uuteen altaaseen näitä ja lämpötilaksi ehkä 24 astetta
1 kpl helmi-imunuoliainen
2 kpl keltakääpiöahven (pariskunta)
10 kpl punapäätetra/sitruunatetra/lyhtytetra
4 kpl nuolimonni
4 kpl piikkisilmä
mitä tetroista suosittelette ja jos piikkisilmille tuo lämpötila on liian alhainen niin mitä kaloja voisi ottaa pohjalle muutaman?
Kommentit 80 litraisen kalastoksi
Valvoja: Moderaattorit
-
Monnistyttö
- Starting Member

-
7330
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Ihan hyvältä kuulostaa, mutta kannattaa valita tetraksi joku muu kuin punapää. Niiden vauhdille 80 litraa kuulostaa aika ahtaalta.
Meillä käyttävät tehokkaasti hyväkseen 300-litraisen altaankin.
Piikkisilmälle tuo 24 on tosiaan minimi, eikä mikään kala oikein viihdy sietokykynsä äärirajoilla. Itse jättäisin kolmannen pohjakalan kokonaan pois ja lisäisin imunuoliaisten määrän vaikkapa neljään-viiteen ja nuolimonnien määrääkin parilla yksilöllä. Vaihtoehtona voisi olla muutama katinkultamonni tai punanoitamonni tai joitain monnisia - kunhan pohjalla on sitten paljon piilopaikkoja ahventen kutuaikaa ajatellen.
Piikkisilmälle tuo 24 on tosiaan minimi, eikä mikään kala oikein viihdy sietokykynsä äärirajoilla. Itse jättäisin kolmannen pohjakalan kokonaan pois ja lisäisin imunuoliaisten määrän vaikkapa neljään-viiteen ja nuolimonnien määrääkin parilla yksilöllä. Vaihtoehtona voisi olla muutama katinkultamonni tai punanoitamonni tai joitain monnisia - kunhan pohjalla on sitten paljon piilopaikkoja ahventen kutuaikaa ajatellen.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!